onsdag 20 oktober 2010

Tisdag...Kuratorn. Lia & gåvor.

Varit ute med Lucky, bloggat, kollat facebook & chatat med Ehsan. Druckit mitt hasselnötskaffe & ska iväg till kuratorn. Åkte hem till Lia en sväng efter kuratorbesöket. Hon måste dock lära sig att kontrollera sin mani av att allt måste vara på hennes sätt el. att hon inte får hysteri när man kollar böcker hos henne.

- Åhh rör inte till & åhhh...!!

Herregud...jag vet vart dom står & ställer dom precis som dom stod, så hon behöver inte bli hysterisk.

Hon var dock jätte snäll & gav mig lite saker. Hon skickade med mig en resväska som jag kunde ha om jag ska åka iväg en kortare sväng som jag fick från hennes föräldrar.

Fick även lite böcker av olika slag, allt från andligt till självtänkande & fantasy &

även en kokbok, receptkort i en låda & rökelser.

Var en stund på facebook & chatade lite med mamma & andra. Varför är folk så himla inpräntade på att saker ska vara på ett sätt än att se att saker kan faktiskt vara på andra sätt med om man bara kollar lite längre fram. Vilka handlingar som kan lösa något som är självdestruktivt & självplågande. Men personen i fråga vill inte se sanningen i vitögat utan låter sig falla längre ner i skiten pga sin sambo som mår dåligt, men som inte tänker en possitiv tanke för att bryta ett destruktivt mönster.

Halv åtta hos mig. Svenskt matlagningsprogram från 2010. Avsnitt 26 av 48. Alexander är dagens värd. Förrätt bitterballe som innehåller kött perfekt att servera en av tjejerna som är vegetarian. Hans meny består av tigerräkor med koriander och mango, ungstekt gårdsfilé med stekt basmatiris och hemgjord glass med cognacs flamberade lychees.

Lagat mat. Gjorde iordning varmtrökt lax, friterade räkchips & sweet chilisås.

I form med Anna Anka. Svenskt livsstilsprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 1 av 10. 26-åriga Miguel Anjel har testat varenda kändisdiet som finns. Till absolut ingen nytta. Han blir bara tjockare och tjockare. Och det är kanske inte så konstigt eftersom hans dagar består av ett enda långt frosseri i grädde och mozzarella. Men nu är det slut med det. Miguel reser till Los Angeles för att underkasta sig Anna Ankas hårda tränings- och kostregim. 26 år, men 50 år på insidan & 34 kilo övervikt 180 cm lång & 98 kilo. Får se hur det går?! Även 24/10. Anna tyckte han var duktig. Han ska få spela på klubben Collage i Sverige som DJ. Han fick en egen Stjärna på Hollywood Bulward. Officiella dokumentet med att han fått en stjärna där. Det tyckte jag dock bara var lite löjligt, men en kul grej.

Anna Anka's egna blogg där hon skriver. Säg vad man vill om henne, men hon är ärlig. Ärligare än dom flesta, men ärlig. http://annaankaofficial.blogspot.com/

Jag är glad att jag är smal, tränar & äter nyttigt för det mesta. Fast även jag unnar mig onyttiga saker, men det måste man kunna göra emellanåt.

Desperate Housewives. Säsong 7. Avsnitt 3. Susan blir irriterad över att hennes bästa rörelser kopierats av en konkurrent. Gabrielle hyr in en privat detektiv. Lynette blir förskräckt över vad Toms psykolog föreslår som botemedel för hans depression.

Cougar Town. Amerikansk komediserie från 2009-10. Avsnitt 21 av 24. Travis blir antagen till två olika college, det ena ligger nära, och till Jules stora förtvivlan ligger det andra långt bort. Laurie försöker återförenas med Smith när han återvänder från juridikskolan.

Fortsätter att sticka på min tubformade halsduk & funderar lite på utbildningar. Har funderat ett tag på att plugga Etologi som är en studie i djurs betéende & genetiklära, men svårt att få några studiemedel till det. Funderar på vad jag vill göra i livet som jag fick som uppgift av min kurator. Känns inte som jag med 100 % vet vad som jag ska göra i livet.

Kollat lite på facebook, tagged, emailen, pratat med Camilo i mobilen, redigerat lite bilder & ska nu äntligen ta & sova sedan. Klockan är nästan 01.00 så dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar