torsdag 3 februari 2011

Onsdag...Udda program. Drömmar & Kraftig Panikångest.

Pratat med mamma i mobilen. Soft & bloggat, även suttit på en facebook en sväng. Internet is the shit.

The Tyra Banks Show. Amerikansk pratshow från 2009. Tyra diskuterar en ny, farlig trend som innebär att man sväljer en potentiellt dödlig parasit som utvecklas till en mask som kan bli 9 meter lång, bandmaskdiet. Nät fastsytt på tungan för vätskediet. En annan metod med där man häftar ihop något i munnen. Hon undersöker alla risker & hur hemskt det verkligen är. Hon rekommenderar ingen av dessa dieter.

Sedan handlade det om människor som la tusentals dollar på skaffa husdjur, då dom inte får barn eller deras barn är utflugna. Ett symdrom som kallas "Tomt hem" Syndrom. Dessa djur behandlar dom som barn. Bla. Kapucin apor & minigrisar.

Var ute en liten sväng med Lucky, fint väder ute, men har ingen ork i kroppen & mår dåligt.

Project Runway. Repris, men ett härligt program som man alltid kan se om flera gånger om. Möte med Michael Kors & dom ska inspireras av något dom fotograferar i New York.

Frukost/Lunch..Ja en brunch på blandad sallad med avokado & mozarella, kryddad med citronpeppar & olivolja. Mörkt bröd. 4 st. mackor med. 2 st. med Parmesansalami & 2 st. med rökt kalvkött. Sedan en hel mango & vatten till det att dricka.

Jag vet att jag inte skrivit, så jätte mycket personligt emellanåt, men det är för att jag mår verkligen skit, min panikångest kommer & går hela tiden & på senaster tiden har det varit riktigt jobbigt. Känns som om att jag är ensam emot världen med vad jag känner & ingen som varken förstår eller hjälper mig. Suttit lite på facebook & degat, tagit en varmdusch då jag var frusen & jag ska se lite på TV, film & läsa lite resten av dagen...

Extreme Makeover Home Edition. Amerikansk inredningsserie från 2006. I december 2004 gick det riktigt bra för familjen Kibe. Man & Fru med 3 st. pojkar. De hade lämnat stan och flyttat ut till landsbygden för att pojkarna skulle få må bättre. Allt verkade perfekt, men två dagar före jul brann deras hus ner. Teamet hjälper familjen att bygga upp gården, så att de inte behöver flytta tillbaka till stan. Inte nog för att dom fick ett nytt hus & nya ladugårdar, dom fick även 20 st. köttkalvar som familjen ville försörja sig på att födda upp. Sedan fick dom en ny liten hund, en Cockerspanieltikvalp då deras hund försvann & inte återfanns efter branden i deras gamla hus.

Funderar på livet & vet inte hur jag ska komma dit jag vill?? Jag vet att jag vill syssla med Alpackor & bo på landet med alpackorna, hundar, katter, höns, hästar & kanske även får & annat. Vill få skapa på mina konstverk, alpacka produkter, drömfångare, smycken & annan estetik & skapande i min kreaktiva konstformer. Kanske även andra saker som får ligga i mina egna tankar än så länge.

Få födda upp Alpackor, Hundar, Hästar, Höns & kanske även katter då jag redan har fött upp kullar av Devon Rex katter & har stamnamnet S*Triconi (betyder trehörnig). Kanske även andra djur som värmlandsfår, geter, minigrisar & såna lite udda & mysiga djur med.

Även få skriva på mina noveller & böcker. Försöka att få det publicerat, börja spela in musik & få fortsätta med min fotografering som jag även vill kunna ha in i mina konstverk & böcker jag vill skriva.

Få leva ett lugnt & stressfritt liv på landet utan en massa grannar i närheten & lugnet med att vara i naturen, få odla lite egna grönsaker & frukt, vara med djuren, få pyssla, skapa & bara få vara. Utan det, så kommer jag bara må sämre & sämre ju mer tiden går.

Fixade lite middag: En räk & kräftgryta med wokade grönsaker. Stekta wockgrönsaker, räkor & kräftstjärtar med kryddning av green curry, vanlig currysås, salt, peppar & vitlök.

Vinnare & Förlorare. En Svensk film om en liten flicka, hennes far som tränar & tävlar travhästar, en ung kvinna & hennes hund. En pappa som blir blåst av sin travchef & som med livet med sin dotter förlorar nästan allt, men tamefan, något ta & hända för att vända allt.

Legat & vilat en stund i soffan, känner mig så orkeslös & less på allt som är. Känner mig så himla värdelös & misslyckad. Jävla Panikångest! Varför ska mitt liv behöva vara ett så stort jävla misslyckande för?? Varför ska allt ta sån tid med ADD utredningen & varför ska jag må så dåligt hela tiden över allt.

Glee. Amerikansk dramakomediserie från 2010. Finn tycker sig se Jesus ansikte i sin smörgås och hamnar i en existentiell kris. Kurt krisar också och hans tillstånd leder till en gruppdiskussion om religion. Kurt's far får en hjärtattack & dör nästan, vad ska hända? Alla hans vänner i gruppen stödjer honom, men på fel sätt. Sjunger massa andliga & Kristna låtar. Medverkande: Matthew Morrison (Will Schuester), Jane Lynch (Sue Sylvester), Lea Michele (Rachel Berry), Cory Monteith (Finn Hudson), Jayma Mays (Emma Pillsbury), Dianna Agron (Quinn Fabray), Chris Colfer (Kurt Hummel).

Pratat en liten sväng med pojkvännen Krister om lite saker. Inget av det jag känner dock det får han se & läsa om här eller på facebook.

Ätit mörk choklad från märket Ecuador med hallonsmak. Riktigt God & en av min mammas favoritchoklader, dom få gånger hon äter något godis.

In the name of The King: A Dungeon Siege Tale. Tysk-amerikanskt Fantasy/Äventyrsdrama från 2007. I en tidigare fredlig värld härjar en orcharmé som krossar allt i sin väg. De vill störta kungen och ta kontroll över landet. Medan kriget pågår mellan den onda Gallian och den regerande kungen Konreid, ger sig en enkel familjefar vid namn Farmer iväg för att rädda sin kidnappade fru Solana och samtidigt hämnas sin sons död. Medverkande: Uwe Boll, Jason Statham (Farmer), Leelee Sobieski (Muriella), John Rhys-Davies (Merick), Ray Liotta (Gallian), Matthew Lillard (Duke Fallow).

Mina Cristal Red räkor har fått ungar, så nu är akvariumet fullt av små räkbebisar som simmar omkring i Vivariumet. Några liv som är helt beskymmerslösa, det ända dom gör är att äta & föröka sig. Dom & Sötvattensniglarna som jag även har, har inga som helst bekymmer i världen & dom lever i symbios med varandra.

Funderar, läser lite i en inredningstidning & drömmer mig lite bort till en fantasivärld där, jag skriver på mina karraktärer & det ända stället jag kan vara helt lycklig på.

Sms:at med pojken, mår piss & orkar inte prata med någon just nu. Har ingen som helst större lust att prata mer i mobilen idag. Vill vara med honom, men allt känns så jobbigt när jag inte själv ens vet vem jag är??? Fortsätter att skriva lite & rita för att försöka drömma mig bort från verkligheten.

Även i mina drömmar kan jag få vara lycklig för en gångs skull & vara ett med kosmos & det andliga. I Mina drömmar är jag lycklig & jag får leva i den lugna & harmoiska värld jag vill leva i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar