tisdag 30 november 2010

Måndag....Heldag med Shopping. SUSHI.. Krister åker hem & TV-kväll!

Idag blir en ren Shoppingdag för Mig, Krister & Lia. Jag blir dock att köpa minst, då jag inte fått pengar än, men Krister kom att köpa några saker till mig & bjuda mig på lunch.

Innan vi åkte in till stan vart det att äta frukost 3 st. mackor var med olika pålägg. Jaktkorv, Lufttorkad skinka & Mortadella.

Sedan in till stan för att först gå på Cahara för att Krister skulle köpa UV-piercingsmycken till tungan. Möte upp Lia där med & skulle vi skulle sedan till Swedbank för att han skulle förra över lite pengar & så, en sväng in på H&M där Lia kollade på hårfärg & Krister kläder.

Var sedan på Oscar C. GallerianTrend tyg & garn där vi köpte ett garn som jag ska sticka en halsduk till Krister av.

Sedan vart det dags att gå & äta mat & Krister ville bjuda mig igen på Sushi som är så gott!! ♥ På Sushi Bar bakom Krämaren Gallerian.

Jag & Krister åt 15 st. bitars Sushi, 1 st. räksallad & 1 st. sjögrässallad var. Gott...Gott!! ♥ Lia åt en Mellan Sushi.

Vi var sedan på Alternativbutiken & andliga butiken AQ där Lia även frågade efter praktik, men hon hade fullt med folk. Krister köpte en badtvål med jordgubbsdoft & rökelser till mig & honom, sedan en doftolja till mig för att jag ska kunna slappna av bättre i mitt bad med lavendeldoft.

Vi var även på en massa andra affärer för att Krister skulle kolla på en resväska & han hittade en fin på Clas Ohlsson. Sedan kläder & han köpte 1 st. fin stickad svart tröja, 2 st mössor, en grön & en neongul & 1 st. randig halsduk. Lia köpte sig hårfärg med efter att ha kollat på olika ställen som Åhlens, Kicks & Till sist H&M igen. Där hon köpte sin lila hårfärg till sist.

Vi gick sedan ner emot Järntorget & vidarre emot Storgatan där Vi var inne på den alternativklädbutiken som ligger där, men som jag aldrig minns vad den heter. Krister köpte party hårfärg med UV-ljus i.

Vi var även en sväng på Myrorna där jag stod & kollade på dessa 2 st. böcker för 35 kr/st. & Krister köper dom till mig. Han är så gullig & han vet att han får tillbaka det på många olika sätt. Lia köpte några böcker med.

Vi tog sedan bussen alla tre för att åka hem då Krister ska packa för att åka hem till Gävle & Lia skulle hem till sina föräldrar för att äta.

Efter att han packat, satte jag & lilla sötisen oss en stund för att dricka lite Dufvenkrooks Hjortron glögg & äta lussekatter. Prata lite & umgås lite innan han ska till att åka.

Känns jobbigt att han ska åka hem & vi gråter båda när han åker. Jag & Lucky var ute med honom vid bussen & vinkade av honom, men lilla Lucky innanför min jacka då hon fryser så mycket nu när det är kallt ute. Saknar honom redan när han klivit på bussen & åker in emot stan för att åka med tåget hem till Gävle.

Har bloggat då jag inte bloggat så mycket under dagarna när jag är med Krister, hinns liksom inte med när man har så mycket mysigt & härligt att göra.

Americas Next Top Model. Dom åker till Nya Zeeland. Det börjades med gosee's. Vinnaren fick en massa kläder från varje designer dom var hos. Fotograferingen var med ett får & i en stor & svart klänning.

Pratat med Lia i mobilen om lite saker. Jag saknar Krister när han inte är här min lilla Prins. ♥ ♥

Kollat på Svenska Hollywoodfruar. Svensk realitysserie från 2010. Säsong 3. Avsnitt 6 av 10. Agnes-Nicole Winter är klar för sin baddräktsplåtning. Det blir en mycket lättklädd och vågad sådan och hennes son är allt annat än nöjd. Maria Montazami har bråda dagar. Det är dags att fira sonen Nichola och maken Kamrans födelsedagar. Makens födelsedag med ett tema på Ferrari. Päivi Hacker fortsätter att försöka lära Carmen (hennes hemhjölps dotter) att cykla. Det går sådär. Lena Jolton beger sig till sin rika väninna Terin och en dag fylld av hästpolo. Isabel Adrian är konstnärinna. En uttrycksfull sådan. Hon bara målar på och så får det bli som det blir. Ofta en blandning av insekter, grottor och saltlakrits. Även 05/12.

Kvinnors hemliga liv. Svensk-amerikansk dokumentärserie från 2010. Säsong 1. Avsnitt 8 av 10. Om par med en annorlunda hobby. På ytan är de som vilka medelklasspar som helst, men bakom stängda dörrar bjuds det in till sexfester. Ett av paren lägger ut madrasser i sitt eget vardagsrum och bjuder in 30 andra par, men är samtidigt rädda för att grannarna ska komma på dem. Ett annat par driver ett företag som arrangerar träffar för likasinnade.

Pratade med Krister innan jag skulle sova han berättade att hans kompis som hade nyckeln till hans lägenhet & att dom haft fest där & att det såg förjävligt ut med vinglas, sopor, ölburkar & massa skit överallt. Dom fick inte ha någon fest där. Hade någon av mina vänner varit lägenhetsvakt & gjort något sånt hade jag bokstavligen mördat dom. Först skällt ut den om jag inte hade slagit till den lilla f_ttan rent utsagt & sagt att den personen skulle aldrig vara välkommen i mitt liv längre & var precis det jag sa till Krister. Han är inte fysisk på det sättet, men han blev inte glad på henne & hon vågar inte prata med honom nu. Fattar inte hur man kan påstå sig vara ens vän & sedan ställer till en fest i den personens lägenhet, så det ser ut som en svinstia & lämnar det så Krister & en killkompis som var riktigt snäll städade hela natten för att få bort det. Ja, nu skulle jag i allafall till att sova. Tycker synd om honom. Min lilla Prins. ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar