torsdag 5 augusti 2010

Tisdag...Dålig sömn! Film & TV- Dag!

Kan inte sova, vaknade vid 04.00. kunde inte somna om. Gjorde ju inte saken bättre att jag har lite ont i magen & inte så lätt att somna om heller när något fruntimmer & granne ligger & stönar & blir påknullad. Så var bara att ställa sig i en varmdusch för att slippa höra skiten & värma min frusna kropp. Sovit typ bara 4 1/2 tim. inatt! Satte mig sedan vid datorn & framför TV:n.

Kollat Rachael Ray. Matlagnings & Livsstilsprogram. Chatat med Rikard. Han ville be om ursäkt & var en dela andra saker vi pratade om som att han Saknade Mig!

Dickinson's Real Deal. Antik & Auktionsprogram. Jag älskar att kombinera gamla & nya saker tillsammans.

Ont i magen, magknip el. något?!

The Nanny. Helt Underbar komediserie som jag tror dom flesta har sett. Har man missat den så är den klart värd att se denna hysteriskt roliga serien. Ett avsnitt där Fran Fine som är barnflicka, fortfarande singel gär på en middag där både hennes kompis Val & Babcook har en varsin pojkvän.

Spelat Verdonia. Gör mig sällskaplig på facebook.

Rachael Ray. Matlagning , men även Brady Barr. Som är en kille som håller på med farliga djur. Gör galna saker, är inne i en krokodilattrap med riktiga krokodiler. Han har ett program som heter Dangerous Encounters.

Chatat lite, men lyckades somna till lite i soffan, så vart att vila en stund. Kolla en snabbtitt på Pridevideo'n igen som min kompis Camilo var med i.

Druckit Hallonsoda, men inte fått något i magen, men blir några Müslibars & Mango i sockerlag.

Satte mig & kollade på Around the World in 80 days. Äventyrsfilm som utspelar sig i 1800-talet. Ett vad som gör att en professor & hans betjänt ska resa jorden runt på 80 dagar. något som aldrig gjorts tidigare & som är helt galet, men på något sätt ska det gå?! Med Steve Coogan & Jackie Chan i huvudrollerna. I andra roller ser man Kathy Bates, John Cleese, Owen Wilson, Arnold Schwarzenegger & många fler kända namn.

Satt & funderade på en sak & letade efter bilder till detta blogginlägg. Önskar att jag hade ett hus & hade råd att ha en skönhet som denna. Arabiskt Fullblod!

Fixade lite mat: Riskakor, några med Parmaskinka, några med guacamole & champinjoner & sist men inte minst några med farmors plommonsylt.

Ella Enchanted. Fantasy/Äventyrs & modeifilm. Riktigt Charmiga film med bla Anne Hathaway som huvodrollern & den förtrollade Ella från Frella.

Kommit på en historia, fantasyhistoria till. Käkat salta pinnar & druckit Ananasläsk under filmen.

The Chronicles of Riddick. Science Fiction/Actionfilm. Ganska bra film med mycket action & Vin Diesel i huvudrollen. Fattar inte varför kvinnor tycker att han är så snygg?! Många bögar med! Jag ser det inte men gillar hans röst.

Pratat med farmor en stund om saker i livet som finns, jag tog ett glas rödvin & kollade klart på filmen som jag säkert sett 5 gånger förrut, men ämdå kul att se den, då det var länge sedan sist & den är ju faktiskt riktigt bra.

Satt mig på nätet, medan jag dricker mitt rödvin & softar.

På TV 24. Hemliga Prinsar. Dejtingprogram med hemliga prinsar. Indiska Kronprinsen Manvendra. Homosexuell. 35.000 undersåtar & som jobbar för honom. Han får byta sitt liv från Palatset till en liten lägenhet som han ska dela med 2 andra prinsar som liksom Manvendra (Mani) ska leta sig efter en fru, men utan att folk vem dom är. ZuluPrinsen Africa Zulu (Afrika) Onkweni Kungliga hus i Zululand. & Hans Höghet Regmigius (Remi) från Jaffna, Sri Lanka. Dom får 25 dagar på sig att fina kärleken, ska dom lyckas?! Dom får även vanliga jobb: Mani som hotellstädare & dom andra som servitör & bartender.

Ja, vi elsker Hollywood. Handlar om Norska kvinnor i Hollywood. Botox & om skänhetsoperationer. Photoshot med Exotiska djur som Lejonhane, Svart Panter, Chimpans, Några ska till Playboy mansion. m.m.

So You think You can dance? Danstävlingsprogram. Bl a. Hawaiidans för första gången.

Druckit 2 glas totalt med rödvin idag & pratat med en massa söt & trevliga killar. Värst vad jag blev populär bland killar så plötsligt då?! Zac, Emil, Patric & en massa andra. Eller jag har ju oftast varit populör bland killar fast känns som om det är av helt fel orsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar