tisdag 15 juni 2010

Måndag...Shoppingdag! Sushi, Heldag på stan med Lia &

Jag tog en regäll sovmorgon, men gick sedan ut med Lucky i solen & till hundvakten, då jag skulle cykla in till stan & bara njuta av att få shoppa till mig som en tidig födelsedagspresent. Soligt väder & varmt ute.

Första anhalten vart MYRORNA & jag pratade lite med Lia som skulle först till Arbetsförmedlingen & sedan Försäkringskassan, men som skulle möta upp mig vid Myrorna innan jag gjorde henne sällskap till Försäkringskassan.

Ett av fynden är detta fina vita snäckhalsband för 30 kr.

Denna lite udda & kanske inte supersnygga i färgen, men med ett härligt formspråk från SKIMRA från Uppsala- Ekeby SWEDEN. För 25 kr. Kan informera att den är värd ca; 300- 400 kronor.

Med sil & allt. Fast tvivlar om att denna sil verkligen hör till kannan?! Men är ju bara en bonus annars som kan användas i andra kannor med.

4 st. böcker. Hästen som Hobby för 20 kr. Hunden som Hobby för 20 kr. Nästan Vegetariskt för 30 kr. & Lantlif för 20 kr. Några fina böcker för nästan inga pengar alls.

Jag älskar ju filmer & då mycket fantasy & alternativa filmer, men även tecknat & barnfilmer som dessa: Casper möter Wendy, Bambi, Oliver & Gänget, Asterix 12 stordåd, Asterix & Kleopatra & sist Kogänget. 10 kr/st.

Under tiden jag väntade på Lia som högst var 5 min hade hade hittat en soffa men stod utanför & vänta på henne & tänkte sedan visa henne den för en soffa som hon vill ha. Den skulle här gå för 500 kr, men ny typ. 7000 kr. Men tror Du inte att under dom minuterna så hinner den att bli såld. Snacka om otur. Tyget var lite slitet, men lätt att byta ut, men så surt att hon inte fick köpa den då den redan sålts.

Hon var sedan in på Försäkringskassan & lämnade ett brev. Vi var sedan på affären TRÄSMAK för att kolla lite, men inget som inte var lite för dyrt kände vi att i hitta.

Efter det till bokhandeln BERGSLAGENS BOK & BILD. för att kolla på lite böcker. Lia köpte en bok om tatueringar & deras betydelse, sen 2 st. Pocketböcker, men jag hittade inget där.

Vi var på restaurang Fujisan, döpt efter berget Fuji-San i Japan. Detta är en Japansk Restaurang med riktigt god Japansk mat.

Jag tog en 16 bitars Sushi & Lia en 12 bitars. Misusoppa & sedan Sushin. Det riktigt var riktigt gott! Lia fick även reda på något under lunchen att hon fått en lägenhet som hon velat ha i Oxhagen. Så lyckan var nu dubbel för oss båda för detta är en shoppingdag, förfirrande av min födelsedag & lägenhetsdag.

Som traditionellt drack vi det Japanska gröna téet efter maten.

Vi gick sedan uppåt emot Örebro Centrum efter Drottninggatan. Lia var inne på Telia för att kolla upp en sak, men jag ville sedan gå på H & M för att shopa kläder om jag hitta några?!

Jag köpte dessa härliga linnen för 49.50 kr/st.

En svart tröja för 149 kr. En sjömanstuck tröja i vit med blåa ränder för 99 kr & en V-ringad T-shirt för 75 kr.

& även dessa shorts som var på REA för 50 kr/st.

Vi var på ICA affären i Krämaren för att Lia skulle ha lite intimprodukter & sedan hem till henne.

Vi kollade lite på TRADERA på lite saker vi bjudit på & Lia fixade lite med saker hon ska sälja. Jag tänker även ta & sälja en del på TRADERA framöver av dom saker jag känner att jag INTE längre behöver el. vill ha kvar.

En present som jag fick i förskott av Lia & jag kommer även att få 4 belocker som ska kunna sitta på detta armband, men dom hade inte kommit än, men jag får dom så fort dom kommer & så, men har inge aning om vad det är för belocker?!

Vi bestämde oss efter att ha suttit ett tag att gå ner till AQ för att kolla på lite olika saker.
Detta är en alternativ butik med massa unika saker i.

Jag köpte denna vackra Dorje Vajra som är en meditationsstav.

Vi gick sedan raka vägen till Systembolaget för att köpa lite att dricka till kvällen för att förfira idag att jag fyller år imorgon (tisdag), men är inte ledig på Onsdag så passade nu på att ta & köpa något att dricka för att fira lite.

Vi spasera runt, men vart bla. en Rose BRUT som vi skulle skåla i. Lia tog sen Matteus & jag några cider.

Vi gick där ifrån sedan till Röda Korset. Där vi skulle göra ytterligare fynd.

2 st./varsina böcker. Den sista Kejsaren & Paradisets barn. & en liten sjöhäst inkapslad.

Vi var sedan på lite andra ställen med inne på Åhlens för att titta på mer kläder, men dom har ju inget alls där inne nu när dom bygger om. Hittade en väska jag senare funderar på att köpa för att ha en mindre resväska typ för en helg om man åker någonstans el. typ en nattväska.

Vi var förrbi efter det & hämtade To Go Box med wokad kyckling med nudlar & grönsaker som vi åt gott hemma innan vi skulle ta & dricka lite.

Det vart att skåla i Segura Viudas Rose Brut en CAVA. Riktigt god & inte så dyr.

Vi kollade på en film med Keira Knightley som hette Princess of Thieves. En Engelsk Legend med Robin Hood's dotter Gwyn, Prins Phillip & Prins John. Lite småsöt, men väldigt förrutsägbar.

Jag drack cider senare & vi satte på oss lite nya kläder. Jag bråkade en del med Rikard. Han är en kille som jag varit intresserad av & är väl fortfarande, men problemmet är att det dykt upp någon annan som jag är väldigt intresserad av & han av mig. Jag tror att han skulle vara en bättre match för mig än Rikard, som tydligt är oerhört ung & INTE förstår livet som jag önskar att en människa ska göra. Jag försökte att inte tänka på det. För att skulle sedan gå ut & sätta oss på baren Liquid & dricka lite öl & jag vart grattad av folk där med. Superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar