tisdag 18 januari 2011

Måndag...Ärenden på stan. Fynd & spelkväll!

Ingen data & inget bloggande nu på morgonen idag. För idag har jag en massa annat som jag måste gör som är viktigare just. Jag ska åka in till stan för att göra en del ärenden & det ska visa sig även att jag ska till att göra lite Fynd på en BOKREA & även ringde Lia som fick träffa upp oss & som gjorde lite fynd med på samma ställe.

Sminkad & färdig för att ge sig ut på stan. Blir lite rockigt idag i kläder, färger i stilen & sminkningen.

Vi åkte buss in till stan & hoppade vid Våghustorget & gick därför förrbi INDISKA för att kolla lite. Köpte nästan 2 st. halsdukar där ena var med en huva med, men sa till mig själv i sista sekunden att jag inte behöver dom, har ju precis köpt garn & ska sticka halsdukar av dom, även om dom var jäkligt fina.

En av dom viktigaste sakerna idag var att jag skulle skriva ut papper från banken som jag ska lämna in med lite andra papper till Socialen.

Sedan gick vi bort till MYRORNA där jag såg att dom sålde ut böcker. Fyll en kasse för 30 kr. så jag fyllde 2 st. påsar & hittade även denna fina mässingsbricka som jag ska ha mina energistenar på. Allt detta för 80 kr. Så man kan säga att jag hade en RIKTIG FYNDDAG!

Lia & Krister tog & gick ner till bussen som går från stationen, medan jag skulle springa iväg till Socialen med papper. Krister fick ta påsarna med böcker med sig. När jag varit på socialen skyndade jag mig emot stationen & var kanske 100 meter ifrån så ser jag buss 5 som Krister & Lia åkte med åka ut från stationen, så det var bara att vänta i 15 minuter på nästa buss.

Väl hemma hos Lia så pratade vi en liten stund sedan vart det att gå iväg till Willy:s för att köpa med lite så vi kunde fixa mat. Inte ätit på hela dagen & ibland äter varken jag eller Krister mer än en gång per dag. Inte bra, men bättre än att inte äta något alls. Köpte även med oss en massa gott hem att äta hemma senare bla en fin & stor Brieost, massa bröd, pasta, rödbetssallad, hamburgare & en massa annat gott.

Vi gjorde stora bröd fyllda med rödbetssallad, riven ost & hamburgare delade. Åt 2 st. var jag & Krister & dom var riktigt mättande. Dom fyllde upp hela mattallriken & inte assienten som ni kanske trodde?! Lia åt lax med gröna ärtor & romsås.

Sedan ska vi till att ha spelkväll, så det vart att spela RISK som är ett strategispel där man ska antagligen erövra några världsdelar, x antal länder eller utrota någon av dom andras färger & ingen vet vad dom andra har för uppdrag.

Riktigt kul spel faktiskt. Lia vann första omgången & Krister andra. Sedan var det dags att ta oss hemåt efter ca 21.00 något. Tungt att bära hem allt, men jag bar det mesta. Är mycket starkare än jag ser ut.

Vatten, vatten ja bara vanligt vatten! Ja jag dricker ofta oerhört mycket vatten & det är bra för en man rensar ut smuts ur kroppen & man får fin hy & så med.

Efter att ha packat in alla matvaror i kyl, frys & skafferi & varit ute med Lucky, så vart det att sätta sig ett tag vid datorn för att fixa lite. Krister kolla en sväng på Miss Secret Agent som gick på TV, medan jag fixade & skrev på en del saker som skulle fixas & sedan vart det att krypa till kojs efter att ha tagit en varm & skön dusch för att tvätta av sig svett & smink efter dagens strapatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar