måndag 25 oktober 2010

Söndag...Soft heldag framför TV:n & husdrömmar.

Seg vaknade sent & var ute med Lucky i det kalla ruskvädret. Bloggat, softat &...lagade mat.

Vart Pasta med lite ketchup & knapperstekt bacon för att göra det lätt för sig. vart mitt goa hasselnötskaffe att dricka efteråt.

Lyxfällan. Svenskt livsstilsprogram från 2010. Säsong 9. Avsnitt 3 av 10. Hon bränner 35.000 kronor i månaden på lyx - men varenda öre är lånat. Hon har ingen inkomst överhuvudtaget. Ändå tvekar hon inte att slösa tiotusentals kronor i månaden på märkesklänningar, skor, handväskor och uteliv på Stureplan. Anita, hon är egentligen en vanlig småstadstjej, men sedan hon flyttade till Stockholm för ett halvår sedan har hennes ekonomi spårat ur fullständigt. Eftersom hon är arbetslös har hon ingen inkomst, men hon har heller inte bemödat sig om att prata med A-kassan. Programledare: Patrick Grimlund, Magnus Hedberg.

Alltså hur blåst får man bli?! Tror man att pengar växer på träd el. att nej, så länge jag har mitt guldkort, så behöver jag ju inte betala på riktigt. Hon hade INGEN som helst inkomst & har utgifter på på över 35.000 kr i månaden & på ett halvår blir det över 500.000 kr. Jaja...hon verkade fatta till sist vad det handlade om att man kan inte spendera en massa pengar man inte har, hur mycket man än vill, men hur kan man inte fattat att man inte kan leva så?!

Fattar inte heller tjusningen med Stureplan??!! Allt är ju bara yta & falskt, tro mig jag vet har levt det livet & festade ofta på Spybar & Sturekompaniet, men det gav mig egentligen inget förrutom att jag spenderade en massa pengar, pengar jag då hade, men det gick till sprit, klubbar, taxiresor, dyra kläder, smycken, skönhetsbehandlingar, restaurangbesök m.m. Hade jag istället lagt pengarna på något vettigt, hade jag kanske haft en bättre situation än vad jag har nu idag.

Skulle jag köpa allt jag ville ha då hade jag haft skulder för flera miljoner, men tar inte en massa lån för det vet jag att jag inte kan betala tillbaka som det är nu. Fast önskar ibland att jag hade dom pengar jag hade då.

Jag hade ca 25.000 kr, ibland mer varje månad i lön när jag bodde i Sthlm, fast spenderade allt varje månad. Helt galet, men mår man oerhört dåligt som jag gjorde då, så gör man inte vettiga saker.

Ridsport. Sammandragning från Världscupen i Hästhoppning ifrån Helsingfors. Kommentator: Jan Svanlund, Lotta Björe Christian Ahlmann som tävlade för Tyskland vann.

Jag saknar verkligen att tävlingsrida & hoppa. Önskar att mitt liv snart ska vända så att jag kan hålla på med hästar & skaffa egna hästar att träna & rida. Saknar att tävla i långdistansritt, fälttävlan & hoppning. Saknar den närhet & känslan jag kan få med hästar & djur över huvudtaget.

Softar lite & tänker på hur jag ska kunna göra det jag verkligen vill att hålla på med hästar, hundar, alpackor & höns.

Skärgårdsdröm. Svenskt livsstilsprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 5 av 10. Kenneth och Marie tittar på tre lyxiga pärlor i Stockholms innerskärgård. De letar efter ett hus med lättskött tomt, rymligt kök och möjlighet att dra sig undan för lugn och ro. Vi besöker ståtliga hus på Värmdö, Ingarö och i Gustavsberg. Huset i Gustavsberg är ett topprenoverat timmerhus från 1800-talet som köpts på Blocket och forslats ända från Kramfors. Vi tittar också på hus med bland annat egen brygga, fruktträdgård, tornrum och bastu med havsutsikt. Även 25/10. Riktigt fantastiska hus, men speciellt det timrade huset var sagolikt vackert.

Ena av husen hittade jag på hemnet.se bla det med ett torn & bastu med sjöutsikt. http://www.hemnet.se/beskrivning/922138?r=3

& det sagolika timmerhuset i Gustavsberg. http://www2.skeppsholmen.se/?guid=3QDAS470IHGA3U5D&typ=CMFritidshus&from=hemnetredirect Enda problem jag kände var att det var lite nära till grannarna. Annars var det sagolikt fint, men med en prislapp på 7,5 miljoner kr./bud.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie från 2010-11. Avsnitt 3 av 18. Kitty befinner sig fortfarande i Ojai för att försöka hitta tillbaka till sig själv. När hon stöter på en vacker man vi namn Jack och låtsas att hon tillhör lokalbefolkningen hamnar hon i en knepig situation. Under tiden förbereder resten av familjen Walker en liten överraskningsfest för Sarah som fyller år. Problem uppstår när det visar sig att Sarah hela tiden har ljugit för Luc om sin ålder.

Kollar hus & gårdar på http:///www.skeppsholmen.se/ En riktigt fin hästgård med 5 boxar på Bjärehalvön. http://www2.skeppsholmen.se/skane/villor?guid=3Q3AL0L0G8O5AP37

Supercoolt renoveringsobjekt, men skulle kunna man bo i det som det var nu med ganska okej. Var lite kul & häftigt. http://www2.skeppsholmen.se/skane/villor?guid=3M8B7C1J9NFNUAMS Fast inte mitt idealhem, men coolt att kolla på ändå.

En ren skärgårdsdröm på Resarö. http://www2.skeppsholmen.se/stockholm/villor?guid=3QFC2NIKC8UK5OFD

Superfint renoverad Sekelskiftsvilla i Skärsätra. http://www2.skeppsholmen.se/stockholm/villor?guid=3Q6B8R7FT0SLBIP6

Detta hus har jag sett i en inredningstidning & hade velat ha det dirrekt. Jag som inte ens brukar gilla moderna hus, men detta gillar jag jätte mycket. Ligger på Färingsö i Ricksättra. Här hade jag gärna bott utan att bo mitt i en stad, men ändå har närheten till att åka in om man vill det. http://www2.skeppsholmen.se/stockholm/villor?guid=3P4Q2ICQCK7ID02P&view=Description

Sagolik hästgård i Södermanlands natur & som verkligen har allt & lite till. 10 boxar, ridhus & är verkligen superfint. När kan jag flytta in! Hahaha! Skulle dock måla om husets utsida. http://www2.skeppsholmen.se/stockholm/lant--sjostallen?guid=3QDQNEEKKCRESERT&view=Description Vart får jag nu 16 miljoner kr/bud då?!

Fint modernt boende, men väldigt fint & charmigt ändå. Skulle bygga ihop dom 2 st. huskropparna med ett glasparti emellan. http://www2.skeppsholmen.se/stockholm/lant--sjostallen?guid=3P32O770ENKIJTIV&view=Description

Kollar en galen serie på MTV. Scream Queens. Säsong 2. Avsnitt 1.Ett gäng unga damer tävlar om en roll i en skräckfilm. Vad behövs? Ett riktigt bra skrik, trovärdighet, skådespelartalang och ett vackert ansikte. Dom testas för fullt i olika saker dom ska klara av för att spela in en skräckfilm.

2 st. avsnitt av Entorage. Avsnitt 21. Vince är tokförälskad i Mandy och vet nästan inte vad han ska ta sig till när de stöter på Mandys före detta på gatan. Samtidigt blir stor dramatik på kontoret när Ari tvingas stå upp mot den högsta chefen. Kanske hade det lönat sig att ha några vänner på kontoret.

Avsnitt 22. Eric är orolig inför framtiden, Drama undrar om han fortfarande har en agent och Turtle arrangerar en tillställning för Saigon.

Softar & kollar lite på nätet som facebook, qruiser, emailen & sånt innan jag ska ta & sova.

1 kommentar:

  1. Hej! Skulle du vilja vara så vänlig och kontakta mig på denna e-postadress; anita5512@gmail.com ??
    Tack på förhand.
    Vänliga hälsningar Anita

    SvaraRadera