söndag 28 november 2010

Fredag...Heldag på stan. SUSHI. Växter. Fynd & Spelkväll.

Varit ute med Lucky på morgonen i det kalla vädret, sedan har jag bloggat innan vi bestämde oss för att åka med bussen in till stan för att ha lite mysigt jag & Krister.

Vi var först en sväng på Myrorna där jag gjorde lite småfynd som syns lite längre ner på detta inlägg.

Vi var sedan förrbi Swedbank för att Krister skulle fixa lite med en del pengar.

Vi gick sedan tillbaka till Storgatan & restaurang Fujisan för att vi skulle äta Sushi.

Krister som sitter & väntar på Sushinvi har beställt. Blir 2 st. varsina 16 bitars Sushi. Lillgubben bjuder mig på det då han vet att det är min favoritmat.

Menyn. Här vanliga priserna men med lunchpriserna vart det 40 kr. billigare för oss båda.

Misosoppa gott & värmande innan Sushin kommer in.

Mmm...Sushi...16 bitar & Supergott! ♥

Druckit Japanskt grönt te efteråt & satt & pratade lite bara innan vi skulle gå upp på stan & gå i affärer.

Vi var först inne på PK Design som är en inredningsbutik med massa snygga saker på Storgatan.

Här en vacker uppdukning, med snygga möbler & saker & lite lampor & lyktor.

Här Krister som kollar lite saker & vackert Shabby Chick saker.

Snygg takkrona som man kan klä med olika dekorationer. Söt fågelbur med som fanns i vit & svart & i lite olika storlekar & utföranden. Soffan/sängen som står brevid är också jätte fin.

Ännu lite fler fina saker på PK Design.

Affären är på 3 plan & här källarplan där dom hade lagt ut halm på hela golvet & gjort det riktigt Julfint med en massa fina saker.

Det här gillade jag jätte mycket. Vill ha karaffen, glasskålarna på fot & den fina & stora stallyktan.

Örebro Slott i sin vackra & gråslitna skrudd.

Vidare till Lindhska Bokhandel för att kolla lite böcker.

Sedan in på H&M där Krister hade ett presentkort & han köpte ett svart linne.

Vi var sedan på inredningsbutiken Entré där vi kollade på fina inredningssaker, men även köpte en riktigt nice te.

Varit på Indiska med. Finns så mycket fint där inne, men skulle an köpa allt man vill ha vart skulle man göra av det & hur skulle man ha råd?! Vi kollade bara, men som sagt mycket fint.

Vi var på Gallerian Föredetta Träffpunkt som har renoverats till toppform & nu istället heter Vågen. Bla en sväng på Åhlens där Krister köpte ett mörkblått nagellack.

Även in på en butik som jag har för mig hette Home. Riktigt fin Juldukning där.

Snyggt sidbords arrangemang av dekoration.

Fin Julgran. Jag som normalt inte brukar gilla Julsaker tycker att ska man ha Julsaker så ska det vara enkelt & i samma färgskala el. högst 2- 3 st. färger i juldekorationerna, inte en miljon olika färger & tomtar i olika storlekar som jag bara avskyr.

Vi var sedan på Zahara där Krister köpte ännu lite med smink, men även piercingsmycken & han tog även hål i tungan. Fick hålla honom i handen, men det gick bra. Han hade ont i tungan ett tag efteråt & läspade en hel del, men det lade sig senare på kvällen & vart lite bättre.

Vi var sedan på Akvariekällaren där vi köpte växter till mitt Vivarium.

Vi tog bussen hemåt då det var så himla kallt ute & väl hemma var vi ute med Lucky & sedan skulle jag fixa med mitt Vivarium.

Mitt Vivarium som jag har planterat dom växter som vi köpte på Akvariekällaren.

Boken jag köpte på Myrorna för 25 kr. Köpte även 5 st. gummiarmband som inte syns på bilden för 5 kr. Krister köpte Polkagris teét på butiken Entré till Mig, min söta lilla Prins.

Vi ska ha en spelkväll med Lia ikväll & bara ha det soft men först gå & äta...

Det vart att gå till McDonalds & äta Big Mac Bacon både jag & Krister & Lia åt Happy Meal, då hon är så liten i maten ibland.

Efter var vi på Willy:s för att köpa med oss en hel del hem & lite till att ha hos Lia på spelkvällen.

När vi var hemma hos Lia sedan vart det att dricka glögg med russin & mandel i. Pepparkakor gott brevid & det ska spelas spel.

Vi spelade Jägersro hela kvällen & hade det jätte mysigt & drack Julmust. Vi var inte hemma förren kanske 03.00 på morgonen & somnade väl inte förren vid 04.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar