söndag 5 december 2010

Lördag...Soft. Dag på stan & Spelkväll med Lia.

Fortsätter att drömma om min lilla gård på landet med olika djur som hästar, höns, en liten hundkennel m.fl. djur & vanor. Det som är så kul är att Krister vill ha det med för att göra mig lycklig & han älskar djur så mycket, så han hjälper gärna till om han kan.

Varit ute med Lucky på en kall promenad, men inte, så kallt som för några dagar sedan. Bloggat & varit inne på facebook en snabbis för att jag & Krister skulle till att åka in till stan sedan.

Vi var först på Myrorna där jag köpte dessa saker. Böcker: Skogens Öga. Great Wall. Bokserie: Freja, Idun & Saga. Sedan en tygbit som ska bli en tub halsduk. Detta för 110 kr. Sedan en glaskaraff för 25 kr.

Vi var sedan på Bra & Begagnat, men hittade inget dirrekt intressant. Stod & kollade på lite Indiska mässingsvaser, men behöver inga flera har så många & har inte plats för fler.

Vi gick sedan för att vi tänkte först äta på Fujisan, men är så dyrt på helgen då dom inte har lunchpriser då, så det blir Thailändsk mat istället.

Vi ska gå upp emot Saigon Restaurang istället, men innan skulle jag förrbi Nordea för att ta ut pengar & kolla hur mycket pengar jag har kvar efter alla räkningar.

In en sväng på Indiska med. Dessa saker ni ser skulle jag vilja ha allihopa. Röd jullykta, snyggt sängöverkast till pläd, lila elefantformad tekanna, lila karaff & röda & vita kuddar med gulddetaljer som julkuddar.

Vi gick sedan till Saigon för att äta mat. Jag tog friterade räkor med sötsur sås & Krister tog friterad kyckling med sötsur sås. Gott i magen & väldigt mättande. Drack Coca Cola & vatten & efter det även lite kaffe & pratade om vart vi skulle gå & kolla på.

Vi var in på Korthuset för att kolla på lite inredning & annat, fanns en hel del kul där inne bla hittade vi en hörna med bakformar av snoppar, sexskämtsartiklar, snopp iskubs/chokladformar, nakenkort & detta snopp-pastiller som Krister köpte den med Mintsmak på. Dom vita på denna bild.

Vi ska gå ner till Röda Korset bla för att kolla lite. Krister älskar liksom jag även udda & härliga inredningssaker. Han tycker jag har en bra stil & blandning på saker hemma, men att jag skulle behöva ett större boende för att verkligen få det så fint som jag vill ha det.


Vi skulle ner till Röda Korset för att kolla lite men dom hade stängt redan kl. 14.00 då vart att gå in på Spel & Tidningsbutiken i korsningen upp emot stan igen. Där köpte jag dessa tidningar. Hundsport & Vakre Hjem & Interior.

Krister har lovat mig att han ska sluta röka & han röker inte så mycket som han gjorde förrut, men han köpte ett paket som heter Rose Tamar som är cigaretter med smak av rosor.

Film på lite Julskyltninglampor som är ganska snygga.

Efter att ha varit på Kiosken så gick vi tillbaka upp på stan för att gå till Cahara där Krister ville kolla på lite percingsmycken till tungan igen. Lilla Gubben min. Jag hittade på några riktigt snygga smycken till honom. 2 st. tefatsliknande, en lila & en grön.

Sedan tar vi bussen från Konserthuset för att vi ska till Lia för att spela Brädspel under kvällen & bara ha det soft, men först ska jag & Krister handla lite.

Vi var på Willy:s & handlade mat & dricka. Kändes så skönt att bara gå han & jag & handla & det känns som om att fortsätter det så här bra som det har gjort, så kommer vi nog ganska snart komma att fundera på att kanske flytta ihop, men först ska Jul & Nyår få passera, sedan får vi se vad som händer i framtiden. Jag vet bara att jag är Superkär!! ♥ ♥

Väl hemma hos Lia ska vi spela Settlers som är ett spel där man ska samla resurser, bygga vägar & hus & hindra varandra från att då det dom andra behöver.

Var en massa regler & sånt att lära sig, men sedan var det ganska enkelt när man visste vad man skulle göra. Dricker Apotekarens Julmust & spelar. Fast vem tror ni inte vinner fast det var första gången hon spela: Lia!! Hon vinner ganska ofta i spel. Fast jag säger det till henne, ja hon har tur i spel, men tyvärr inte i kärlek. Jag har ingen som helst tur i spel nu efter jag träffat Krister. Hihihi...

Men tvunga att gå hem sedan fast vi hade velat spela en omgång till, men måste hem till Lucky för att gå ut med henne & va med henne lite. Krister var ute med henne en liten sväng med henne medan jag packade in alla matvaror & började fundera på vad vi skulle äta.

Det vart att göra varma mackor att äta. Baguetter delade på hälften, breda med Johnny's starka senap, tomater, mortadella, pesto & riven ost. Värmda i ugnen! Riktigt gott! ♥

Sedan vart det även att kolla en film på TV innan vi skulle sova.

Just like heaven. Amerikansk romantisk komedi från 2005. När David hyr en ny lägenhet är sällskap det sista han önskar sig. Då dyker Elizabeth upp och hävdar att lägenheten är hennes. Till dess att hon försvinner mitt framför ögonen på honom. Han är övertygad om att hon är ett andeväsen. Hon är övertygad om att hon fortfarande är vid liv. Medan de söker efter sanningen om Elizabeths förflutna utvecklas deras förhållande från irritation till romantik. I rollerna: Reese Witherspoon, Mark Ruffalo, Donal Logue. Regi: Mark Waters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar