torsdag 9 december 2010

Tisdag...Filmdag. Kuratorn. Sväng på stan. Dikt & TV-kväll.

Gått en promenad med lilla Lucky i det snötäckta landskapet Närke & staden Örebro. Är oftast det första jag gör på morgonen, så att hon ska slippa vänta på att gå ut.

Kollat facebook lite, men ska kolla på dom 2 st. sista Star Wars filmerna idag. Jag gillar verkligen facebook. Är ett ganska skönt tidsfödriv när man inte har något annat att göra & lätt att prata med olika människor om allt möjligt kul & mindre kul!

STAR WARS. The Empire Strike back. (Stjärnornas krig. Imperiet slår tillbaka)

Sedan även tagit & bloggat, känns ganska skönt att göra det på morgonen om jag inte har en massa andra åtaganden fö då kommer det oftast in senare på dagen, el. morgonen efter, men ett annat inlägg.

Har en tid hos kuratorn & skulle dit vid 13.30. Var ett ganska givande samtal, kändes skönt att bara prata ur sig allt som varit, ventilera till någon som inte dömmer en för saker på ett sätt som andra människor kan göra. Fast såna människor, vill jag inte ha med att göra.

Träffa på en jätte trevlig tjej som hette Helene & som bodde i Varberga när jag skulle åka buss & som pluggar till teaterpedagog. Stod & prata medans vi skulle åka in till stan & sedan även på bussen. Får se om hon våga höra av sig senare. Hon fick min facebook id.

Var först på Myrorna där jag fyndade dessa böcker: Alla Hjärtans Recept. Rabarber & Sommarmat. Dessa för 60 kr. Kokböcker alla tre.

Var sedan på Ali Baba. En mat & livsmedelaffär. Där köpte jag hem en massa god frukt, grönsaker, fetaost, stora oliver, godis, torkad frukt m.m.

När varit ute med Lucky efter att ha kommit hem vart det att äta lite. 4 st. mackor med leverpastej & skivade tomat på & lite aromat. Stora gröna oliver fyllda med paprika, en skivad avokado & lösvikt/färsk fetaost, allt lite kryddat med svartpeppar & aromat. Till det att dricka mitt mineralvatten med jordgubb & lime smak.

Pratat med Krister en sväng i mobilen. Min lilla Sötnos, jag Saknar honom & han skulle inte ta & komma förren om ca 1 1/2 vecka till, men han kommer i helgen redan igen. Han kan inte hålla sig borta från mig lilla gubben. Ja det är äkta kärlek det.

Tänker på dig

när dagen är tung, grå
och livet känns kallt
är det svårt att se
en mening med allt.
Så ensamt det är
att bära en sorg.
Men bördan kan lätta
med andarnas försorg.
För tankar kan värma
och ord kan göra gott.
En blick kan berätta
att någon förstått...
Så känn att du har
ett stöd här i mig.
För det ska du veta
- jag tänker så
mycket på dig!



Kollade på sista filmen av STAR WARS. Return of the Jedi. (Jedins återkomst). Dom är alla riktigt bra filmer hela STAR WARS.

Suttit mer på facebook som ja är lite beroendeframkallande & jag tror att dom flesta kan känna igen sig i det?! Det är vad jag tror i alla fall!

Kolla på I form med Anna Anka. Säg vad man vill om Anna, men hon vet hur en slipsten ska dras. Alltså hon är duktig på det hon gör. Sedan att hon verkar vara en total bitch, det kan ju diskuteras, men hon är rak, ärlig & säger vad hon tycker & tänker. Hur många människor vågar göra det?! Inte speciellt många människor i Sverige.

Våga stå upp för det Du tycker & tänker!

Tog ett glas rödvin & softade bara för att även ta & kolla vidarre på TV. Druckit ett vin som heter Umbala. Ett riktigt gott Sydafrikanskt vin.

Kollade på Desperate Housewives. Mysterierna & intrigerna fortsätter på den lilla gatan Wisteria Lane. Kolla på denna serie. Helt Underbar!! ♥

Tog mig en banan & kollade fortsatte att kolla på ett TV-program till innan jag ska sova.

Kollade på Cougar Town & efter denna roliga serie, satt jag en liten stund på nätet.

Pratat med kompisen Camilo & sedan sötnosen Krister innan jag skulle ta & sova gott i min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar