tisdag 15 februari 2011

Måndag. Alla Hjärtans Dag! Kuratorn & ärrenden på stan.

Bloggat & kollat facebook & qruiser som jag brukar göra på morgonen & vara ute med Lucky. antingen jag eller Krister går ut med Lucky på morgonen, berroende på om hon fortsätter sova när jag går upp brukar han gå ut med henne när han går upp & går hon upp samtidigt som mig, så går jag ut med henne. Hon är ganska bortskämd, men vill hon sova länge, så får hon göra det om jag inte har något jag måste åka iväg på. Även lagt in lite bilder på facebook på dom smådjuren. Lucky som ligger brevid mig i soffan efter promenaden.

Det är Alla Hjärtans Dag & jag fick frukost av pojken som han fixat igår kväll innan han la sig. 4 st. baguette halvor, en med Brie, en med Salami, en med Mozarellaost & en med Mortadella. Jag drack även ett glas mjölk. Myst lite tillsammans & sedan har jag duschat för ska vara hos kuratorn vid klockan 13.00.

Sitter & rullar garn för att få tiden att gå. Dricker Hasselnötskaffe.

Sedan ska jag till banken, försäkringskassan & förs.stöd för att hämta & lämna papper efter att jag varit hos kuratorn. Krister möte mig på vårdcentralen efter att jag varit hos kuratorn. Vi tog 4:an in till stan för att gå på Nordea, Försäkringskassan för att ansöka om bostadsbidrag & sedan Förs.stöd. där för att lämna papper.

Fina kyrkan som ligger när man får emot/ifrån Förs.stöd, men går in emot stadskärnan igen.

Myrorna, H&M, Motionsform för att möta Lia, men hade redan slutat & åkt till sina föräldrar.

ICA i Krämaren, prata med Lia, Sedan varit på Ö&B & COOP för att handla lite & sedan åka hemåt.

Krister gick ut med Lucky medan jag lagade mat, pratade med farmor & Lia en sväng med, medan jag lagade mat. Blir att äta fläskfile med champinjoner & grädde, ris & machesallad & pressad lime över.

Masterchef. Det lagas 3 st. olika rätter. En med Bacon & lever, en med ål, & en cremebrulé.

Escape to the Country. Ett par som vill ha en gård på landet med minst 3 sovrum & fin mark, men även att dom ska adoptera åsnor som farit illa & kanske hästar med.

Stickar & det ska bli efterrätt som Krister fixar...resten av Björnbärs & Jordgubbspajen med vaniljsås.

Americas Next Top Model. Säsong 15. Utmaningen: Covergirl presentation med 3 st. personer i varje grupp som skulle presentera produkter & sig själv för märket Covergirl, sedan fick dom en utvärdering av en modejournalist & Nigel intervjuade alla som var där & kollade & dom fick säga vad dom tyckte om alla tjejer. Grupp 2 fick högts poäng & Kasey fick högst av alla tjejer. Grupp 2:s pris....köpa Covergirlsprodukter. Sminka sig med & Ester fick sedan av dom tre 1000 dollar extra att köpa produkter för. Fotograferingen. Stylisten Lori Goldstein. Fotograf: Patrick Demarchelier. Gruppbilder ska det göra med en annan tjej & en manlig modell & dom ska vara i rörelse på Rodeo Drive.


Rensat i bokhyllan & fått in en massa böcker & tidningar i den, så nu är det lite mer städat. Ska plocka det sista på bordet i dom närmaste dagarna.

Dricka & äta Julmust, sourcreme & onion chips & lite vit choklad. Krister åt mest chips & jag mest lite vit choklad.

Att göra en Pudel. Svensk komedifilm. Rita jobbar som hundfrisör, men drömmer om att jobba på en riktig frisörsalong. Hon har även en fostermor, sina hundsalongsgrannar i kaffe & boksbutiken & blomsteraffären, men snart måste det bli en drastisk förändring i hennes liv & kanske är det just det hon får när hon får en chans att åka bort en stund & träffa nytt folk. Lena nyman spelar Rita's fostermor, en riktig liten surkärring.

Ta hand om kvällsbestyren med djuren, oss själva & sedan ta & sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar