onsdag 30 juni 2010

Tisdag...FORTF. SJUK! Camilo kommer! Soft dag!

Efter att ha vaknat av att Nala gapar av sitt löpande & varit ute med Lucky, så satte jag mig spikad vid datorn & internet på bloggen, facebook, qruiser m.m. Jag fixade en massa med detta för att jag fortfarande är sjuk, men även för att min kompis Camilo ska komma från Sthlm. Han får vara lite av min hemsammarit nu när jag är hemma & är sjuk fortfarande i snuva & feber, men Camilo är även en mycket god vän som jag tycker oerhört mycket om honom. Han är en riktigt bra vän.

Camillo kom & ganska snart efter att han kommit gjorde jag i ordning lite lunch: Friterad strips med köttbullar & ketchup.

Efter att ätit gick vi & handlade hem lite saker på ICA, men känns att jag febern finns där för mig. Handlat: saft, passionfrukts & tropiskläsk, jalapenjo & mjölk.

Det hade kommit in en Nässelfjäril i min lägenhet när vi sedan var hemma som Jinx gärna jagade & ville äta upp, men jag ville göra dagens goda gärning & låta den vackra lilla fjärilen leva, så jag fångade den & släppte ut den genom min franska balkong som står öppen då det är så himla varmt ute & inne i lägenheten.

The Wilde girls. Handlar om en ensamstående mor, hennes mor, & den ensamstående moderns dotter, en 14 årig tjej utan en pappa i hennes liv, men som drömmer om att få bli sångerska & få ett skivkontrakt. Något som är ganska kul dock, men även jobbigt är att hennes mamma är veterinär & som med alla avlivningshotade djur kommer hem med dom. Ska honfå bli sångerska & ska hon hitta sin pappa?!

Jag poppade popcorn & drack ICA's Tropiska läsk.

Vi vart att kolla lite på Oliver & Gänget. Disneyfilm & en klassiker för dom som växte upp med Disney.

Men kollade inte klart hela på en gång då vi var tvunga att gå ut med Lucky.

Camilo & Lucky som promenerar tillsammans genom skogen.

Lucky som springer på själv i skogen. Som för övrigt innehöll supermycket mygg. Jag & Lucky fick några bett, men konstigt nog inte Camilo.

Camilo som till motsatts från mig inte fick några myggbett alls som jag nu har över hela bena, nacken & hårbotten, t.o.m. någon på handen.

Vackra Blålila Ängsklockor & Gula Smörblommor.

Denna stod ensam mitt ute i skogen. Minns inte vad den heter?! Kanske någon som vet?!

Lucky kommer springande i full fart efter oss. - Jag kommer husse!!

Lite vacker natur, björkarnas trädkronor med granar i bakgrunden.

Rosenbuske av någon typ med massor av humlor som gladeligen dricker sin av naturens egen ambrosia, nektarn i dessa blommor.

En rabatt på baksidan av där jag bor med vackra blommor som bla Lavendel & gula liljor.

Riktigt vackert lila färger på dessa blommor.

Massa vackra & blommande gula liljor.

Urna/Fat med massa vackra färger av olika blommor.


Efter att ha varit ute med Lucky & så, vart det att kolla på Ugly Betty.

Betty dejtar en trevlig pjäsförfattare som visar sig vara en skitstövel, fast han ber senare om förlåtelse...Amanda & Daniel strular med varandra. Mark har & Amanda blir slavar åt Vilhemina som åkt in på akuten för att hon har magsår & får där en uppenbarelse. Men man trodde hon skulle bli snällare, hon vart sämre.

Justin & Lily, Justin skulle kyssa Lily i pjäsen har var med i, men senare kysser Austin henne, men senare på scenen så kysser Justin & Austin varandra när alla har gått. Austin sluta kursen.

Ullared tänkte vi se, men så segt, så fixade ugns stekta mackor med mackrill i tomatsås o getost.

Vi tog nu & kollade klart på Oliver & Gänget.

Vi kollade även på en sista film innan vi skulle ta & sova, så det var Min vän Mac (Mac and Me) En Amerikansk Sci.-Fict. film från 1986. Denna film väckte en del minnen hos mig. Jag har inte sett denna film på över 15-20 år, men kul att se den igen. Jag märkte att jag knappt minns något av den men kul att ändå se den.


Nej nu efter att kolla filmen vart det att ta & sova. Jag i min säng & Camilo i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar