onsdag 6 oktober 2010

Tisdag...Träningsdag. Träffa Agneta & Lia. Shopa lite!

Nu skulle jag ut & cykla efter att ha bloggat. Ska cykla med Lucky i cykelkorgen för att möta Agneta som jag ska gå en långpromenad med runt Kohagen som jag brukade gå runt på sommaren när jag gick jobbkursen på Jobbpunktväst Örebro.

Väl framme tog vi våran promenad & det ska bli kul att se hur det ser ut där nu.

Här har det hänt saker. Det är ett projekt av något slag där dom bygger små stugor där dom har duvor & höns, men vi har ingen aning om vem som bygger & så.

Ett härligt område att gå i & det verkar Lucky med att det är som hon sprang på för fullt.

Bild ut emot kohagen där en del av kommunens köttkor går.

Riktigt vackra köttboskapsdjur.

Vi träffade på Birgitta under vägen, Havin & några fler som stannade & frågade hur det var med mig?!

Härligt att bara gå & strossa tillsammans, prata jag & Agneta som jag inte träffat på ett tag nu. Lucky verkar tycka att det var skönt att gå med.

Det börjar att komma en hel del flyttfåglar som ska söder ut. Massa gäss av olika slag, änder & svanar.

Här kan man se en hel del fåglar & dom små vita flyttande dynorna är svanar som ligger & vilar ute i vattnet.

Syns att hösten är här med sina vackra färger & jag trivs i hösten så länge det inte är allt för kallt ute, som idag när solen tittar fram genom den gråa himlen.

Härlig natur & härligt väder ute.

Nu har vi nästan gått ett varv runt kohagen & här kan man börja se boskapen igen som går i hagen.

En gammal övervuxen plog som står brevid hagen i ett litet skogsparti.

Här är boskapen så vackra köttdjur.

Vi hittade en liten död näbbmus på vägen & ja, jag kom att tänka på att dagen med hundträffen, så var det någon av hundarna som tagit en näbbmus.

Vackor ko av blandrassort & köttrasboskap. Kolla den häftiga bläsen (vita märken i pannan) hon har.

Ännu en ko som står & äter sitt gröna gräs.

Efter att ha gått promenaden pratade jag med Birgitta om att skriva ut papper på att jag gått kursen där, men hon fick inte göra det utan bara Elmar & han var på semester, men jag ska höra av mig i nästa vecka då han är tillbaka igen.

Efter att ha kramat om Agneta & sagt Hejdå, så skulle jag cykla förrbi med Lucky till hundvakten & jag skulle hem. Duscha & byta kläder för jag kände att jag hade alldeles för mycket kläder på mig. Tog även min sista banan & en mûslibar. Skulle sedan åka in till stan för att göra lite ärrenden.

jag var först på Indiska där jag skulle köpa hem mer av Hasselnötskaffet för att ha hemma & dricka dessa småkalla höstkvällar & senare under den kalla vintern.

Var sedan på MYRORNA där jag köpte hem en massa böcker som jag hittade. Här: Att Välja Rätt mat. Natur Medicinskt Lexikon. Så levde man. Krsna Alla Glädjes Källa.

Köpte även en hel del pocket som oftast kostar typ 10-20 kr/st. Dessa kostade 10 kr/st. Den förlorade Sagornas bok 1. Blood of the Fold. Otherland 1. After the King. Bokhandlaren i Kabul. Underbar & Älskad av Alla. Vishnus Död. Lord John & Kärlekens Ljuva Plåga. Nefer- Faraos son.

Träffade på Min mors syster Anna som hade tandsköteskeutbildning i Örebro. Kul att se henne en sväng.

När jag skulle gå så var det en man som stoppade mig för att han trodde att jag hade snattat. Löjligt tänkte jag. Elle var med honom & jag visade att jag inte hade något. Elle sa att hon trodde inte att jag skulle snatta. Löjligt egentligen för jag har ju jobbat där så mycket & är stammis där & köper saker & har aldrig snattat där någonsin.

Efter att ha varit på Myrorna för att möta upp Lia som jobbar där så åkte vi till Lidl för att köpa med oss lite mat & annat som jag skulle ha med mig hem. Efter att ha kommit till Oxhagen, så skiljdes vi åt en liten sväng då jag skulle köpa med lite saker från Oxhagens Livs. Där jag bla köpte med mig Rosenmarmelad & Akaciahonung. Hade velat köpa med en stor burk Fikonmarmelad där ifrån men den var slut. Tråkigt.

Åkte förrbi Lia, ringde henne & hon kom ut för att vi skulle åka till hennes föräldrar för att jag skulle hjälpa hennes föräldrar Karin & Teo med att bla sätta upp en lampa i Sovrummet åt dom.

Vi vart bjudna på Spagetti & köttfärssås med parmesanost till. Jätte gott & mättande, så bra mat.

Efter att ha varit social & lite trevlig bar det av hem för att bara softa.

Jag satt en sväng på Facebook innan jag skulle sova & nej nu vart det nattinatt. Har cyklat ca 2,5 mil idag & gått ca 5 km. för träningens skull, men nu vart det att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar