söndag 24 oktober 2010

Lördag...Grått väder ute. Minnen, Gotland & Filmkväll.

Varit ute med Lucky i det gråa & trista vädret.. Bloggat & fixat lite. Chattat med mitt ex Magnus. Saknar honom & hunden Diva ibland, men det är inte meningen att vi ska vara tillsammans fast jag alltid kommer att älska honom & han mig, så kan jag inte bo i Kiruna. Även om jag fortfarande älskar staden, mentaliten & livet där uppe, så är mörkret & kylan min värsta fiende, då jag är både köld & mörkerkänslig. Han är en av dom 2 st. personer som jag någonsin älskat. Min första älskade Peder dog bara någon vecka innan det hemliga bröllop han & jag planerade. Min långa tid av sjukdom & deprition gjorde att det andra förhållandet med Magnus inte funkade till slut, men vi var tillsammans i ca 3 år & 8 månader.

Vi kommer för alltid att älska varandra, men vi får vara varandras vänner istället för älskande par. Han kommer för alltid vara någon som betyder mycket för mig & som är en kär vän, så den kille som vill vara med mig kan inte vara, så himla svartsjuk på det. Dels för att han bor i Kiruna, men dels för att jag kommer alltid att älska honom som jag fortfarande älskar min föredetta fästman Peder som dog i en bilolycka.

My Dream farm. Brittisk realityserie från 2010. Avsnitt 4 av 6. Trettiotreåriga Kierti Vaidyas alpackagård i Warwickshire har stött på svårigheter. Programledaren Monty föreslår radikala åtgärder, men kommer Kierti följa hans råd? Hon skaffar även får men något som ingen hade räknat med var ett hotelsebrev om att hon borde dra från byggden med sina alpackor & så. Helt sjukt att man kan hota folk så & inte ens stå för vem det är. Fegt & rent uselt.

Chef Academy. Amerikansk reality från 2009. Säsong 1. Avsnitt 4 av 9. Jean-Christophe Novelli lär studenterna den ädla, och uråldriga, konsten att baka bröd. Efter lektionen får de chansen att öva på sina nya kunskaper. Suzanne hade rätt om att det blir en pojke som Novelli's fru väntar.

Kollat lite på nätet på olika inredningsbloggar med Shabby Chick stil. Funderar på livet & ska göra något att äta.

Blev att äta en lax & sjögrässoppa & till efterrätt en äpple, kanel, hallon & blåbärssoppa. Lite vatten att dricka till det.

Arga Snickaren. Repris från 20/10. Svensk inredningsserie från 2010. Säsong 4. Avsnitt 7 av 13. Spelberoende satte stopp för familjens renovering, men först efter att skulderna vuxit sig stora. Rose-Marie och Anders bor i ett hus på Ingarö med sina två barn Sebastian, 7 år och Hampus, 4 år. För två år sedan fastnade Rose-Marie i ett spelberoende på nätet. Detta har satt deras förhållande på mycket stora prov. De går nu i familjeterapi, men relationen får ännu mer problem när huset är i kaos och alla fyra delar på en mulltoa.

Hittade på en gård på nätet, Gervide Gård som jag var på när jag var barn & var med farmor, mina fastrar, min farbror & hans kompis på Gotland. Vi var en svänng dit för att jag skulle få rida en sväng där på en fin blandras sto som stod brevid den stora Shirehästen på nästan 2 meter i mankhöjd. http://www.gervidegard.com/ Dom har Gotlandsrussmuseum, ridning, olika djuruppfödning, medeltidsby, saloon, hus som uthyres för semesterfirande på Gotland m.m. saker.

Turistbyrån & Gotlandsinfo. http://www.gotland.info/

Hittade på en underbar sida som skriver om familjer som tagit klivet & flyttat till Gotland. Jag skulle gärna vilja flytta dit. Har alltid gillat ön. Där kunde jag ha min Alpackor, får, hästar & kanske en egen butik med produkter från min gård. Bloggar på sidan, forum, berättelser, lediga jobb m.m. Sidan heter Flytta till Gotland. http://www.flyttatillgotland.se/ Ja man kan ju i allafall drömma.

& Inredningensbutik/nätbutiken Gotlandsliv. som drivs av 2 st eldsjälar som flyttade från Sveriges fastland till den fina ön Gotland. http://www.gotlandsliv.se/

Just My Luck. Amerikansk komedi från 2006. Ashley är en tjej med otrolig tur. Allt går hennes väg. Tills den dag hon råkar kyssa fel kille, den ständigt otursdrabbade Jake. Plötsligt är hennes tur som bortblåst och när hon inser att den överförts till Jake gör hon allt för att hitta honom och få sin tur tillbaka. I rollerna: Lindsay Lohan, Missi Pyle, Chris Pine, Dane Rhodes. Regi: Donald Petrie.

Undrar när min ständiga otur ska vända & jag för en gångs skull få frid i själen min. Kunna få slappna av & inte känna sig värdelös som inte kan behålla jobb, inte kan komma in på någon utbildning, som har otur med allt jag tar till mig & som ständigt blir utnyttjad & illa behandlad av folk. När ska det vända?! När ska jag för en gång skulle få ha det lite lätt i livet. Min farmor säger att den Gud älskar testar han jämnt. Ja, jag säger då att jag hellre är oälskad så länge jag får vara lycklig för en gångs skull.

"Den som letar i öknen efter platser där Abraham och Moses vandrat, har inte förstått den djupare innebörden i den bibliska berättelsen. Det förlovade landet har aldrig funnits på kartan. Det förlovade landet är en metafor för människans längtan efter frid och försoning med sin Gud". - William G. Dever

Min gud finns i mig själv som Buddha's lära där den säger att gud finns i oss alla. Från fåglarna som flyger högt å skyn, till fiskarna som simmar långt nere i havet. Till minsta lilla insekt till växter & annat liv. Att man ska vörda & se allt för det dom är. Alla en vis gudomlighet i sig själva.

Gjorde i ordning en av mina Tekannor en grönbrun Ekeby kanna med te. Dricker ett rött örté med äpple & tranbär i & bara softar framför en film. Lucky ligger brevid mig & vi båda är invirrade i min gröna fleecefilt i soffan. En av dom bästa köp jag gjort & blivit välanvänd av mig & djuren som älskar den.

My big fat greek wedding. (Mitt stora feta Grekiska Bröllop). Amerikansk komedi från 2002. När Toula, Toula Portokalos äntligen träffar kärleken i läraren Ian Miller finns ett problem, han är inte grek. Frågan är om Toulas familj och speciellt hennes envise far kommer acceptera att hon blivit förälskad i en amerikan. I rollerna: Nia Vardalos, John Corbett, Michael Constantine, Lainie Kazan, Andrea Martin, Joey Fatone. Regi: Joel Zwick.

Ut med Lucky en sväng & suttit på facebook. Bäcksvart ute nu, kallt & ruggigt. Tänker på min kompis Philip som är en väldigt trevlig kille & en underbar sångare. Har tänkt på honom tidigare under veckan. Kanske för att han verkar vara en, så passionerad kille?! Han brinner för det han gör med musiken & sin otroliga röst. Hoppas jag får nöjet att sjunga med honom en dag & att han ger mig lite sångtips. Chatat lite med olika folk & sms:at med Philip.

Även pratat med en ingift släkting om att spela in en demo tillsammans. Ska bara bestämma vilka låtar jag ska sjunga.

Best in Show. Amerikansk komedi från 2000. Ett dokumentärfilmsteam följer tävlande hundmänniskor, alla med olika egenheter. Vi möter Cookie Fleck, en dam med ett förflutet, och hennes toffelhjälte till karl, och vi träffar stressade yuppieparet Swan med sin kramdjursberoende Weimaraner. Här återfinns också storbystade vampen Sheryl Ann Ward och hennes rike, åldrige och mycket sjuklige make. I rollerna: Bob Balaban, Jennifer Coolidge, Christopher Guest. Regi: Christopher Guest.

Blir att krypa ner i sängen & sova sedan. Djuren sover sedan länge. Katterna tillsammans i en fotölj & Lucky brevid mig i soffan. Tar med Lucky till sängen sedan & sover gott i gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar