tisdag 8 februari 2011

Måndag...Bra TV-program. "Torpet" & soft dag för det mesta ensam.

Legat & bara gosat med Krister & djuren. Krister var sedan ute med Lucky en sväng då jag sovit konstigt, sovit hela natten, men hade ont i nacken. Han skulle även ringa några samtal, så han passade på att gå ut då. Grått & trist väder ute.

Shear Genius. Tävlingsprogram i att göra häftiga frisyrer med klippningar & styling.

Bloggat & kollat bla facebook.

Frukost gjord av grabben min. Hasselnötskaffe & rostade mackor med drottningsylt & brieost.

Project Runway. Repris. Sista delfinalen innan finalen då det ska sys aftonkläder för Iman.

Mer Hasselnötskaffe & lite mango att äta med.

Oprah Winfrey show. Amerikansk pratshow från 2010. Susan Boyle är gäst hos Oprah. Hon berättar om sin tragiska & hemska barndom där hon vart kraftigt mobbad. Även om världens yngsta operasångerska Jackie Evencho, som även sjunger på Oprah. 10 årig operasångerska som är helt fantastisk. http://www.youtube.com/watch?v=GQvSUoF4cew

Sedan även om sångerskan Debby Boone. "You light upp my life" ska hon även sjunga, den låt som gjorde henne känd.

Var ute en liten sväng med Lucky. Fy...vad kallt & ruggigt det var ute.

Har en liten knäpp katt, Jinx som ska tvätta husse, så hon slickar en på armen & gärna runt munnen & ansiktet. Fast inte så skönt i ansiktet då en katt tunga är ganska vas & sträv. Full med hullingar.

Pratat med farmor i mobilen....Pratat om "Torpet" Sommarstugan som inte används, men som nu ägs av pappa, farbror & mina två fastrar. Jag önskar dock att dom kunde skriva över det på mig då ingen av dom är där & att jag hade fixat till det & velat bo där på heltid. Födda upp alpackor & även ha en massa andra djur & bara få leva det liv jag behöver för att få må bra! Dom hade under gårdagen hon, Ulrika & Thomas varit & kollat till så ingen brytit sig in & så, men annars nyttjas ju inte det fina & gamla huset med 3 ha mark till, varav ca 2 ha är ängsmark & resten skog.

- Skatorna i träden får dig att skratta. De är lika tjatiga som människorna på jobbet. Ja denna fick jag i spåkulan på Facebook, men har inget jobb, men jag kan störa mig lika mycket på människor ändå.

Queer eye for the straight guy (Fab 5). Amerikansk realityserie från 2003–04. Fab 5 har varit snälla modenissar hela året så tomten – nåja, seriens producent – har ställt till med julfest. Med på gästlistan finns några gamla bekanta.

Sitter på nätet...facebook, qruiser m.m. Skriver & har det ganska lugnt. Chatar med folk m.m. Funderar på att se en film, men fastnade att chata med en massa trevliga människor. Bla. med Daniel, Mattias, Lassi, Patric, Stefan m.fl.

Blev att äta lite mackor med smör, sourcreme & sweetchili chips, laktosfri mjölk & Mentos med Colasmak. Va ut snabbt med Lucky.

Americas Next Top Model. Amerikansk realityserie från 2010. I veckans utmaning går tjejerna tillsammans med killar på en catwalk. Fotografering blir fears med dom snygga tjejerna som får posera med brottare i en wrestlingring. Supermodellen Karolina Kurkova är gäst. Säsong: 15. Avsnitt: 5/13.

Rum för en stjärna. Svensk inredningsserie från 2011. Rum för en stjärna. Hur gör man ett rum som ska utstråla kosmos, fred och kärlek? Det är Simon och Tomas utmaning den här veckan. Thomas Di Leva vill att Simon och Tomas ska försöka få in poesin i rummet och att det ska finnas te och frukt. Inredningsduon får tänka till lite extra den här gången. Och under tiden ska rivningsarbetet göras av stjärnan själv: – Jag tycker det här känns fantastiskt, det är nästan lika kul som att diska, säger han.

Herre Gud säger jag, hur kan man tycka det är kul att diska?? Fast det förståss, min farmor gillar att diska allt för hand, trots att hon har en diskmaskin.

Krister kom hem, han var ute en sväng med Lucky i snövädret & kom sedan & kröp ner i soffan hos mig.

Lyssnar på musik på Spotify. Ola, Peter Jöback, Rihanna, Britney Spears, Lindsay Lohan, Kylie Minogue, Katy Perry, Adam Lambert, Bosson & Robyn plus många flera.

Sarah Brightman som är min gudinna med den mest underbara rösten. Hon är helt sagolik.

Fleur du Mal. http://www.youtube.com/watch?v=B65CFK8YNuE
Voyage Voyage. http://www.youtube.com/watch?v=13AIM3pTjqE&feature=related
Here with me. http://www.youtube.com/watch?v=Lb_I7Sg8w68&feature=related
A Stranger in Paradise. http://www.youtube.com/watch?v=7yI1bYFVWIw&feature=related

Båda har suttit på en varsin dator på nätet, musiken i mina öron som fortfarande spelar & bara har det soft i soffan. Nej klockan är nu snart 01.00, så det ska nu duschas då jag är svettig. & sedan ta & sova, men somnade väl inte förren närmare klockan 02.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar