fredag 11 februari 2011

Torsdag...Saknar...Tvätt! Torpet. Alternativ livsstil.

Jag har bara haft det soft hela morgonen, bloggat & kollar qruiser & facebook. Varit ute med Lucky även så klart!

Har delat mitt liv med både En Italiensk Vinthund, Diva & en Afghan, Freja. Gud vad jag Saknar Er Mina små Sötnosar. ♥ ♥ Minst 3 gånger i veckan tänker jag på dom.

Jag saknar även Kiruna & livet jag hade där uppe. Tänk att man bodde i denna fina stad i nästan 2 år. Saknar staden ibland när jag tänker på hur lycklig jag var när jag bodde där. Hur det faktiskt var den tid i livet som jag var som lyckligast, det var när jag var med Magnus & lilla Diva.

Pojken fixar frukost/brunch...Svart te med smak av saffran, apelsin & granatäppleblom......

& 3 kokta ägg, 3 st. mörkt fullkornsbrödsmackor med smör & kaviar.

Kollar på Border Security Australia's Front Line. Ett program där dom stoppar folk & paket i tullen.

Krister ska ta & tvätta. Jag ska bara vila då min näsa rinner & jag är riktigt snuvig, hängig & trött. Kolla & läsa lite tidningar, liggandes i soffan. Tidningen: Gods & Gårdar & tidningen: Gård & Torp.

Funderar på "Torpet" . Vill inget hellre än att kunna få leva ett liv på landet, men känns som om det ända som min släkt bryr sig om är att dom ska ha huset kvar, även fast det inte är en jävel av dom som egentligen bryr sig i huset i fråga. Fattar inte hur man inte då ska kunna få ta över det & få kanske för en gångs skull skapa sig något som jag kan vara stolt över & som jag skulle kunna leva på.

Har ju även funderat på att försöka att blir ganska självförsörjande när det gäller att bo. Vill kunna ha höns för ägg & kött. Får för kött, ull, garn, stickade produkter, fällar & livdjur, alpackor för livdjur, ull, garn, stickade produkter. Plus andra djur. Även hålla på med kryddor, örter, salt, sylt, saft, oljor, tvål & annat. Konst, skulpturer & sedan även en massa andra saker som jag ska kunna skapa & kunna ha för försäljning.

Är Du intresserad av Självhushållning? så ska Du gå in på denna sida http://www.alternativ.nu/ Här finns verkligen all info man behöver för att leva ett alternativt liv.

Lagade mat. Pastapennor & en korv & champinjongryta med morötter stekta & kokta i mjölk & rödvin. Sedan svartpeppar & salt som smaksättare. Vart blåbär & äpplesaft att dricka.

Gaytema på Halv åtta hos mig nästa vecka. Då måste man ju bara se det.

Sveriges värsta bilförare. Program om där dom tävlar om att inte bli Sveriges värsta bilförare. OMG...säger jag bara...vilka jubelidioter vissa är & som absolut inte borde få ha något som helst körkort. Hur i helskotta har dom ens fått det & vilka är jubelidioterna som släppt ut åsnorna på vägen efteråt?? En av dom körde som han stulit bilen & mejade nästan ner folk, körde sönder saker, crasha flera bilar, körde ner i ett dike m.m.

Sitter på nätet, facebook innan det ska's ut med Lucky & sedan ta & sova. Sov för en gång skull innan kl. 24.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar