måndag 12 juli 2010

Söndag...STÄDAR & TVÄTTAR DAG!

Vaknade av att Mamma ringde & väckte mig, men det var helt ok då jag ändå snart skulle gå upp, man kan ju inte ligga & dra sig hela förmiddagen & klockan var typ 09.30-10.00 något. Fast någon som ville sova vidarre var Lucky som fick ligga kvar i sängen medan husse klev upp.

Sms:ade med Lars en del. Snyggingen & myskillen.

Satte mig på datorn & fixade lite med bloggen, sedan in på facebook där jag min barndomskamrat Zandra började skriva till mig för att fråga om hur man sköter om grodyngel. Hennes son hade tagit hem, men dom hade dött, men nu fick hon fakta om hur dom ska sköta. Jag är ju lite djurtokig, så vet en hel del om djur & om olika levnadsvanor, foder, ungar, födslar & annan onödig fakta. Men vi pratade om vad som hade hänt i livet annars, om barndomen då hon & jag var några av bästa vänner & ja alla busigheter & tokerier som vi gjorde. Sedan om vilka man hållt kontakten med sedan vi slutade skolan tillsammans & vilka som man inte har någon kontakt med alls.

Jag hade ju inte kontakt med någon från den skolan pga att jag försökte fly från problemen som fanns där med mobbningen & allt. Men kul att få upp kontakten med henne & några andra från klassen igen & jag har faktiskt även förlåtit en av mina plågoandar. Man kanske inte glömmer, men man kan förlåta & det gör en klart till en bättre människa att inte känna hat emot andra människor, speciellt något dom gjorde som barn.

Idag ska här städas för fullt då jag känner att jag vill ha lite ordning i mitt liv igen & att jag vill ha snyggt & fint när jag ska få hem en dejt under veckan. Så städar & fejar i värmen, så att svetten rinner för fullt. Ska handtvättas senare med.

Har hängt in alla kläder som jag haft framme liggande i högar, men nu är dom inne i garderoben, så att man kan se fotöljen dom låg i.

Var inne emellanåt på facebook, medan jag höll på & fixa & donade hemma & mer blir det på måndag efter kursen då jag ska feja lite mer. Diska & skura golvet. Chatat med Oliver på facebook & även sedan fortsatt att sms:a med Lars under hela dagen. Sexy man, en liten Brad Pitt kopia.

Brunch/Middag vart det 4 stekta ägg med lite salt & peppar. Smöråsrån med smör & mjukost. Till efterrätt vart det Ananas i sockerlag & till det att dricka Mango juice.

Nu ska här även tvättas, så fyllde badkaret med kläder som skulle tvättas & tar alla sängkläder på lördagen då jag har en tvättid i tvättstugan. Tvätta...tvätta tvätta! Här står man i så att svetten dryper om en i värmen, kanske därför jag städar ju helt spritt språngade & som jag föddes, helt naken?!

Har varit supervarmt & solen har gasat hela dagen, men med jämna mellanrum, så småduggade de på kvällen vilket var ganska skönt.

Efter att vänta på tvätten som låg i blöt så kollade jag lite på TV...man måste ju ta en pause & ta vätskekontroll emellanåt då det blir, så himla varmt. Ja rent utsagt äckligt varmt i min lägenhet som solen gassar på hela dagen. Vart att se Tough Love som är ett dejtingprogram för tjejer som inte lyckas fånga sig en karl. Kan det bero på att dom verkar vara totalt tafatta el. helt enkelt korkade sätt att vara som ingen karl vill ha dom utan knullar på dom & drar vidarre el. inte visar något intresse alls.

Men något som sedan var mycket intressantare att se var 112- på liv & död. Som är om brandmän, poliser, ambulansförare & sjukpersonal vid olyckor, bränder, arresteringar & annat. Ett svenskt program som var riktigt bra faktiskt. Har aldrig sett det tidigare & ser det gärna igen.



Grannen Linda skrev till mig på facebook & frågade först om jag hade mjölk, men hade ingen & senare om jag ville komma ner & ta en kopp kaffe så vart att gå ner & fika med denna Linda & våran andra granne som också heter Linda. Gick först ner själv men Lucky började gnälla & jag hörde henne ut då hon bor rakt nedanför mig Linda så vart att ta & gå upp & hämta henne så hon fick vara med. Varit riktigt pappig hela dagen & har inte velat lämna min sida speciellt mycket. Var trevligt att sitta & prata en stund alla tre tillsammans & vart lite allt möjligt vi snackade om & jag försökte även att skruva ihop lite saker åt henne, men någe vajsing med skruvarna & muttrarna som inte ville fungera tillsammans så vi skippade det!

Efter att ha varit där ett tag var det dags att ta sig hem upp till mig under taket & hänga upp min tvätta som legat i badkaret med lite sköljmedel & som nu skulle duschas av & hängas upp på min torkställning i badrummet.

Sms:at ännu mer med Lars, min lilla Sötnos. Längtar nu tills vi syns i veckan.

Efter att ha hängt upp tvätten vart det MSN, facebook, qruiser & lite annat för att kolla upp vad som hänt under kvällen. Pratat med Anna på facebook & chatat med folk på msn bla Daniel, Sebastino, Samir, Agnes m.fl. Hade svårt att sova när det var så varmt & kvavt i lägenheten, så somnade inte förren någon gång strax förre kl. 02.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar