lördag 16 april 2011

Fredag...Grått ute. FILM- DAG!

Sovit hyfsat bra, men vaknade vid 06....något snåret, men lyckades somna om igen & vaknade vid en hyfsad tid strax efter klockan 08.00. Varit ute med hundarna efter att dom fått mat & sedan satt mig vid datorn. Ja bloggen, facebook & qruiser som vanligt & även min email, tagged & Chinese Crested Forumet. Chatat lite med Johan & mamma som får mig på bättre humör.

Lite sen frukost. Rabarber & vabiljyoghurt med hallon & blåbär. 2 st. mackor med dillkaviar, 2 st. med edamerost, 2 st. Kelloggs Squares, en med colasmak & en med chokladsmak & 1 st. Citronmazarin & som toppen på isberget ett glas med laktosfri mjölk.

Johan ringde mig & ville ha sällskap under vägen han gick till jobbet & det fick mig även glad att jag ska slippa tänka på allt som hänt & på slippa tänka på Krister.

Var ut med mina älskade hundar på en promenad i det otroligt tråkiga & grå vädret som är ute. Riktigt blä & depväder. Inget som helst kul, inte ens en liten solstrimma som tittar fram utan det är verkligen helt grått på himlen.

Efter att ha varit ute med hundarna så ska jag ta & se en under film. Tales from the neverending story. Som är en 6 timmar lång film i 4 discar. Bastian spelas av Mark Rendall. Den snygga Atreyu spelas av Tylor Hynes & Tartus av den snygga Robert Crooks plus en massa andra karraktärer & skådespelare.

Lagat lite lunch. Långkorningt ris & i ugnen en örtkyckling som jag lagt till morötter, paprika, oliver, vitlök & massa rödlök. Gott Gott.

Sedan fortsätta att kolla på den långa, men jätte mysiga & spännande filmen...

Druckit mitt Underbart goda Polkagriste. Drack en hel tekanna full.

Filmen fortsätter...Hundarna har legat hos mig i soffan när dom inte busat runt & katterna är ju som vanligt sjusovare. ZzzZzzz...

Var ut med hundarna igen i det offantligt tråkiga vädret, märkte man på hundarna att dom tycker med, dom är liksom inte lika pigga & vill säkert lika mycket som husse ha sol & värme, så att den värmer den nakna huden.

Sett klart på filmen. Det är verkligen en film som man får börja på förrmiddagen & se då den ju är 6 timmar lång, men som sagt mysig att sitta & kolla på & så.

Suttit på MSN, Facebook, Qruiser m.m. & chatat med olika människor som tonårsvännen Patrik, Simon, Danne i Örebro, Danel, Fredrik & en massa andra människor. Även sms:at med Johan som varit på jobbet & Lars som undrade hur jag mådde efter uppbrottet, han tycker verkligen jätte mycket om mig & vill att jag ska må bra. Han skulle ut & fira sin pojkväns födelsedag.

Varit ute med hundarna en sista sväng. Johan ringde mig efter jobbet för att höra hur jag mådde & om jag fått tänka på annat än det som hänt under dagen. Han önskade mig även en god natt. ZzzzzzzzZZzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar