fredag 16 juli 2010

Torsdag...HUVUDVÄRK...Filmkväll!

Vaknade med världens huvudvärk. Undrar om det är väderväxlingar i luften?! Så vart att stanna hemma från kursen, för det ända som hjälper är att sova & vila sig några timmar. Usch för jävla värmen & kvavheten som väderväxlingar gör!

Drömde om Lars...Saknar honom jätte mycket, men han är på flygning utomlands några dagar. Efter att ha sovit i ca 4 tim. extra, så vaknade jag hyfsat pigg, med bara lite värk i huvudet kvar.

Satt mig & fixade med blogginlägg för gårdagen som hänt & på några kompisars födelsedagar. Satt även lite på facebook & skrev lite. Svarade på mail & sånt, senare även lite på MSN för att prata med lite vänner.

Har tagit & ätit lite. Tunnbrödsrullar. Ena med mjukost & kaviar & andra med mjukost & mortadella. 2 st. småbrownies, flera smörgåsrån med smör & mjukost, sen 1 hallonmazarin & 1 bit choklad. Åt medans jag satte mig & kollade på en film.

Tillsammans. Svensk film av Lukas Moddysson som gjorde Fucking Åmål. Året är 1975. Det handlar om kärlek, skilsmässa, familjelycka, familjeolycka, barn, vuxna, vänskap, sex, politik, sex & fotboll.

Elisabeth tröttnar på sin man Rolf som slår henne, så hon packar sina väskor, tar ungarna med sig & sticker till sin bror Göran. Elisabeth var en ganska normal hemmafru som bodde i Hägersten, men hennes bror Göran är lite annorlunda & bor i ett kollektiv. Ett kollektiv, en storfamilj & det är dit Elisabeth kommer med sina barn. Till ett vänsterkollektiv bestående av människor mellan 25- 35 år & deras barn. Det är där det mesta av filmen spelar sig & där händer det saker som inte alls bara berör Elisabeth utan påverkar alla som bor i storfamiljen plus några till...

Satt på MSN & har pratat med Camilo som kommit hem från Malta. Min Underbara & så snälla vän. Eric, Björn m.fl. men jag Saknar Lars så himla mycket! Han är verkligen helt fantastisk, mysig & omtänksam, mogen, romantisk, ansvarsfull, djurälskande & ja precis som en sån kille jag vill ha. Det har börjat regna ute så som jag misstänke så var det en väderväxling på väg i luften.

Sommar med Ernst. Ska sättas in ett kök. Tallrikshylla ska göras m.m. Missade förra veckan för att jag gjorde andra saker då & under helgen med där. Göra en citron, lime & vitlöksvinäger. Timjan & vitlöksolja & det måste vara syra i med, vinäger el. en storcitron. Tina från Tinas mat var även där & lagade mat.

Suttit på facebook & chatat & haft kul. Bland annat spelat olika spel som Treasure Isle, Happy Pets, Farmville & pratat Italienska med Fransesca, chatat med olika vänner på MSN. m.m.

Leila på landet. Grillning på högsta nivå, med en massa god mat. Hon är så himla mysig att titta på & hon lagar så otroligt god mat. Måste köpa någon bok av henne så man kan få lite av dom underbara recepten hon lagar efter.

Var lite hungrig så gjorde, så att jag kokade päron i sockerlag...så gott så! Jum Jum...Kolla facebook lite mer & chatade med folk. Får nu även bli en till film att se på innan jag ska sova.

Married to the Mob. En drama skulle jag säga men stod på filmen att det var en komedi & det tyckte jag då rakt inte att det var. Handlar om en kvinna som spelas av Michelle Pfeiffer som blir änka när hennes man mördas. Den man som är anknuten till maffian & som inte vill släppa henne ur deras grep så lätt. En gammal film där Michelle är väldigt ung, men en riktigt bra film faktiskt, så var ett bra köp & ser den gärna igen.

Satt lite på MSN & Facebook innan jag somnade & pratat med Patric, Rikard, Karin, Jordan, Fransesca, Antonio, Daniel...m.fl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar