måndag 9 augusti 2010

Lördag...Linnea & Joakims Bröllop, Askersund & Grönön!

Jag sov över hos Lia under natten på luftmadrassen men vaknade kl. 05.30 på morgonen & lade lade laptopen framför mig, chatade med folk & la in blogginlägg!

Det vart att äta lite frukost, salamiostmackor & & Lia åt kaviar & ostmackor. Te till det att dricka sedan fixa oss lite med några saker innan vi skulle bli hämtade av brudgummen Joakim som ska gifta sig med sin Linnea idag.

Vi åkte hem till Linnea's föräldrar Ann & Bosse där vi mottogs glatt med léenden på läpparna & jag & Lia kunde byta om till våra kläder som vi skulle ha på bröllopet. Jag & Lia ska ju även sova hos hennes föräldrar i natt, så det ska bli kul att få umgås med dom med då det är första gången jag träffar hennes föräldrar.

Här har vi den fina Bröllopsbuketten som jag & Lia ska ta med oss till bruden på Salongen tillsammans med en Nutrilett så hon skulle få i sig lite mat innan Bröllopet.

Joakims kavajblomma.

Linnea som får håret fixat av den jätte trevliga hårfrisörskan & Lia som pratar med henne.

Det ska bli en massa vackra lockar & det var flera timmars arbete bakom allt. Vi var där en stund för att kolla lite & prata lite med den nervösa bruden, men det som är så himla kul är att det inte i detta fall var mannen i förhållandet som friade utan det gjorde Linnea.

Body livet på den bröllopsklänning som hon ska ha på sig med vackert.

Den lyckliga bruden med sin Nutrilett som hon fick i sig.

Medans frisören fixade det sista på bruden gick jag & Lia & delade på en Pizza med skinka & champinjoner på & en varsin Coca Cola bara för att fylla magen men lite då vi skulle äta senare under dagen. Tog väldigt lång tid för pizzan att bli klar dock 35 min.

Usch vad mycket folk det är i Askersund då det är Antikmässa i helgen. Kul med sånt, men tråkigt att inte ah några pengar att handla för, men ska inte köpa mer saker nu, så sparar mina pengar.

Bruden klar & pratar med sin blivande make som var på hotellet för att lämna deras väskor där.

Lite foton på Bruden Linnea i sin fina Brudklänning.

Man ser hur det verkligen lyser om hela henne & att hon är, så lycklig för den här dagen som liksom vi är för henne & Joakim.

Ett skinande léende på den så Söta Bruden.

Det är så här lycklig & glad man ska vara när man gifter sig!

Dom vackra lockarna som brydder Linnea's huvud & allt är hennes eget hår, så inge löshår här inte.

Lia (Annelie) & Linnea 2 helt Underbara & Söta kvinnor.

Lia, Linnea & jag & fotograf är Linnea's frisörska.

Här en till på oss tre. Ja nu har ni fått se mig lite i kostym.

Den blivande brudgummen som kom & hämta bruden & oss. Här fotades dom innan vi ska möta upp alla andra för att åka med båten Wettervik ut till Grönön där bröllopet ska stånda.

Lite kärlek & nervösitéet innan bröllopet.

Men Joakim (Jocke) & Linnea är så Himla Vackra tillsammans & är ett Underbart par.

Vi går från frisören ner emot båten vi ska åka med & för att möta upp Alla Bröllopsgäster.

Brudparet framför båten Wettervik.

Gästerna tages gladeligen emot & det blir mycket kramandes & hälsandes på folk som jag många av dom träffar för första gången.

Kram...Kram...Kram...ännu mer kramande & göra sig Hälsa Alla Välkomna!

Jag skulleuppskatta att vi mellan 25 & 30 personer, något runt omkring, mest släktingar, men en del vänner med, så Riktigt kul att få bli inbjuden!

Toastmastern har räknat in alla & nu är det dags att kliva på båten.

Väl på båten så hade vi alla blivit tilldelade platser & sällskap vid borden & par satt med varandra. Lia är ju mitt Substitut vid såna arrangemang & jag hennes då vi båda är singlar, men dom flesta annars i sällskapet har kärlekspartners.

Kaptenen berättade lite saker om Vättern som vi åker i som bla. är den enda Insjön i Sverige som har en skärgård. Toastmastern var Linnea Söta bror Linus.

Väl när vi satt oss ner & börjat umgås, så bjöd det påförfriskningar av lite alkohol, bubbelvatten. En Brut som kittlade Väldigt gott i halsen.

Gästerna som satt & hade väldigt trevligt. Pratade & umgås som dom trevliga människor dom är.

Ett Vackert slott! Kan ni gissa vilket??!

Det slott vi åkte förrbi är ett Slott som heter: Stjärnsunds slott.

Gäster som kärleksfullt umgås & har det trevligt, men efter ett tag vart dom flesta att vilja gå runt på båten & titta runt lite grann.

Här står jag i förren av båten & fotar den vackra naturen runt omkring. Lite grått var det ute, men som kom att släppa & bli vacker under dagen.

En fin liten segelbåt som vi åker förrbi.

Linnea (bruden) berättar lite om naturen runt omkring.

Det är så här idylliskt man skulle vilja bo el. vid havet.

Magnus & hans söta flickvän Karin.

Idylliskt & vacker med dom hus som ligger vid vattnet & som vi passerade på våran ca 1 timmes väg ut till Grönön.

Så vackert & idylliskt med små hus & ett kyrktorn som sticker upp bland träden.

Litet vitt hus vid vattnet. En ren dröm som jag gärna skulle vilja ha.

Kyrkor brukar stå i ett väderstreck, men denna står i motsatt riktning!

Vacker generation av kvinnor i sina vackra skruder.

Båtens livboj & sov visar båten Wettervik sitt namn.

Gäster som står i förren & har det trevligt & umgås.

Gick upp på övre däck där flera av gästerna både satt & stod för att umgås & faktiskt njuta av solen som då nu bryter sig igenom molnen & värmer oss.

Vi som njuter av solen & bron vi åker under på våran väg genom vattnet.

Linnea's mamma Ann & hennes bästa väninna Carina. Både oerhört trevliga & gulliga kvinnor.

Oerhört vacker natur & mycket välplacerade hus som man kunde nästan ha flyttat in i vilket som helst av dom.

Det blivande brudparet umgås lite med Eleonore, Lia & Angelica.

Framme på Grönön som själva vigseln ska hållas på.

På väg bort till platsen där själva vigselakten ska äga rum & brudparet som poserar lite innan vigseln.

Här skall nu ett äktenskap ingå mellan Joakim Karlsson & Linnea Runhede med Kapten son vigselförrättare.

En otroligt vacker liten klippudde där brudparet ska gifta sig med milsvid utsikt.

Tagger Du...Så himla fint & jag kände en Riktig Glädje för deras skulle då jag ser kärleken dom känner till varandra när dom pratar, är med varandra eller tittar på varandra.

Nu ska ringarna trädas på varandras fingrar.

Först Joakim som träder ringen på Linnea's finger.

Sedan Linnea som träder ringen på Joakim's finger.

- Jag förklara nu härmed Er för äkta makar & ni kan nu kyssa varandra!

Kyssen som förrenar äktenskapet som slutet.

Åktenskapsbeviset som visar att Dom nu är Äkta makar.

En Puss till för Kärleken & för dom som missade att ta kort under vigseln.

Dom nu lyckligamakarna Joakim Runhede & Linnea Runhede. Ja i detta fall tar brudgummen brudens efternamn. Vilket bara är ett bra val! Joakim med vigselbeviset i handen.

Blåses såpbubblor istället för att kasta ris som inte är bra för fåglarna här ute på Grönön som är ett Naturreservat.

Mormor & morfar till Linnea som kramar & grattar det nygifta paret.

Bubblor, bubblor så söt tanke bakom.

De nygiftna & lyckliga två.

En stor del av det Trevliga Bröllopssällskapet!

Linnea som pratar lite med ena väninnans lilla son som lekte glatt med sin lilla grävmaskin.

På väg tillbaka till båten som vi ska äta bröllopsmiddag på & ska ta oss tillbaka till Askersund igen.

Här är folket på väg tillbaka på båten.

Mitt placeringskort & jag fick sitta med Lia, Eleonore & Angelica.

Vackert Gula rosor fanns placerade på borden som bordsdekoration.

Här har vi dom vackra vigselringarna som det härliga paret satt på varandras fingrar vid vigseln.

Toastmastern Linus, Linnea's bror som berättar lite saker & släkten som sitter vid dom två andra borden.

Naturen runt omkring på vägen tillbaka till Askersund.

Det bjöds på röd & vit vin, alkoholfritt el. öl. Jag tog en öl & det bjöds på en massa buffémat. Allt möjligt gott: blandsallad, olika bröd, rökt lax, varm lax, vilpate med en bärgele, skinka, rostbiff, gratäng, kokt potatis, curryröra, miniköttbullar & massa mer gott.

Dom båda fädrarna höll tal för dom nygifta & det skålades glatt.

Jag & Lia som har trevligt tillsammans.

Brudparet Linnea & Joakim & hennes föräldrar Bosse (Bo) & Ann.

Fina hus vid vattnet utanför vid stranden.

Vi börjar så sakterliga närma oss Askersund stad igen.

Kyrkotorn i Askersund.

En Segelbåt som sakta tar sig fram genom solens strålar.

Närmare, närmare & närmare...

Snart tillbaka i Askersund igen.

En av dom här fina segelbåtarna hade man gärna haft.

Snart är vi inne på torra land igen & det ska sedan bära iväg hem till Linnea's förädrar för en Helt Fantastisk Bröllopsfest.

Lite mer båtar innan vi var i hamn i Askersunds hamn.

Det glada Brudparet. Linnea's syster bakom henne & hennes kille Fredrik. Precis bakom dom är Linnea & Lisa's bror Linus.

Alla samsas på kajen & mellan Marknadsstånden.

Jag med kostymskavajen på igen då det var så varmt under stor del av båtturen. Jag & Lia glada & väntar på det som ska förra oss till Bröllopsfesten. Syns lite i bakgrunden.

Ja vi ska åka med ett minitåg. Lia, Eleonore, lillkillen & Angelica sitter ner här.

Brudparet fick sitta längst bak & Linnea tyckte att jagh kunde sitta längst bak hos dom, så jag passa de ju på att ta ännu mer kort på dom!

Framåt i tåget med nästan alla bröllopsgäster men visa gick & några tog bilen då det var mer praktiskt.

Vi fick en liten tur runt i Askersunds villakvarter innan vi stannade strax nedanför där Linnea's föräldrar har sitt hus.

Väl hemma i deras jätte härliga hus, så bjöds det på förfriskningar & folk hade väldigt trevligt!

Vackra & enkla blomdekorationer på borden.

Som sagt det bjöd på förfriskningar som rött, vit & rosevin. Olika öl, whiskey, Baileys, Maitai m.m.

Dom hade även annordnat en liten tipspromenad som handlade om Linnea & Joakims liv, hur dom träffades, vad deras katter heter, hur många parkeringsplatser dom har m.m.

Väl tillbaka skulle det serveras tårta & kaffe. Här är bara en liten del av den tårtuppsättnings som var & som deras kompis Fia gjort.

Här har vi de ståtliga tårtorna.

Brudparet skär dom första bitarna av tårtan.

Mums mums...Tårtan var full med härlig choklad, vanilj & med en massa marängsviss på den med vackert dekorationsblommor i socker.

Fanns smått också som var med på bröllopet, så smått som en liten 4 veckors flicka.

Ja man kanske skulle öva lite, men lillflickan hade fått hicka.

Sedan var det dags att ladda mitt kamera batteri, hade med mig laddare, så det fick ligga ett tag inomhus & ladda, men ska inte bli att ta jätte mycket mer bilder då jag hellre satt & socialicerade med människorna ute & det vart oerhört mörkt!

Lia & Eleonore som Röker. Det mest lustiga var att dom båda sa att dom skulle sluta röka då säger Eleonore att jag har cigaretter & Lia att hon har tändare, så jag ni kan ju förstå hur det sluta. Röka, röka, röka cigg, cigg, cigarett!

Satt & pratade med det äldre sällskapsskaran & pratade om allt möjligt kul men skulle sedan även mingla med alla dom andra med & ha det jätte kul hela kvällen.

Det spelades friskt även Singstar på övervåningen & flera av oss, dom flesta, var under något tillfälle upp & sjöng olika roliga, klassiska el. popiga låtar.

Här sjungs det Cher & en massa annat.

Lisa & Söta Karin som sjunger & Angelica som kollar på.

Resten av kvällen när alla hade åkt hem, så vart det att jag satt med Ann, Bosse & Lia ett tag & pratade om resor man gjort i livet! Drack en del Whiskey som jag älskar & en öl med på det brevid.

Efter att Lia & Bosse somnat, så pratade jag & Ann lite mer & visade mig runt i huset & berättade om lite konst & så. Jag kunde ju indetifiera ganska många saker i hemmet vart dom var ifrån, tillverkarna & annat. Var kul att prata lite med henne! Sedan gick hon & sov & jag fick sova i en bäddsoffa i deras kontor. Nattinatt!

PS: Är ni intresserade av orginalkorten så hör av Er! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar