söndag 16 januari 2011

Lördag....Hemmadag! Redigering av bilder. Börja skriva i bloggen igen!

Har under Lördag morgon mest suttit på olika chatforum som Facebook, Qruiser, tagged m.m. Jag har påbörjat en viss redigering av bilder & höll på med att försöka få lite ordning på min blogg igen.

Jag kommer även få fortsätta vara sjukskriven då jag väntar på Utredningen om jag har ADD eller någon liknande sjukdomsstörning.

Vart att göra brunch. Då killen sov tills ganska nyligen. Vart makaroni & ost med 2 st. olika ostar. En Camembert & en Gouda ost. Mineralvatten med Jordgubb/Limesmak. Sedan skulle Krister iväg på möte, så jag har fått vara ensam hemma hela dagen sedan & fått kolla nätet & redigera bilder.

Satt & kollade på husrenoveringar på nätet. Om man hade haft pengar & tillgångar så hade det varit häftigt. Kolla det här hemska huset innan (ovan) & kolla nu hur Superfint det vart efter dom renoverat det. (nedan).

Riktigt fint vart det tycker jag!

Redigerat bilder hela dagen, förrutom när jag inte var ute med Lucky på en liten kisstur. Vart en hel del bilder att redigera & lägga in. I slutändan vart det över 100 st. bilder & varav där är många dubbla, tippel el. med fyra bilder ihoplagda med varandra, så det vart en hel del jobb, men lite kul var det allt!

Krister har varit på möte hela dagen & jag har bara varit hemma & fixat. När han väl kom hem satt jag fortfarande med datorn & blogginlägget, men vi har sedan jag vart klar med det bara haft det mys & kollat på film.

Först en film på TV som heter Uptown Girl. Som handlar om en ung kvinna som till slut måste flytta ur sina båda föräldrars lägenhet då hon inte längre har råd att betala hyran & hennes föräldrar är döda, men hon får ett jobb som barnflicka hos en liten, men väldigt nervrotisk, liten vuxen & basillskräcks flicka som tror att allt i livet är att försöka vara vuxen & inte ha kul på kuppen, men inte konstigt när hon har en mamma som aldrig är hemma, utan bara jobbar, minglar & festar.

En Ros till Den Underbara Brittany Murphy som spelar den yngre kvinnan för hennes insats i skådespelarvärlden & för att ha varit en fantastisk skådepelerska. Tyvärr, så lever hon inte längre.

Krister gick iväg till ICA affären då han ville ha Snacks till nästa film. Vart dessa Goda SourCreme & Sweet Chilichips med en tzatziki som jag gjorde av 2 st. gräddfil, 1 st. helriven & vattenurpressad gurka, 5 st. vitlöksklyftor, salt & peppar. Hade tänkt ha mynta i med, men hade ingen hemma upptäckte jag sen, så det ska införskaffas. & dricka till vart det Mineralvatten med Jordgubb/Limesmak.

Vi kollade på Kalabaliken i Bender. Ingen vidarre film. Tyckte om den när jag var liten, men kollade på den nu & fattade inte varför jag ens sparat den?! Så dålig är den!

Ja nej, nu vart det att gosa ner sig med pojken i sängen, prata, mysa & sova för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar