måndag 27 september 2010

Söndag...Snuvig. Film & Reptiler.

Sovit i ca 12 tim & 30 min. Bloggat, facebook, talat med Lia. Gett Lucky en grissvans som hon gladeligen tuggar på. Gott gott! Frukost: 4 st. limpamackor med hamburgerkött (gjort på nöt) & en banan.

Superförkyld & aptrött, men har även ont i kroppen, så tar det väldigt lugnt hela dagen. Vill bli frisk från den här skiten nu.

Moonstruck. Amerikansk dramakomedi från 1987. Johnny vill att Loretta personligen ska bjuda in hans bror Ronny till deras bröllop. Om han hade vetat konsekvenserna av detta, hade han nog tänkt om. I rollerna: Cher, Nicolas Cage, Vincent Gardenia, Olympia Dukakis, Danny Aiello. Regi: Norman Jewison.

Satt lite på Qruiser & funderade på det 8 kantiga Akvariumet jag ska få om vad jag ska ha för fiskar. Det ska silikontätas om, men jag funderar nu på fiskarna jag ska ha. Funderar mest på olika ciklider & några andra småfiskar, men även funderat på öronålar, men tror att akvariumet är för litet åt dom. ja jag får fundera vidarre..?!

Kanske skulle man göra ett Saltvattens akvarium av det & ha Goby's?! Salvattens Goby's ovan, men finns även sötvattens Goby's som tex. Bumblebee goby (Brachygobius nunus). Bilden nedan.

Hittade något som jag gärna skulle vilja ha, ett Vivarium som är ett kombination av akvarium & växtodling. Man kan även göra med terrarium. Så himla läckert!

Välkommen hem. Sofie får sitt hem omgjort. Hennes lillebror fick en nervsjukdom & hamnade i rullstol & dog nästan, men hon har tagit hand om honom, men nu idag är han frisk & jobbar som snickare, men vem tog hand om henne. t.o.m. hennes föräldrar. Sara storasyster lurade Sofie att hon vunnit en resa till manchester & henne medan Sofie är borta fixar dom till Sofie's hem. Sofie har alltid tagit hand om andra, men nu ska hon bli omhändertagen.

The Fashion Show. Tävlingsprogram & final över om vem som vinner finalen. Alla Designers är inbjudna & får berätta lite om sig själva. 3 finalister. James-Paul, Daniella & Anna.

3:e plats: James-Paul. 2:a plats: Daniella & Vinnare vart Anna med hennes fina klänning här som var ett plagg ur hennes kollektion.

Kniven mot strupen. Hjälper olika krogar & restauranger. Tycker inte om han Alex som gör detta, han är så, ja jag vet inte gåpåig.

Har fått lite feber, men inte mycket, men knapprar tabletter. Fan vill bli frisk så jag kan komma igång med träningen ordentligt igen. Cyklingen, golvstyrketräningen & Yogan.

Har funderat på många olika djur jag skulle vilja ha & jag funderar mer igen på ormar med & ja, jag vet att man matar dom med råttor, men är inte lika äckelmagad över sånt längre som jag var förrut. Här finns en underbar uppfödare av jätte vackra Kungspyton (Ballpyton på engelska). Lunarball Reptiler. http://www.lunarballreptiles.com/

Funderar som sagt på Kungspyton, men även på Geckoödlor som denna Leopard gecko.

Suttit på facebook, blocket.se & nätet för att kolla på lite speciella husdjur.

Första är Afrikanska Pygméigelkottar som är supersöta husdjur.

Leopard gecko's som är jätte vackra & fina geckoödlor.

Vipergecko som är en annan fin geckoödla.

Kragagamer & Hjälmbasilisker som är olika sorters av agamer som är riktigt vackra & häftiga djur.

Kungspyton som tidigare kollat under dagen.

Majsormar här båda vanlig färg & albino. Har även kollat albino & andra färgvarianter på dom andra ormarterna.

Rutpyton en riktigt vacker orm med vackert mönstrad kropp.

Råttsnok som är en vacker snoksort. Här en Strålråttsnok (Coelognathus radiatus). Råttsnoken finns i många olika arter & varianter av färgmönster. Om jag skulle skaffa snokar av någon sort så ligger Strålråttsnok överst på listan. Fast dom kan vara lite vresiga, men oerhört vackra.

Tigerpyton som också är en riktigt vacker orm med många olika härliga mönstervarianter.

Blodpyton. (Python brongersmai). Väldigt cool färg.

Jag har alltid haft en fallenhet att falla för ovanliga djur & reptiler är inte vanliga bland gaykillar kan jag säga rakt ut. Hundar & Katter är dom vanligaste & tät därefter följer hästar & inte alls udda djur som igelkottar, ormar, ädlor, illrar, gerbils, chinchillor m.m.

Brothers & Sisters. Amerikansk familjeserie. En underbar familjeserie med massa kärlek, men även en hel del intriger. Ojai förretaget ska delas upp då det är bankrumpt. Ska familjen hålla ihop som dom alltid gjort. Starka stå dom bi.

Softar...fortsätter att kolla på ormar & mycket på Majsormar som finns i en salig massa olika färger & teckningar. Här kan ni se två av dom en i färgen "Butter" ovan & en i färgen "Vitsidad Bloodred" (unge).

Här syns 2 Majsormar till. 2 honor. vita en "Snow" färgad & den andra en "Outcrossed Creamsicle het anery". Dom är vackra.

Ja men nu kom jag ju på vad jag vill ha för orm som jag länge tänkt på vad jag vill ha & det är Röd Regnbågsboa (Epicrates Cenchria Cenchria). Dom är jätte vackra!

Life. Naturprogram på TV med David Attenbourough & som handlade om grodor & reptiler. Allt från små grodor & strumpebandssnokar, men idag handlade det mest om den stora komodovaraner.

Nej nu ska jag ta & sova är så himla trött, men ska ta en varm dusch först, sedan ta & krypa ner i sängen min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar