torsdag 9 september 2010

Tisdag...Vi hade en heldag på stan tillsammans!

Vi åkte buss in till stan för att först gå på Gallerian Träffpunkten & först in på Åhlens. Kollade bara där & pratade en massa. Känns som om vi kan prata om det mesta & det känns så bra!

Fortfarande inne i Gallerian där vi var på Brother's & jag köpte på REAN en Skjorta för 149 kr som hade kostat 499 kr. & en grön tröja med knappar för 99 kr som kostat 299 kr förrut.

Sedan efter det hamnade vi på Jack & Jones där jag köpte en T-shirt för 105 kr. Hade kostat 149 kr.

Vi var in en snabbis på INDISKA för att kolla lite saker. Alltid kul alla kolla där, men vart inget att köpa där utan vi skulle gå vidarre & kolla vad dom tar betalt för olika tekniksaker på bla Teknikmagasinet.

USB & Externa hårddiskar. Är egentligen Dennis som är teknikbög, men jag skulle kolla lite vad dom tar för en extern hårddisk för vill ha en att ha mina filmer & bilder på.

Vart att gå på Restaurang Palette för att äta pizza. Jag en inbakad skink & räkpizza & Dennis en oxfilé & bearnaisesås.

Vi gick neråt emot MYRORNA för att kolla lite, men innan vi kom dit drog Dennis in mig i affären LACE TREND & där tecknade vi medlemskap & Dennis köpte ett halsband som han fick för 99 kr, 100 kr. Billigare än icke medlem & jag jag köpte denna jacka för 399 kr som hade kostat 499 kr utan medlemskap.

Väl på MYRORNA, så vart det att köpa lite saker el. jag köpte en fin liten Kinesisk tekanna för 25 kr, värd ungefär 200 kr. & Dennis köpte en kopp & 2 CD-skivor med lite ravemusik.

Vi tog & drack lite kaffe på Caféet vid Tågstationen innan vi drog oss hemåt. Pratat med Karin & vi ska hem till henne så Dennis får fixa hennes naglar.

Hemma hos Karin & Dennis fixar hennes naglar. Här fixas nagelbanden & Karin ska bjuda oss på fika efteråt.

Nagelbanden fixas med maskinen & sedan filas lite naglar. jag är DJ i bakgrunden & vi lyssnar på Buddha Bar & lite annan musik som är skön & avslappnande.

Filande, putsande med maskinen & sedan ska det målas. 2 lager av underlack, 2 lager av färglacken & 2 lager av en överlack. Så göres det alltid med Jessica produkterna. http://www.jessicacosmetics.com/

Här vart hennes fina naglar. Hon valde en ganska matt rosa färg som ska passa sig på hennes jobb.

Riktigt snygga naglar va?! Ja vill ni få naglarna fixade får ni väl kontakta mig så kan jag framföra det till Dennis, men efter hans utbildning är det inte gratis utan ni kan få det eventuellt gratis innan han är klar & under utbildning, sedan kostar en sådan här behandling mellan 700- 900kr.

Vi drack kaffe, åt kanelbullar, Mariekex & snackade lite innan hon skulle iväg till jobbet & jag & Dennis skulle hem till mig.

Det vart att kolla på en komedifilm The Proposal med Sandra Bullock & Ryan Reynolds. Handlar om en kvinnlig chef som ingår en affärgörelse med sin assistent för att hon ska få stanna i USA & inte bli tillbaka skickad till Kanada. Här görs det en pakt om att dom ska gifta sig för att hon ska få stanna, men dom visste inte att dom skulle såra en hel del folk under vägen när det händer en del oförrutsägbara saker.

Sedan ville Dennis se en Chearleadingfilm. Han gillar såna & jag kan tycka såna är kul med ibland, så vart att se Fired Up som handlar om 2 killar som åker till ett Chearleadinglägger med över 300 tjejer & några bögar.

Vart att se på Idol innan vi skulle ta & sova. Vissa kan verkligen inte sjunga, medan andra var superbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar