torsdag 10 februari 2011

Onsdag...Antisocial...Film/TV & Torpet.

Solen skiner för fullt ute & det är helblå himmel. Riktigt fint väder ute & Lucky var pigg & glad med. Hon brukar inte gilla mörkt, grått, slask & snöigt väder. Gör ju inte husse heller då.

Varit ute en liten sväng med Lucky & självklart glömde jag kameran hemma. Sedan bara suttit på nätet hela morgonen, bloggat & svarat på en massa mail & annat på facebook, qruiser & andra sidor. Sedan även skrivit med bla en kompis, Anette som förlorade en av sina 1 åriga tackor som hade fått 2 st. små bagglamm som hon nu får föda upp med nappflaska. Inge kul när man förlorar djur.

Myst lite, duschat & kollar nu på V4, galoppen & sedan vart det att pojkvännen ska fixa lite...

Pojkvännen gör lite sen frukost...så blir väl en brunch man ska kalla det. Vi har vänt dygnet totalt, men jaja. Det blir 3 st. kokta ägg för mig & 6 st. mackor. 2 st. med brieost & skivad tomat, 2 st. med kaviar & 2 st. med bara smör. Han åt ungefär det samma men med blåbärssylt på några av hans mackor.

Sedan har han även diskat. Skönt att jag slipper göra det för klarar inte av att diska.

Titta vad gulligt han gjort det, han är en riktigt gullig & låter mig få mat först. Jag tog även några färska champinjoner & knaprade på.

Sedan Hasselnötskaffe som värmer gott i min lite småfrusna kropp.

Nej, nu ska det softas & kolla film. Deceived. (Tills döden skiljer oss åt). Amerikansk thriller om en kvinna vars man dör i en tragiska bilolycka, men något är inte som det ska & mannen hon varit gift med visar sig inte vara den hon trodde. Något är inte riktigt som det ska vara?. Från 1991 & med Goldie Hawn & John Herad i huvudrollerna.

Ut med Lucky på en sväng. Krister ska gå iväg & handla lite. Jag måste vila en stund, känner mig helt slut i kroppen. Hoppas inte att jag är på väg att bli sjuk igen??!

Kollar på The Big Bang Theory. Amerikansk komediserie från 2009-10. När Leonard och Howard går på dubbeldejt med Penny och Bernadette blir Rajesh det femte hjulet och ger sig ut på jakt efter en tjej. Leonard får veta att Penny tror på medium och då blir de rejält osams. Medverkande: Kaley Cuoco, Johnny Galecki, Jim Parsons, Simon Helberg, Kunal Nayyar. Avsnitt: 12 / 23 Produktionsår: 2009-10.

Softar bara i soffan. Dricka Päronsaft & äta Mars Choklad. Degar rent utsagt & får lite massage av killen.

Glee. Amerikansk dramakomediserie från 2010-11. Ungdomarna i Glee-klubben får i uppgift att sjunga duetter och tävla mot andra par. Finn och Rachel gör upp en plan för att ett speciellt par ska vinna. Relationen mellan Tina och Artie förvandlas till ett triangeldrama. Medverkande: Matthew Morrison (Will Schuester), Jane Lynch (Sue Sylvester), Lea Michele (Rachel Berry), Cory Monteith (Finn Hudson), Jayma Mays (Emma Pillsbury), Dianna Agron (Quinn Fabray), Chris Colfer (Kurt Hummel). Säsong: 2 Avsnitt: 4 / 22.

Måste ta något att äta inte ätit dirrekt något sedan frukosten i morse. Blir enkelt att göra en räk, champinjon & kantarell omelett att äta. Mer päronsaft att dricka.

Fanns inget att se på TV, men hittade en film då som gick. Mean Girls. Amerikansk ungdomsfilm med den underbara & talangfulla Lindsay Lohan. Lite rolig, men ack så sann film om hur vidriga ungdomar kan vara emot varandra & vuxna.

Lindsay Lohan är så himla snygg. En riktig skönhet. Jag tycker att det är så himla snyggt med rött hår, fräcknar, smala näsor & fylliga läppar på tjejer. Är samma sak på killar med ansiktsformerna, fast mer manligt då, men inte fräknar & inte rött hår på killar.

Riktigt snyggt, men allt klär en skönhet. Hon passar i sitt röda hår bäst, men även i blont, brunt & svart.

Ja snyggast är hon ju ändå i sitt röda & långa hår.

En annan riktig snygg & talangfull tjej är Megan Fox...också en av mina favorittjejer. Hon har mest gjort ungdomsfilmer, men var huvudrollsinnehaverskan i "Transformers" & ska spela huvudrollen i "Wonderwoman".

Hon är riktigt vacker på alla sätt & vis, precis som Lindsay Lohan. Hoppas & hon & Lindsay ska gå långt i livet.

Nej, nu blir det att snabbt kolla facebook...Chatat lite med pappa där, pratade bla om "Torpet" som ingen använder & vad jag vill göra i livet. Tror inte han fattar vad en ordentlig panikångest är?! Vi pratade bla om hur mycket det skulle kosta att rusta huset. Ca 20.000 kr på elektikern. 30.000 kr på vattenledningar. Men totalt på allt räknade jag i ganska grova slängar på 200-250.000 kr, men tror att det kan gå mindre än så för att fixa till huset.

Sedan ska det ju köpas in djur. Jag räknar med att det kommer att kosta ca 100.000 kr i högt räknat, men säkert mycket billigare för att skaffa dom djur jag vill ha & ska kunna födda upp för att försörja mig. Fast han börjar bara se det negativa i allt. Kan han inte se possitivt i något alls?? Varför så jävla nego hela tiden för??

Jaja...ska väl aldrig få vara lycklig & få en chans i livet över huvudtaget?? & hur ska man lyckas övertala min farbror & fastrar & hur ska jag få handpening för att kunna låna pengar till sakerna?? Pappa hade nog inte haft något emot att skriva över det på mig, men är ju säkert strul med mina fastrar & farbror som aldrig använder stället! Sjukt, men det är tyvärr sanningen.

Jag gick ut en liten sväng med Lucky, känns som om det kommer att börja snöa, sedan Nattinatt....!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar