tisdag 12 april 2011

Måndag...Jinx lite dålig. Handla. Cykla. Mysigt ute & hemma.

Gett djuren mat & var ute med hundarna. Jinx har småflyttning & blod. så försökt att få tag i en veterinär på flera olika ställen men alla har typ 10 minuters väntetid & telefontider på morgonen. Kom fram till Djurkliniken Annalysen. http://www.annalysen.se/

Öppettider & telefontid
Måndag-Torsdag kl.8.00-17.00
Fredag kl.8.00-15.00
Lunchstängt kl.12.00-13.00
Tel. 019-6111004

Kom fram på en gång & fick hjälp efter att sköterskan frågat lite om vad henne symptom va för en veterinär, så fick jag sedan höra detta om katten Jinx. Dom sa att jag ska hålla koll på henne. Kan komma lite blod med löpning eller övergångsperioden. Hon har ingen feber eller så, men släpper det inte inom några dagar är det en livmoderinflammation & då skulle jag åka in så att dom kan behandla henne & operera bort livmodern.

Cyklat & handlat en del på Willy:s, Lia ringde mig & ville träffas. Cyklade sedan hem, kollade Jinx, men hon verkar inte vara annorlunda i sitt sätt att vara. Jag var ute med hundarna en snabbis, sedan ta en skål med yoghurt....blåbär & vaniljsmak att äta. Lia ringde & sedan även Camilo ringde. Ska träffa Lia i stan.

Jag ska cykla in till stan för att möta Lia på på Myrorna & skulle inte köpas något, men fick hem en del ändå.

Lyckades få detta med mig, en bokserie av David & Leigh Eddings, Tolkien böcker som är mer fristående från dom ursprungliga & som utspelar sig efter dom första böckerna. Film & 2 st. tidningar.

Tog sällskap med Lia en bit på vägen till hon skulle gå till sina föräldrar för att äta lite mat. Stekt sill bla. Efter att ha pratat under vägen, så cyklade jag sedan hem.

Efter att ha lagt in påsen & väskan. Tog jag en lite längre sväng med hundarna så att dom skulle få röra sig en hel del. Vi gick en bit & efter ett tag fick dom båda springa lös & busa runt, sprang själv lite med dom med. Man känner att det är vår i luften & det finns en del vårtecken på det med...Knoppar på träden & Krokusar som spirar fram på marken. Plus att jag känner av min pollenallergi, men bara jätte lite, vilket är skönt. Var en skön & uttröttande promenad för både mig & hundarna som somnade när dom kom hem.

Suttit lite på facebook & sedan ätit lite, smultronläsk, nachoschips & en romdip på gräddfil, lite mjölk, vit & svart rom, dill, citronpeppar, salt, dill & wasabi.

Project Runway. Amerikansk realityserie från 2010. Det är dags för gruppens första utmaning. Designerna delas in i olika grupper och måste sedan samarbeta, vilket kan vara svårt om man alltid tycker att ens egna idéer är de absolut bästa…sedan får dom i uppgift att göra ett andra plagg inspiretat av någon av dom andras design. Säsong: 7. Avsnitt: 3/ 14. Domaren Matthew Wilhelmssen var gästdomare.

Designern & den asiatiska kvinnan Ping fick åka hem.

Trinny & Susannah Stylar om Sverige. Svenskt livsstilsserie från 2011. Trinny och Susannah anländer till Stockholm. På Stureplan träffar de Fatima, 30 år, som gömmer sig i alltför tråkiga kläder. 50-åriga Birgitta behöver stilhjälp och en bättre behå. Politikern Niklas, 28 år, har alltid kostym men vill få en mer vardaglig stil. Plusa några andra människor. Efter att de fått hjälp med kläder, smink och frisyr får de gå på en modevisning inför publiken som består av deras nära & kära, men även av andra människor. Medverkande: Trinny Woodall, Susannah Constantine. Avsnitt: 3/ 8.

Superstylisten Jonas. Svensk realityserie från 2011. Han har stylat Cameron Diaz, Scarlett Johansson, Sienna Miller, Jessica Alba och Catherine Zeta-Jones bland många andra. Svenske Jonas Hallberg är mitt uppe i en rykande het karriär som superstylist i Hollywood och nu bjuds vi in att följa hans glamourösa vardag. – Ibland gnuggar jag mig i ögonen när jag vaknar på morgonen och tittar ut över poolen. Oh my God jag bor faktiskt i Hollywood! Svenske Jonas Hallberg är en av världens mest framgångsrika stylister. Han lever ett synnerligen glamouröst liv i Hollywood och är en naturlig del av de största kändisarnas värld, både professionellt och privat. Säsong: 1. Avsnitt: 5/ 8. Produktionsår: 2011.

Jonas ska vara med sin vän Ina Soltani värdar på en Alla Hjärtansdagsfest på en fest hos henne. Linnea Johansson festfixare, Jonas & hans assistent ska göra 4 st. klänningar för välgörenshet & en del av pengarna går till HIV & Aidsforskning, Han blir senare tatuerad på LA-Ink hos Adrian Gallegos, Promenad på Rodeo Drive, gör mycket som att kolla opera, bio & en massa annat. Han lagar även spagetti & köttfärsås som han hävdar är den godaste. Möte med svenska Hermine Coyet Ohlén som driver Svenska Elle & ska senare ha ett möte med Svenska High Couture Designern Lars Wallin.

Sitter på nätet en sväng...Qruiser, facebook & MSN & sedan bara ta & sova efter att hundarna fått en liten kisstur. Zzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar