lördag 3 juli 2010

Fredag...PENGAR! Sushi! Shopping & Camilo åker hem.

Satt en stund på datorn på morgonen. Var sedan ute en sväng med Lucky innan vi skulle in till stan för att äta, gå i affärer & shopa lite.

Här alla nyfikna är jag nu för dagen med en liten mustach. Testar för första gången att ha detta, så vad tycker ni??! Kommentera gärna på bloggen nederst på kommentarer. Har ändrat så att alla kan nu kommentera.

Vi tog med oss cykeln. Jag lät Camilo cykla & jag gick, har ju längre ben än han & går snabbare att gå då! Vi tog oss först in till Myrorna för att ställa cykeln där för att sedan gå vidarre & äta.

Vi hade bestämt oss för att vi skulle äta Sushi innan vi tog oss in till stan & Sushi vart det med på Fujisan.

Camilo som avnjuter sin Misosoppa & dricka. Han drack Fanta & jag Coca Cola.

Misosoppa, så gott med lite smålök & sjögräs i.

En japansk dam i en blå Kimono på en tavla inne på restaurangen.

Ut emot dörren till gatan.

16 bitars Sushi för 129 kr. plus 10 kr drickan. Supergood Sushi.

Camilo tog en kombination av 1 Yakitorispett & 8 Sushibitar.

Satt en stund & pratade & vi drack även japanskt te inna vi skulle vidarre till Myrorna för att kolla lite.

Hittade bla detta smycke för 5 kr. Ska bara fixa en ny rem/snöre till den.

Vart en del filmer med: Toy Story 1 & 2, Lejonkungen 2, Mästerdetektiven Basilmus & Skönheten & Odjuret. 10 kr/st.

Men vart även några otäcknade filmer: Lust och fägring stor, Dragon Lord, The Armour of God & Pinocchios äventyr. 10 kr/st.

Kuddfodral (Indiskt) 20 kr. Indisk mässingskanna 15 kr & bok: Arabhästen för 10 kr.

Vi gick sedan upp emot stan för Camilo's tåg skulle inte gå förren vid 18.55. Vi gick på olika inredningsbutiker & Klädbutiker. Bla först Entré, sen VILLAGE, INDISKA, tänkte vi skulle gå på SIA, men skippade det. Va in på en liten klädbutik, men hittade inget. Köpte med mig jordgubbar som jag ska ha hemma. Hämtade cykeln som vi ställt vid Entré butiken & gick sedan vidarre ner till Lucullus för att köpa något att dricka, då det var så varmt ute & vätska behöver man, sedan vidarre ner till stationen där vi skulle vänta på tåget.

Vi träffade på min kompis Erica där som stod & väntade på sin syster som hade varit fast i Hallsberg ett tag & kom inte förren nästan 2 timmar senare, så hon stod där & väntade, så vi snackade en stund, innan hennes syster kom & jag vinkade strax efter av Camilo med för trodde att hans tåg skulle vara i tid.

Cyklade hemtå, men innan jag var hemma var jag & handlade hem lite mat på Tempo bla. ägg, vårlök, juice & annat. Han ringde mig efter att jag kommit hem & då hade tåget fortfarande inte kommit så pratade en stund innan tåget kom.

Tråkigt att han åkte hem. Han är så mysig att umgås med Camilo. En helt Underbar vän.

Vart att dricka apelsinjuice & göra en omelett med vårlök i. Gott Gott & precis lagom mat i värmen.

Massa fina jordgubbar jag köpt hem, dom som var lite skadade åt jag upp på en gång så att dom inte bli sogiga, men nu har jag fina jordgubbar att äta hemma! Gott Gott...Gott!

Satt & kollade en stund på Scary Movie, men skulle se MiniSerien av Spartacus som går i 2 st. avsnitt. 1 idag & ett på lördag kväll.

Vart även att se på den gamla goda, men väldigt B-serien V under natten med innan jag somnade skönt i min säng.

1 kommentar: