torsdag 10 mars 2011

Onsdag....Behöver vara ensam...

Som om tanken i mig bara, så vaknar jag upp & tänker vart är jag? Vem är jag? Ska det vara så svårt att veta vem man själv är & vad man har för mening i sitt liv här på jorden?? Gosade lite med hundarna & gick sedan ut med dom efter att jag klätt på mig. Skönt & milt väder ute, med våren i luften & milda vindar som smeker min kind.

Vart efter att jag kommit in & suttit vid datorn med min blogg, facebook & qruiser, en frukost som bestod av mitt goda Hasselnötskaffe, stekta ägg på mackor med ost & några pepparkakor.

Rachael Ray. Amerikansk pratshow från 2009. Från The Millionaire Matchmaking. Patti Stanger hjälper dig att göra slut på din dotterns dating-dilemman. Gretta Monahan ger dig tips om fem klädstilar som ser bra ut, oavsett vilken kroppsform du har. Missa inte heller Rachaels nya burgare som smakar som kycklingvingar.

Sitter & kollar på Skånegårdare.se på olika gårdar & hus. Hästgård i Vallbo, skånegårdslängor mellan Staffanstorp & Dalby. 3,08 ha. ca 100 kvm hus med oinred vind. 3 st. hästboxar m.m. Renoveringsobjekt men vad fint det skulle kunna bli. http://www.skanegardar.se/?id=9125

Sagolikt fin skånegård. 2,06 ha. Lund. 144 kvm. Mycket möjligheter. http://www.skanegardar.se/?id=8927

Staffanstorp. Särslöv Rammskullen. 41 ha. 240 kvm. Svinuppfödning, men som lätt kan omvandlas till alpackauppfödning. http://www.skanegardar.se/?id=8845 men kostar 14 miljoner.

Pratat med min gullige kompis Philip & även med kompisen Mathiaz. Även tänkt en hel del på min kompis Tino & tror ni inte då att jag får ett sms från honom. Pratat med Tino en stund i mobilen & diskuterat lite av dom saker på min blogg bla. Han & jag har diskuterat att jag ska skaffa så mycket kunskap som möjligt innan jag försöker mig på att skaffa gård & så. Även prata med min kurator om att han ska läsa min blogg.

Bara chatat med folk, finns så mycket att tänka på, men behöver skingra tankarna lite. Sms:at med folk & Krister. Jag behöver egentid. Krister ska sova hemma hos våran tjejkompis Lia ikväll.

Varit ute med småttingarna. Ätit Champinjoner....Ja bara en massa champinjoner.

Djuren ligger & sover brevid husse medans jag gör lite annat...

Stängt ner internet & bara ritat....Ritat en massa på ett Arabiskt Fullblods sto med sitt föl. Ritat i flera timmar bara. Inte haft ro att göra det när jag inte fått vara ordentligt själv.

Krister var hem hit en stund & vi har pratat & bara kramats en stund. Jag sa att han får sova hemma om han vill här, men han säger för min skull att jag ska få vara själv ett tag. Han tänker sova på luftmadrass hos Lia inatt.

Druckit passionsläsk & Krister tog resterna av nudlarna innan han gick till Lia.

Glee. Amerikansk dramakomediserie från 2010/2011. Kurts pappa och Finns mamma berättar att de tänker gifta sig och Kurt insisterar på att Glee-klubben ska få uppträda på bröllopet. Sue, som planerar att gifta sig med sig själv, får besök av sin mamma. Dessutom blir skolans ledning tvungna att ta itu med ett mobbingproblem där Kurt är den mobbade & utsatt av Karofsky. Gästskådespelare: Carol Burnett. Medverkande: Matthew Morrison (Will Schuester), Jane Lynch (Sue Sylvester), Lea Michele (Rachel Berry), Cory Monteith (Finn Hudson), Jayma Mays (Emma Pillsbury), Dianna Agron (Quinn Fabray), Chris Colfer (Kurt Hummel). Säsong: 2 Avsnitt: 8 / 22.

Sue & hennes mor som sjunger i serien. Sue's mor vill sjunga på hennes bröllop.

Ska Kurt någonsin kunna slappna av från sin Mobbare, som för övrigt är rädd att det ska komma ut att han kysste Kurt. En kille som inte vet vad eller vem han är?

Kurt & Finn sjunger & dansar in på deras föräldrars bröllop.

Det sjungs & dansas in i kyrkan för Finn's mors & Kurt's fars bröllop. Ett bröllop som som ska förena dom båda familjerna.

Kurt ordnade hela bröllopet. Något som gör att Finn vill göra ett dans & sångnummer för sin nyfunna bästa vän & bror. Så han sjunger en sång för sin bror Kurt & resten av familjen & vännerna.

Sue gifter sig med sig själv. Ja ni läste rätt! Kurt har något att säga & precis när det slutar säger han något som chaockar alla. Han ska....slu..i G...& byta skola.

Var ute med hundarna. Tänt ljus & mediterat en stund. Bara för att känna att jag ska kunna slappna av & känna mig lugnare igen. Behöver fundera på saker i livet & om jag verkligen vill ha ett förhållande eller inte?

Kollade nätet en snabbis, qruiser & facebook. Var ute med hundarna igen, duschat & sedan ta & sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar