lördag 3 juli 2010

Torsdag...Solhunden, Grodor, Salamandrar & Film!

Jag vaknade i hyfsad tid & Camilo var redan uppe & diskade lite åt mig. Snälla killen. En fantastisk vän. Vi satt sedan & kollade i Gods & Gårdar en liten stund innan vi skulle ut & gå med Lucky i sommarsolen.

Lucky älskar att få springa lös & jag brukar låta henne göra det så länge jag har uppsyn över vad hon gör!

Galopp, galopp, galopp...

Denna soptunna står lite malplacerad mitt ute på en stor gräsplan, men Lucky var ju tvungen att springa dit & lukta.

- Wee...jag kommer husse! & det i full fart!

Riktigt härligt väder ute & man känner att det är sommar då allt även är så fint grönt.

Lucky som springer & nosar runt i gräset bland alla vitklöver.

Camilo i svarta solglasögonen.

Lucky lunkar på i den sköna solen under våran promenad.

I en av kolonilotterna som ligger borta vid Oxhagen odlar dom vad jag tror är gurka el. squash?!

Här klättrar det för fullt!

Lucky springer över en liten jordplätt.

Nu bär det iväg upp för backen...Lucky springer upp för den.

Så kul tycker lillstumpan att det är att vara ute i solen & bara springa runt, busa & bara vara.

Stanna & pusta lite i värmen, sen fullt igång igen.

Lite gula blommor där vi sitter & njuter av solen & solar oss lite.

Även en hel del vitklöver finns där med.

Kluvet el. vad?! Ett kluvet grässtrå.

Lucky...Ja extrem närbild på lilla Söta trollungen.

Camilo & Lucky som gosas lite & båda njuter av solen.

- Mmm...så skönt tycker nog Lucky, som bli kliad skönt i nacken.

Springa lite mera innan vi går vidarre...

Camilo visar sin styrka! Lilla Knäppisen!

Kom karavaner den myra som kan & vill...

Massa Pissmyror/Stackmyror.

3 myror & en av dom som bär bort en död fjärde myra.

Bark, Bark, Bark...Ja helt enkelt bark!

Jätte stora myrstacken.

Det spöklika & döda trädet inne i skogen som med sina krokiga grenar ser riktigt häftigt & sagolikt ut.

Lucky travar & galopperar sig fram i skogen på gångstigen.

Så mysiga & härliga promenadstråk i Varbergaskogen.

Trädsvamp som växer på en stubbe.

Trädsvamp 2 som också växte på samma stubbe.

Härligt grönt med mossa, blåbärsris, ormbunkar & annat.

Vi var på väg till den lilla sjö som ligger i Varbergaskogen för att kolla om det fanns några grod & paddyngel.

En superliten groda...som fortfarande hade lite svans kvar från grodyngelstadiet.

En extrem närbild på ett paddyngel.

Jag ute i vattnet för at försöka att fånga någonting ska ni få se...

En Vattensalamander. Detta är en hane det kan man se på den tjocka svansen & dom tydliga fläckarna.

Visst är den vacker denna lilla hane?!

Jag tycker i allafall att dom är oerhört vackra, men man får inte ta med sig dom hem då dom är fridlysta, så självklart släpper vi i den i vattnet igen.

Här har jag fångat en hona. Mycket smalare & inte lika färgglad & prickig heller.

Men vacker är hon ju ändå!

Paddyngel med små ben som kommit där bak.

Jätte fin liten groda som vi hittade. Denna är helt utvecklad & vuxen.

Den är så himla söt. Jag tycker ju så himla mycket om grodor. Vackra & coola djur.

En riktig liten skönhet som faktiskt förvånadsvärt satt väldigt stilla i min hand.

Den lilla grodan sitter nu på marken & vilken liten skönhet.

Här är en pytte, pytte, pytteliten groda.

Fullt med svarta grodyngel.

Paddyngel som är så fin så.

Paddyngel dom bruna & dom svarta små grodyngel.

Lilla, ja pytte lilla grodan. Fanns flera stycken såna här.

Här är en vid vattenytan som fortfarande har en del av sin yngelsvans kvar.

3 st. yngel som äter gott på något?! Antar att det är ett grodyngel dom äter på?!

En liten groda som simmar förrbi i vattnet.

Samma lilla groda som tagit sig upp på en kotte som ligger i vattnet.

Grod & paddyngel. Antar att dom stora ynglerna är paddor & dom mindre grodor för av olika arter, det är dom garanterat.

Kan ni gissa vad det här är??! Svaret längre ner!

Nå vad är det för en Alienliknande insekt?!

Det är en trollsländelarv.

Grod & Paddyngel. Fanns hur mycket som helst i dammen & vattnet var varmt.

Ännu en Vattenödla, en hane jag lyckades fånga. Riktigt vacker!

El. vad tycker ni?! Jag tycker den är sagolikt vacker, men sedan är jag ju knäpp med! Hahaha...

Vad är detta då?! Ja, en hästigel...inte farlig alls.

Paddyngel som kalasar på en död kompis, kannibalism kallas detta.

Vacker blandskog med huvudsak björk i. Var så härligt att bara umgås Camilo, Lucky & jag! Han är en av dom bästa killkompisar, om inte den bästa killkompis jag har!

Nybyggda koloniträdgårdar för boende i Varberga.

Vita blomma på en buske.

Träd & blommor. Ja natur, skönhet, hälsa & liv. Allt går hand i hand med varandra.

Camilo...på väg att svänga in mellan huserna i Varberga.

Vackra rosa blommor. Rosenlika, men ändå inte?!

Mmm...så fint planetarat så!

Lila ängsblommor & vackra blommor nedan

Underbart & speciellt lavendels som är en underbar växt & blomma.

Väl hemma igen varta det att dricka vatten & sätta sig & kolla på en intervju på Oprah med Barbara Streisand & Barabara sjöng även. Hon pratade också om sitt senaste album: Barbara Love is the answer. Ja & titeln på albumet är ju en sanning för utan kärleken vad hade då funnits, bara krig, svält, död & ondhet i världen.

Till lunch vart det blodpudding med farmors egengjorda lingon & blåbärssylt.

Masterchef Australia. Först lagades det Red Snapper, sedan Fransk mat på entrécote.

Jag var fortfarande lite hungrig så jag åt limpamackor med smör & kaviar.

Repris av Sommar med Ernst som gick förra sommaren.

Förhäxad (Charmed) En riktigt bra fantasyserie om dom tre systrarna som alla tre är häxor. Goda häxor.

Hungrig igen, men det visar ju bara att jag är på väg att bli frisk, så vart att göra bläckfiskringar med sweet chilisås. Bara jag som var hungrig, men Camilo fick smaka en bit.

Kollat på datorn, turrats om att spela Happy Pets, kolla mail m.m. & fortfarande inte fått pengar från nedrans S......!! Nu blir det att kolla på en film: Finding Nemo.

En riktigt söt & bra film enligt min smak & jag gillar ju tecknade filmer.

Sommar med Ernst. En helt ny säsong för 2010. Under sommaren kommer han att vara i Lindesbyhyttan, norr ut från Örebro i Nora trakten. Han gjorde bla. en rödlaserad stol av gamla plankor, det lades in golv i den stora hyttan som ska bli en bostad i 3 plan. Fixades ett kryddland ute m.m. Han var även i den gamla & vackra trästaden Nora & fyndade saker till hyttan.

En del av det så vackra Nora.

Jag vart lite sugen på ja, godis & han med. Vart glass med krossad choklad, smågodis & Marabouchoklad. Ja, jag åt ingen stor bit av glassen, blir ju dålig då, men en bit tog jag, resten åt Camilo upp. Sedan var det smågodis & choklad som gärna åts av.

Six days, Seven Nights. Actionkomedi. Handlar om en kvinna som blir strandsatt med sin pilot på en öde ö. Ja resten kan ni ju gissa el. se?! Händer en del saker som bla pirater. Ja, riktiga pirater.

Flipping out. Arkitektur/Inredning & drama i högvarv. En riktigt bra serie.

Repriser av Sex and the City. 2 st. avsnitt. Shemales, expojkvänner, nya killar, föredetta strul, ovänner & vänner m.m.

Vart även att se Will & Grace innan vi skulle sova. Camilo ville inte sova ensam i soffan så han fick sova brevid mig. Ja vänner kan man ju sova med utan att ha sex med!

1 kommentar:

  1. Vilken intressant blogg, mycket att läsa om :) Söt kines har du också, jag har också en Lucky... fast en hane ;)

    SvaraRadera