måndag 6 december 2010

Söndag...En sjusovare. Kreaktivitet. God mat & Krister åker hem!

Jag vaknade tidigt som jag gör för det mesta, fast vi somnade rätt sent. Lätt killen sova längre då han var så trött & då under tiden kunda jag gå ut med Lucky, kolla mailen, blogga & lite annat. Han sov riktigt länge idag min lilla sjusovare.

Under tiden som han sov så höll jag på med designen av en gadget till bloggen & det här är bara en del av dom saker som skulle vara med & inte vara med. Det färdiga resultatet finns att se längst upp på sidan under min överskriftstext & kommer säkert att redigera & göra om bloggen mer i framtiden.

Låg & myste en sväng med killen, innan jag sedan skulle till att laga mat & lyssnade även på lite olika musik som September, Tarkan, Adam Lambert, Sertab, Mustafa Sandal & Robyn m.fl.

Jag lagade till att äta en ugnsbakad falukorv, stoppad med en gul lök, ovanpå sedan senap, ketchup, torkad oregano, svartpeppar & riven ost. På sidan om korven la jag 1 st. stor palsternacka skivad i strips med honung & svartpeppar på. Till det vart det pennepasta med lite smör på. Gott Gott! ♥

Vi satt även & drömde oss bort. Så här hade man ju gärna bott i ett fint hus vid havet. Det ända som fattas här är ett vit litet staket som säkerheten för hundarna jag vill ha & en liten lada för hästar & höns.

Vi kollade lite emellanåt på TV:en som stod på i bakgrunden bla ett program som jag aldrig minns namnet på med Renee Nyberg som programledare & som försöker att sätta dig byggförretag som byggt undermåliga & inte godakända jobb hos människor som lidigt stor kval, både psykiskt & ekonomiskt pga detta. Byggfällan el. något sånt kanske?!

Krister har även packat då han ska åka hem idag, men vi hinner mysa lite innan han ska åka. Koka i ordning lite Blossa glögg med russin & mandel i & en lite candystick av polkagris. Lite mys innan hemresan för honom.

Jag & Lucky följde honom självklart till bussen när han skulle åka med den in till stationen för att ta tåget hem till Sandviken...Gävle. Känns jobbigt då han åker & båda jag & Lucky pussade honom hejdå. Vi båda gråter lite, när den andre åkt & saknar varandra på en gång. Han är verkligen helt underbar min Prins. ♥

Jag har resten av kvällen, mest bara suttit vid facebook & TV...fick vara idag. Även suttit på msn lite & chatat med lite olika människor, men saknar pojken.

Han ringde en stund från tåget & vi verkligen längtar efter varandra jätte mycket!!

Hade även svårt att sova så satt & skrev & svarade på mail på bla Qruiser & E-mailen. Har nog svårt att sova pga Krister åkt. Han var in en sväng på Qruiser med för att kolla på sin mail. Saknar honom jätte mycket när han inte är här.

Nej, jag måste till att försöka sova då klockan var över 02.00 & jag måste sova lite & sa åt Krister att sova med då han har sin skola att tänka på, men han hade ju även svårt att sova då han inte fick sova med mig.

2 kommentarer:

  1. Hej! läste i ett utav dina tidigare inlägg om din inredningsstil och fann den väldigt intressant och i viss mån inspirerande :) Jag själv gillar mycket indisk inredning i vardagsrunnet men mer det färgstarka än det jordnära... Tänkte därför tipsa dig om en sida som jag snubblade in på häromdan:

    http://www.bedbathandbeyond.com/stylePage.asp?rn=8&rnt=0&ipp=1000&

    Det är diverse fantastiska badrumsserier med olika inspirationer, kanske du hittar nåt som faller dig i smaken?!
    Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul!!! Ja jag gillar färgstarkt med, men gärna i olika gröna nyanser, men har även många andra färger hemma som turkos, gul, mörkrosa, orange m.fl.

    Tack...så mycket för tipset! Ska kolla upp den!!

    Kram från Jonas

    SvaraRadera