onsdag 1 december 2010

Tisdag...Soft Bette Midler filmmarathon & somnade tidigt!

Kallt, men vackert vinterväder ute, men Lucky vill verkligen inte gå ut man får liksom tvinga henne utanför porten. Hon gör snabbt sina behov sedan vill hon in i värmen igen & det vill även husse.

Idag blir en soft dag & se på Film. Blir ett Bette Midler filmmarathon, blev färre filmer dock då jag somnade tidigt, men några av hennes filmer hans med.

Ruthless People. Komedifilm från 1986. Barbara kidnappas av 2 st. kidnappare, men när maken hennes, Sam Stone vägrar att betala lösensumman, verkligen bara hånler & skrattar åt att hon är kidnappad, vad ska kidnapparna då göra med sitt byte & sina förhandlingar?! Superkul & mysig film.

Även suttit på facebook under dagen & kollat lite på vad människor gör & skrivit lite till mina vänner & bekanta. Chatat även lite med Krister. Min Prins som jag Saknar så när han inte är här.

Måste åka in till stan imorgon för det hade blivit fel med ett papper som jag lämnat in till Försörjningsstöd så måste nu åka in med det papper dom skickat som jag råkat glömma att skriva på.

Down and Out i Beverly Hills. Komedifilm från 1986. Handlar om en rik Beverly Hills familj som har psykiska problem hela familjen, men som av en händelse när en hemlös man försöker att dränka sig i deras pool blir mer avslappande efter att han räddats & får bo hos dom. Rolig & väldigt speciell film.

Bloggat & haft det soft...Redigerat bilder & sånt med innan det blogginlägg jag lagt in på bloggen. Kul att blogga & är ju min lilla dagbok. Ja inga snuskiga detaljer får ni höra dock, dom håller jag för mig själv.

Inte ätit så mycket idag, men har ätit laktosfri gräddfil med flyttande honung. Sedan några Colanappar & lite mörk choklad.

The Rose. En film från 1979. Handlar om sångerskan Rose som lever sitt liv med Sex, Drogs & Rock and Roll, fast mest en massa sprit & strul med killar & managern som vill få henne att jobba, jobba & jobba. En riktigt bra film, fast allt Bette Midler är med i är riktigt bra.

Blir lite att äta. Dricka Guava juice, äta räknuddlar & 5 st. mackor med jaktkorv.

Pratat en sväng med Krister som var på väg till affären för att köpa hem ingredienser till en egengjord pizza som han skulle göra. Vi ska göra pizza när han kommer hit med tänkte vi & han ska få göra sin kladdkaka.

The First Wives Club. Dramakomedifilm från 1996. Handlar om 3 st. kvinnor som förlorar sin tonårsväninna & kommer till insikt när dom träffas på begravningen att dom alla har män som lämnat dom för yngre kvinnor. Dom kommer även under fund med att dom alla hjälpt sina nu föredetta män till toppen, men vad har dom fått för det?! Vad ska dom göra för att hämnas på dom?! Hysterisk kul & Underbar film.

Tänkte se fler filmer som Scenes from A Mall, Beaches & Hocus Pocus, men var alldeles för trött så la mig tidigare.

Låg en stund på min spikmatta & pratade med Sötnosen Krister i mobilen. Han kommer till mig igen på fredag. Ska bli mysigt att umgås igen bara han & jag & kanske träffa lite vänner med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar