lördag 25 september 2010

Fredag...Lia & Erika i Marieberg & Middag tillsammans!

Chatat lite med Agneta. Bloggat & gjort lite quiser på facebook. Ätit frukost. 4 st. mackor med Hamburgerkött gjord på nöt & lite körsbärstomater. Jag softade & duschade. Ska sedan jag till Lia för vi ska med Erika åka till Marieberg & IKEA.

När vi skulle åka med bussen var Erika försenad men jag & Lia åkte ut i förväg, så fick hon komma ut efter för vi hade ingen som helst lust att vänta. När vi kom ut hoppade vi vid Willy's & gick sedan till ett byggvaruhus som jag inte minns namnet på & sedan till Blomsterlandet. http://www.blomsterlandet.se/ Lia skulle leta efter tjock ståltråd till en Halloween utstyrsel.

Chilli Inredningsbutik där jag köpte tallriks underlägg för 19 kr/st. 6 st. http://www.chillistore.se/

Grizzly Zoobutik & köpte grisknorrar till Lucky som hon älskar. http://www.grizzlybutiken.se/

Rusta Där jag köpte Blåbär & lime tvål, en kolsyrad vatten för vätska, Björn Borg Deodorant & Bodyspray, fryspåsar & Vanish Multi. http://www.rusta.se/

Sötvaruhuset. Godisbutiken. & under tiden gick Lia & Erika på Jysk. Möte upp dom där senare efteråt. Köpte med mig lite godis hem.

IKEA. http://www.ikea.com/se/ Köpte 2 st. täcken, massa värmeljus, kronljus, 2 olika teér. 1 st med blåbär & 1 st. med Rabarber vanilj för 16kr/st. 1 badrumsvåg för 39 kr. & doftljus med doft av äpple & kanel.

Täckerna som ska användas till kuddarna då dom slutat tillverka dom kuddar jag ville ha. Kosta bara 25 kr/st. Ska antagligen kanske köpa 2 st till. Förre!

& efteråt med kuddfodralen jag köpte förrut för 20 kr/st.

Willy's köpte med oss lite mat som vi skulle göra mat på när vi kommer hem till Lia.

Mariebergsgallerian & gå in väskbutiken. Där Erika la undan en väska hon verkligen ville ha tills hon får pengar den 19 oktober igen.

Vänta på bussen & sedan åka vi in till stan fullpackade & skulle sedan cykla till Lia.

Till middag gjorde vi. Fläskytterfilé vart det i foliepaket med mexikanasås. Rotfrukter rostade i ugnen. Morötter, Pasternacka, 2 olika potatiser & kålrot. tzatziki som jag gjorde med laktosfri gräddfil, gurka, vitlök, svartpeppar & salt. Lia gjorde en chévre sås på chévreost & laktosfri gräddfil & lita aromat.

Visst ser det gott ut?! Det var det med Supergott & trevligt med sällskapet.

Spelat Yatzy 2 st. omgångar & snackat lite innan det var dags att dra sig hemåt under natten som var någongång vid 02.30. Var väldigt kallt & blött ute då det duggade.

Erika hjälpte mig hem med mina saker hem då jag hade så mycket. Väldigt snällt av henne. Satt vid dator & chatade lite innanjag skulle & sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar