torsdag 21 oktober 2010

Onsdag...Mamma! Garn, Boktips, Hus, Konst & TV-kväll.

Pratat med mamma en sväng. Bloggat & druckit mitt Underbara & Helt Fantastiskt goda Hasselnötskaffe.

Pratat med mamma igen bla om mående, alpackagarn, vad jag pratat med om hos kuratorn & vad han gett mig för tips, om jag kan ha någon diagnos av ADHD liknande symptom el. någon annan diagnos.

Var ut med Lucky en sväng. Börjar bli riktigt ruggigt & kallt ute.

Oprah Winfrey Show. Amerikansk pratshow från 2009. Avsnitt 1093. Skådespelerskan Julia Roberts är gäst hos Oprah. Hon spelar in nya filmer "eat pray love" som är efter en bästsäljande bok med samma titel. Författaren Elizabeth Gilbert var även där & presenterade lite av sitt liv där resan är på 1 år.

Den är skriven av Elizabeth Gilbert & är väldigt spirituell & andlig. Handlar om en kvinna som reser runt jorden i sitt sökande efter sig själv som människa. Den är baserad på henne själv. Är en bok jag verkligen måste köpa & läsa för att se om jag kan hitta mig själv som människa.

Julia gör även uttalanden & en massa reklam för Lancôme. Hon är verkligen en fantastiskt vacker & härlig kvinna.

Varit ute med Lucky i det superkalla vädret. Vi ville bara båda två in igen & ha det varmt & mysigt inomhus, så har tänt ljus & bäddat ner Lucky i sin lilla fotölj & mig själv under min gröna filt i min gula soffa.

Kollar in en sida duPontREGISTRY som säljer ofantligt vackra & lyxiga hem utomlands, men över världen i länder som USA, Canada, Australien, Nya Zeeland, Barbados, Frankrike, Jamaica, Spanien, Förenta Arabstaterna, Turkiet, Irland, Bahamas & så vidarre. Supervackra bostäder & ni kanske undrar varför jag tittar på detta, men skönhet i hus är något jag blir glad av & som ger mig egna idéer när jag designar hus. http://www.dupontregistry.com/homes/

& husbyggarförretaget McGinley Creative Group. http://www.mcginleycreativegroup.com/index.htm

Lyxfällan. Svenskt livsstilsprogram från 2007. Säsong 3. Avsnitt 3 av 6. Siverts och Monicas ekonomi håller fullständigt på att raseras på grund av att deras vuxna barn vägrar att flytta hemifrån. De äter föräldrarna ur huset, förväntar sig att få allt serverat och betalar inte en krona hemma fast dom båda två killarna har jobb. Till råga på allt bor även deras flickvänner där mestadels av tiden. Monica och Sivert är alldeles för snälla för att säga ifrån och nu börjar situationen bli ohållbar. För att ha råd att försörja barnen har Monica och Sivert börjat handla saker på kredit och vissa månader tvingas Monica låna pengar av sin mamma för att ha råd med hyran. Totalt går de back 15 000 kronor varje månad. Hur i helskotta kan man som förälder tillåta att man barnen gör detta?!

Ätit mat som jag lagats. Pasta med pesto & getost.

The Secret Millionaire. Brittisk realityserie från 2009. Avsnitt 3 av 8. Hilary Devey äger ett företag i den mansdominerade transportbranschen som drar in över 100 miljoner om året. Hon har själv byggt upp sin framgångsrika rörelse och nu nyss 50 år fyllda vill hon ge något tillbaka till samhället. Nu ska hon flytta till Rochdale bara några kilometer från sin egen barndomsort och arbeta ideellt i bostadsområdet Falinge estate, där landets högsta andel människor som lever på sjukbidrag lever. Hilary tar jobb på en pub och hoppas att det ska vara en bra plats för att lära känna ortsbefolkningen. Även 21/10.

Här är Hilary Devey's hus el. det är ett slott hon bor i.

Var ute med Lucky en liten sväng i det ruggiga vädret.

Funderar på livet & funderar på hur jag ska få allt att gå ihop utan att försörjningsstöd ska vara på mig hela tiden & hur jag ska kunna skapa mig det jag vill med hundar, boende, hästar, alpackor, höns m.m.???!! Mår inge bra i det lilla boende på 39, 2 kvm som jag bor på utan vill verkligen bo i hus & känna den friheten i att ha hus & en trädgård m.m att vara i & få rå om.

Har även kollat på Arabiska Fullblodssidan. ARABHORSE. The Arabian Horse Network. http://www.arabhorse.com/

Även kollat in konstsidan med olika typer av konst med med Arabiska Fullblodshästar som huvudtema. Arabian Fine Art. (Bilden ovan är målad). http://www.arabianfineart.com/

Kollade även underbara konstnären Judith Wagner som målar Arabiska Fullblodshästar. http://www.judithwagnerartist.com/

Sedan bronsskulptören Janne Butler http://www.jannebutler.com/ som gör fantastiska skulpturer i brons av alla möjliga sagovarelser, kvinnor, hästar, indian, vargar m.m.

Halvåtta hos mig. Svenskt matlagningsprogram från 2010. Avsnitt 27 av 48. För dagens bjudning står Inger. Hennes meny består av till förrätt halstrade pilgrimsmusslor, örtbakad lammfilé med getostpotatisterrin till varmrätt och till dessert blir det frozen cheesecake.

Bonde söker fru. Svensk realityserie från 2010. Avsnitt 3 av 13. De fyra bönderna, Ann-Katrin Andersson, Tomas Samuelsson, Johan Ivarsson och Jonas Andersson ska bestämma vilka av brevskrivarna de vill lära känna. Efter att de valt sina sex personer ger de sig iväg på gruppdejt. Även 20/10.

Berg flyttar in. Svensk underhållningsserie från 2010. Avsnitt 5 av 8. Carina Berg flyttar in hos Andreas Lundstedt i hans & hans fästman Niclas nyrenoverade lägenhet i Stockholm. Carina får bland annat hjälpa till med de sista inredningsdetaljerna och se en skräckfilm Andreas spelade in när han var tolv år. Hon pressar hon på hemligheter bla. att han jobbat som strippa & som giraf när han var ung. Det blir också fest med Andreas vänner m.m.

Välkommen åter. Svensk komediserie från 2010. Avsnitt 5 av 10. Iris försöker hjälpa en blind kund. Yvonne söker efter kärleken bland kontaktannonser och Åse hamnar i ett underligt möte med en idol. I rollerna: Pia Johansson, Christine Meltzer, Josephine Bornebusch, Sissela Kyle, Christina Schollin, Alexandra Rapaport, Annika Andersson, Katrin Sundberg, Petra Mede, Babben Larsson, Claire Wikholm, Nour El-Refai, Birgitta Andersson, Anna Blomberg, Liv Mjönes.

Regnbågens textilverkstad med garn & annat. Garn färgat med prickar eller flammor, enfärgat eller färgat flera gånger. Ingen härva är den andra lik. Infärgat liv och variation ger inspiration och stora möjligheter till eget skapande. Kvaliteten är 100% merceriserat bomullsgarn på 50gr/härva. Garnet är ekologiskt odlat i Peru och KRAV-märkt. http://www.regnbagen-textilverkstad.se/

Fixade med en del saker innan jag skulle ta & sova bl a. tagit bort massa människor från min vänlista på facebook, fixat lite & redigerat bilder, chatat m.m. men nu är klockan strax 01.30. så dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar