torsdag 8 juli 2010

Måndag...Fisan! MAX....Duvor! Promenad! Grillkväll!

Jag i början av morgonen när jag ska dra mig iväg till kursen som jag tvunget nu måste gå. Nu börjar jag bli trött på den & umgås bara mest med Agneta (Agnes) under dagarna där.

Ja Susanna (Sanna) hade tagit med sin lilla nya hund Fisan till kursen. Agnes här som håller i lilla Fisan & får massa pussar av henne.

Agnes & lilla Fisan som är en blandning av Dansk-Svensk Gårdshund & Yorkshireterrier.

2 st. som var riktigt lyckliga. Tro att Agnes vill ha en hund till.

Lilla Sötnosen Fisan...Visst är man så söt så, endast 10 veckor gammal.

- Jag kommer, jag kommer...!! Wee...

- Åhh...klia, klia lite på halsbandet som känns lite ovant.

- Åhh fingrar jag kan slicka & tugga på. En riktig lite sötnos!

Efter att ha suttit inne på morgonmötet där Birgitta pratade på. Vet inte vad det är med henne men hon verkar vara på dåligt humör. Hon klagade på hunden, hon klagade på saker jag sa, även vad Agnes sa. På om kaffet & att det måste betalas, ja hon klagade om det på mig som har betalat. Gillar inte att hon låter det gå ut över oss bara för att Elmar nu är borta på semester. För han hade aldrig tillåtit det. Tur att ja inte är så lättretad, då hade hon allt få veta vad jag tycker om hennes sätt.

Jag satt en stund på datan innan vi gick ut på baksidan & gosade & busade lite mer med lilla Fisan. Sanna som har henne hade bara även halvdag så hunden & hon är bara här på halvdag & resten av dagen schema. Det är något hon fått via Elmar, jag hade velat ha det med. Med schema hemma sen, men för Birgitta får man ju ingenting.

Åhhh...klia lite mer på det jobbiga halsbandet.

Pussas & pussas massor & så busig man kan vara. Hoppa & busade med mig & bara ville pussas med mig!

- Grr...bita fingrar & busa. Hon biter inte hårt vilket är bra vilket är bara busbita. Så gör Lucky som är vuxen med, busbita, men inte så att det gör ont!

Ett riktigt litet busfrö!

Men så himla söt. Jag vill ha en valp igen. Vill ju ha fler hundar. Fast en Chinese Crested Dog till då el. kanske en Italiensk Vinthund.

Så liten & så söt & som busar & springer omkring.

Ja, man vill ju gärna ha en till liten sötnos till hund.

En riktigt liten mystjej som ville vara hos mig & busa, pussa & bara vara.

Men efter en stund blir man ju trött & lägger sig hos husse Kim på hans tröja/jacka. Sova en stund som små valpar måste.

Dom gick sedan hem med valpen & jag skulle åka & äta mat. Det vart att jag cyklade till MAX & åt lite.

Det vart Kycklingmål Classic plusmeny, sedan chilicheese & en äppelpaj. Till det att dricka Coca Cola så klart!

Sedan till ICA MAXI för att köpa en laktosfri drickyoghurt för min mage & sedan lite hundmat & en hästtidning: Hästfocus.

Jag & Agnes bestämde oss för att gå en promenad runt "Kohagen".

Duvslag som byggs innan vi kommer ut emot Kohagen & fågelreservatet som ligger där.

In genom fönstret där det fanns duvor i olika åldrar. Satt även ungduvor & duvungar på golvet. Riktigt fina duvor, såna man vill ha om man ska ha duvor.

En som ruvar & någon ungfågel, men även andra duvor med.

Vackra fält som sträcker sig fram över en del av Närkeslätten.

Vattendrag, ett dike/å som rinner under en bro på vägen runt Kohagen som vi ska gå som är ca 3,5 km.

Helt underbart väder & ett underbart ställe att få gå & vara på. Slippa sitta inne på kursen. För detta är ju friskvård som dom vill på kursen att man ska hålla på med.

Utsikt över Kohagen & den nötkreatur som går där.

Ja man ser svampen här ifrån med, men det ser man ju från många olika håll i Örebro. Jag ser den även hemifrån min lägenhet, fast jag ser ju inte dne vackra naturen & boskapen här.

Vi funderade på vad det här är för byggnader, men det är nog krematoriet vad vi misstänker för det ligger en kyrkogård brevid.

En vackert blommande lila tistel.

Vackra ängsblommor som blommar för fullt.

Visst är det vackert & rent rofyllt med blommor?!

Små blommor. Skogsstjärnor tror jag dom kallas för?!

Gyllene gult & väldigt vackert.

Vi såg massa olika fjärilar, men flest Kålfjärilar. Vi såg även en snok som simmade i ett vattendrag/dike där. Sedan var det ju självklart trollsländor då det är mycket vattendrag runt omkring & inne i Kohagen som även är ett Fågelreservat.

Grågäss som det var fullt av ute i Kohagen/Fågelreservatet. Riktigt fina gäss.

Ännu ett dike/å med vattnet som står så stilla så.

Vackert gula näckrosor & gräset som vajar i vinden. Lugnet & den härliga naturen & solen gör att man mår bra i kroppen. Ett perfekt tillhåll för grodor, fåglar av många olika slag, snokar trollsländor & vattensorkar m.m.

Här är några av den boskap som finns i Kohagen. Detta var några ungtjurar som gått en bit från den övriga flocken som består av även kor, kalvar, ungdjur & en stor tjur.

Riktigt fina djur enligt min smak, men jag gillar ju landet, boskapsdjur, ja djur över huvudtaget.

Riktigt vackra, men man vet ju även att dom ska bli kött, men dom är vackra!

Efter att ha slutat kursen åkte jag med Agnes för vi skulle umgås lite på "klubben" & bara softa med även Jackie.

Efter att ha varit där en stund vart det att gå förrbi ICA MAXI & träffade Thomas under vägen. Detta för att köpa med oss lite god mat som vi ska ha till kvällen hemma hos Agnes & Jörgen. Det vart Jag, Agnes, Jörgen, Jackie & Thomas.

Det blir en massa gott. Detta är då kokt färsk potatis.

Stek som jag marinerade med svartpeppar & chili, men även lite salt & paprikapulver. Ja vi skulle ha grillafton.

Jörgen hade fiskat & fångat en gös som han filéat fint. Vart en med någon fiskkrydda & den andra bara med lime & flingsalt, den sistnämda var godast.

Ja det vart 3 grillspett med Champinjoner & Squash till mig dom andra åt nog bara 1 vad jag tror. Dom andra är inte lika stora i maten. Jo Jörgen han åt mycket med, men jag åt mer än honom. Dessa hade jag gjort i ordning när jag kom hem till Agnes. Sedan grillade vi även tomathalvor på spett.

Vi grillade även majskolvar med massa smör & vitlök på.

Tzatsiki fanns även som tillbehör till allt den andra goda maten.

Innan jag sedan cyklade hem efter att umgåtts en hel del. Vilket var jätte kul så vart det en kopp kaffe med lite Likör 43 i, så gott & så sover man gott sen. Ingen vana jag gör, utan bara en mysgrej som ett avslut på en jätte bra dag & kväll.

Pratade lite med Camilo & Rikard innan jag somna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar