fredag 20 augusti 2010

Torsdag....Med Ida & hennes hundar!

Softat. Rakade & badade Lucky. 2 mackor med kalkon på. Vi ska få besök av Ida med sina hundar Luna & Kaia som är Chinese Crested Dogs & Ninja som är en Bedlingtonterrier.

Vi fixade först lite med datorn, men fick inte bort skiten jag vill ha bort, men får väl stå ut ett tag, sedan köpa en extern hårddisk ta & lägga över mina bilder & document & sedan ta & totaltömma datorn.

Lucky ligger i sin fotölj & vaktar lite över sina saker & territorium, men hon kommer ändå bra överrens med dom. Gick väldigt bra med alla 3 hundarna i hennes revir.

Lite hundar som promenerar runt i vardagsrummet mitt.

Ninja. Ida's nyaste hund & en riktig lite vinnare i Utställningsringarna, så nu har Ida fått sin utställningshund som vinner massor av priser. Jätte glad för hennes skull! ♥

Chineserna Luna & Kaia som är två, så otroligt söta & mysiga hundar.

Lilla tjejen Ninja igen. Så söt så & jag som alltid tyckt att Bedlington terriers ser konstiga ut, men hon är jätte söt! ♥

Ninja & Luna. 2 Riktigt snygga hund tjejer.

Lucky som ligger i soffan på en av prydnadskuddarna & vilar sig.

Luna som kommit upp i soffan & ligger brevid en & är gullig & social som alla hennes hundar är.

Jinx & Nala som inte var superförtjusta i det nya sällskapet, men som höll sig hyfsat lugna ändå, även om dom var lite kaxiga när hundarna kom för nära & fräste åt dom & en liten dänga åkte Kaia på när hon kom för nära.

Dom fick lite tuggpinnar så det vat så glatt så alla låg & tugga & tyckte att det var jätte gott! ♥

Lucky ligger & tuggar på en tuggpinne så gott, gott!! ♥

Blir att gå en promenad nu med hundarna!

Hela gänget. 4 st Vackra hundar. Min hund Lucky & min kompis Ida's 3 st. hundar Luna, Ninja & Kaia. 3 st. Chinese Crested Dogs & 1 st. Bedlingtonterrier.

Lucky ville inte vara med längre, så vart ett kort på Ida's 3 st. hundar själva med. Luna, Ninja & Kaia.

Kaia älskar att sprinag runt så henne var det full fart på hela tiden.

Ida's visar lite vad Luna kan. Ida är så duktig med sina hundar & tränar väldigt mycket med dom!

Lite kan man visa att man kan som att hoppa & vinka på bakbena.

Ninja & Kaia. Lilla Kaia ska sitta fot. Ja vi gick ett varv i Varbergaskogen & fram till lilla sjön inne i skogen. Där kommer Ninja & Kaia busa en massor som på videon nedan.

Finns fortfarande padd & grodyngel kvar i lilla sjön!

Små grodor med. Så himla söta, men dom måste ju skynda sig innan det blir för kallt att bli helt klara med in utveckling så att dom sedan kan flytta till ett nytt hem & senare även gå i vinterdvala under senhösten sedan.

Vart en långpromenad & väl hemma igen lade sig hundarna & vilade. Här Luna & Kaia.

Ida vid datorn för att fixa lite saker med hennes blogg & Ninja som ligger brevid & vilar sig!

Jätte fina Luna som ligger & vilar på lilla Kaia.

Vi satt & kollade på facebook, men mest på Chineseér på nätet. På http://www.chinesecrested.no/

Dessa hundar var så himla fina & jag liksom Ida är totalt kära i dessa hundar. 3 hanar & 1 liten tjej. Chokladerna är dom vi är intresserade av & jag hade gärna tagit både den ljus chokladfärgade tiken & den mörka chokladfärgade hanen. Hade varit 2 st. Drömhundar att ha från Ryska Zholesk kennel.

Ätit lite mat. Stekt kycklingkorv, pressad potatis till mos med muskot, torkad vitlök, svartpeppar & salt. På sidan av smörgåsgurka & körsbärstomater.

Cyklade till ICA & handlade lite mat & snacks. Detta för att jag ska kunna ha lite soft & mys i helgen & annars med. Man måste kunna unna sig gott i livet & jag njuter då av mat. Vilket jag kan göra hur mycket jag vill! Ja nu tränar jag ju inte när jag går på Antibiotika, men annars så tränar jag ju flera dagar i veckan & jag har en jätte hög ämnesomsättning, så håller mig smal.

Pratat med Lia & hon undrade om jag ville hitta på något i helgen. Får se om jag orkar. Gör fortfarande ont, fast jag äter smärtstillande & antibiotika.

Sommar med Ernst. Inrednings & Livstilsprogram. Svarta trälådor fylls med sand & köra ner ljus i. Väv som ljuslykteskärm. Fortsätter att bygga på uteplatsen med svart slamfärg på trävindskydd. Jätte stort bord av lekablock & ihopskruvade lärkträbitar 2x2m. fyrkantigt. Eldöppning i mitten för flamburk, med skiffer runt & glascylinderrör. Bänkar i ihopskruvad lärkträ & lekablock. Sedan en eldstad/grill av ett jätte stort & rostigt järnrör. Ram till en tavla som är av hyttan.

Han var på en fårfarm där han fick se ägarinnan mjölka & dom gjorde även fårost. Fårostfarm. ca 1 år ligger osten & ska vändas för han varje dag innan den är klar. Sedan åkte han till Nora & Nora är ju känt för sin glass som gör varje dag & speciellt under sommaren & han som gör det är Anders Kadesjö. Ernst fick med sig färsk rabarberglass där ifrån. Han fick även med sig lammfärs & lax med sig.

Blir lamfärsspett med lammfärs, brösmulor, salt, peppar & honung. Sedan andra spett på lax med terriakysås. Nudlar med rädisor, lime, kål, morötter, lök m.m. Dressing med ingefära, honung, senap & salt. Fruktsallad till efterrätt & fruktspätt. Nästa vecka fixar dom spången & sovrummet.

Jag dricker lite Champis. Sedan äter jag & Lucky gröna vindruvor & jag sedan en Bounty mörk choklad. Jinx ligger på mitt ben & vilar. Jag tar en värktablett & sätter på en klassiker film Cocktail. Romantisk dramakomedi. med Tom Cruise & Elisabeth Shue. medan Lucky tar & vilar sig.

Satte mig & läste Hus & Hem ett tag & sedan in & kolla på internet: facebook, qruiser & tradera.

Kollar på Extrema Samlare. Var om en kvinna som hade jätte mycket bråte men samlade även på djur, katter & hundar & det fanns hur många som helst. Man hittade även döda katter i mumifierad form. Hemskt med alla döda katter, sedan hittade man en skunk i garaget som inte var speciellt glad. Den bodde i bråtet med katterna. Var även om en ung kille som blivit oerhört deprimerad efter att hans hund dött & låtit hela hemmet förfalla pga det. Ja hemskt att förlora sina djur.

NCIS. Amerikansk agentserie. En ung man förgiftas genom sina sina cigarrer han röker ofta. NCIS åtar sig att hitta den skyldige.

Nätet en stund. Will & Grace. Komediserie. Är helt hysterisk kul! Jag ska sedan krypa ner i sängen för att läsa klart Hus & Hem & sedan sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar