onsdag 13 april 2011

Tisdag...ADD Utred. Promenad. Krister kommer & Tradera.

Tagit det lugnt på morgonen, gett djuren mat & varit ute med dom & det var fullt med dimma ute. Satte mig sedan vid datorn för att fixa med bloggen & kolla min mail på facebook & qruiser bla.

Pratat med Krister en sväng i mobilen & som ska komma till mig idag.

Åka med bussen 10.19. idag till min ADD utredning på Universitets Sjukhuset USÖ vid P ingången där jag ska träffa min Psykolog som gör utredningen. Pratade med Lia på bussen som ville äta lunch med mig.

Vi gick igenom dom sista frågorna i häftet jag svarat på & det kändes bra. Nästa gång ska hon ha sammanfattat allt & då får vi se om hon förstått allt jag svarat på. Är det bra så är första steget klart & då ska hon sedan i andra skedet prata med en av mina föräldrar & det lär bli min mor som känner mig bäst.

Efter att ha blivit klart med besöket gick jag till framsidan av sjukhuset där jag tog 8:ans buss upp till Våghustorget.

Där för att gå till Lia's jobb för att hämta pengar & kupong med 2 st. för priset av en då hon ska bjuda mig på lunch. Jag gick till Saigon för att hämta To Go Box med nuddlar, grönsaker & kyckling. Vi drack en liten kopp kaffe & satt & pratade med.

Vi satte oss vid datorn på hennes jobb för att hon ville visa bla vad hon ska sälja för något & vad hon ska odla på sin inglasade balkong. Bla. Gurkört, Indiankrasse & andra växter som hon ska odla.

Efter att ha varit där ett tag, så måste jag hem till hundarna, så efter att ha väntat ett tag tog jag bussen från Våghustorget & hemåt. När jag klivit av Pratade jag med Krister i mobilen en snabbis & han skulle vara framme i Örebro om ca 40 minuter & det är ganska lagom så kan jag gå en liten promenad med hundarna innan han kommer.

Ganska härligt väder ute...Träd som knoppar sig & krokusar som pockar upp här & där på olika ställen, lila, gula & vit/lila.

Hundarna får springa lite lös vid skogen & på det stora gräsområdet.

Fullt med spring & bus i bena för dom båda som rusar omkring & busar en massa.

Oj.....sprang så fort att hon vurpade, men väldigt snabbt upp igen...

Sötnosarna som spatserar en runt, luktar, gör sina behov, busar, leker & har det härligt i det underbart varma & sköna vädret.

Tingeling uppmärksammar vart husse är medans Lucky är fullt upptagen med att lukta på träd.

Fullt med spring i bena, men emellanåt måste man stanna upp & hämta andan innan man springer vidarre igen. Snacka om att älska att busa & springa fram.

Ibland sprang dom så snabbt förrbi att ja, ni fattat, dom han försvinna innan jag han trycka av på knappen.

Lilla Tingeling kommer springande när jag ropar på henne & Lucky som luktar i bakgrunden.


Mycket bus, spring & lek mellan hundarna som springer runt omkring mig.

Ja, spring i bena, men nu är vi på väg tillbaka hemåt emot lägenheten. Kopplar dom så fort jag kommer närmare lägenhetsområdet igen.

Vi träffade på en av gaykillarna som flyttat in i den 2:as lägenhet som min granne Linda bodde med sin son i förrut. Han var väldigt trevlig & vi pratade en liten stund medan hans snälla hund fick hälsa på Lucky som inte var stormförtjust, men Tingeling var lugnare, men lite otäck var den allt denna stora hund. Frågade vad det är för raser i den & det var en riktig rondelhund...Bordecollie, Afghan...Golden Retriver, Husky & något mer?? Ser mest ut som en hund av huskytyp med ljusröd färg & vita tecken.

Ja dom gick vidarre & vi hemåt. Snacka om att det var 2 st. som somnade när dom kom hem & jag satte mig vid datorn & väntade på att Krister skulle komma.

Satte mig på facebook & kollat lite mail & annat där. Ja facebook är lite berroende framkallande, men ändå mysigt att sitta där då det är så lätt att kommunicera med folk & hitta nya & gamla vänner.

Krister kom efter ett tag efter att jag varit hemma, han fick en lång kram i allafall. Han hade med sig matskålarna till hundarna som jag glömde & fick även av honom lite tvål & lite andra saker. Var snällt av honom, men tror inte att det förändrar något jag känner för honom ändå.

Han hade även med sig lite hostmedicin som jag skulle få...Han skulle sedan iväg med Lia på Hårmodellcasting...Medans jag e hemma. Har ju inte så mycket hår att jobba med...hehehe...eftersom jag klippt av det.

Suttit på Tradera en hel del under eftermiddagen & kvällen. Här en del fina tekannor, något som jag samlar på, men har inga pengar att shopa sånt nu, nej mina pengar går just nu mest till djuren, min mat & sjukhus/psykologbesök.

Buddhor i olika former & en massa olika formspråk. Ja något som ligger mig varmt om hjärtat är Buddismen.

Masterchef. England. Matlagnings & tävlingsprogram.

Ätit lite. 4 st. mackor. 2 med kaviar & 2 st. med den sista enrisrökta bogen, 1 st. Kelloggs Squares & 1 st. arracksboll. Till det att dricka en rabarber & smultronläsk.

Tradera fortfarande. Indisk lampa, Indiska kuddar, Saronger, Kläder med Indisk touth...Här med guden Ganesha & Indiska väggbonader & överkast.

Även väldigt bohemiska saker som dessa underbara saker med batik. Väskor, byxor, skjortor & sjalar m.m.

Ugglor är också något jag gillar väldigt mycket & jag kollade på alla möjliga saker som Statyetter, smycken, pennhållare, fågelbortskrämmare & en massa annat.

Huset fullt av hundar. Svensk hundserie. Familjen Romero från Västerhaninge ska skaffa hund och får hjälp av programledaren Claudia Galli. Hundar och familj provar tillsammans ”godissök” och ”freestyle”. Freestyle är en aktivitet som kan beskrivas som ”dans tillsammans med hund” och är egentligen ett lydnadsprogram till musik. Familjerna och tittarna får även lära sig mer om hur hunden ska skötas, och vad som krävs för att den ska må bra. Det är många saker att tänka på och familjens nya kompis kanske inte blir den man först trodde. Medverkande: Claudia Galli. Avsnitt: 5/ 10.

Dom får välja mellan 6 st. hundar under en vecka. Första...1 årig svart blandrashunds hane lik en labrador, Weimaran tik på 2 år, Parson Russel hane på 7 månader, Papillon/Tibetansk Spaniel/Japansk spets blandningshane, En dvärgpincherhane på 1 år & en Jack Russelhane på 1 år.

Dom får testa godissök med hundarna. Dom ska nu få behålla 4 st. nu. Dvärgpinchern, Papillon/Tibetanska Spanieln/Japansk Spets, Weimaranen & Parson Russeln.

Kollat hur dom better sig när dom inte är i rummet genom övervakningskameror. Freestyle träning med hundarna som dom har kvar.

4 st. hundar ska bli 2 st. & mamman ville verkligen ha Weimaranen Abbie kvar & hon som tidigare var hundrädd. Dom 2 st. som fick vara kvar var Sigge Parson Russeln & Musse Papillon/Tibetansk Spaniel/Japansk spets blandning som såg mest ut som en Papillon. Abbie...Weimaranen fick åka hem. Wilton lilla Dvärgpinchern.

Till sist valde dom........Ja dom valde ingen av hundarna. Utan väntar med att leta efter sin drömhund.

Jag tycker kanske inte att detta är det bästa sättet att få en familj att skaffa hund eller för hundarna att få en familj, tycker att det borde gå till på ett annat sätt.

Bukowskis. Svensk realityserie från 2011. En silvertekanna från Uddevalla väcker uppmärksamhet tack vare sina två pipor, något som är mycket sällsynt. 1797 tillverkade mästaren Johann Fischer eleganta ljuskronor i St. Petersburg. Det finns nu bara 14 kända exemplar i världen, ett av dessa ska nu säljas på Bukowskis. Dessutom är det dags för utställningskommissarien, Krister Falksveden, att byta slips – något han bara gör vart 15 år…Säsong: 1. Avsnitt: 9/ 10.

Konst från Peter Severin....men även lite andra udda saker som en dubbelpipig tekanna, Möbler från möbelmästaren Christian Linning, Vouyouser stolar, Josef Frank, guldspeglar, Mattor bla Herismatta, medicinskåp, sockerskrin, antika leksaker, ljuskronor & annat.

Country House Rescue. Brittisk realityserie från 2010. Gissing Hall i Norfolk är ett imponerande lantgods som byggdes på tidigt 1820-tal. Men efter åratal av misskötsel fick godset nytt liv efter att William och Ann Brennan köpte det 1986. Alla deras besparingar har gått till reparationer, men pengarna tog slut och familjen tvingades omvandla familjehemmet till hotell. Ruth föreslår att de lägger ner hotellverksamheten och koncentrerar sig på att hyra ut till bröllop och fester, och hjälper dem att förverkliga planerna. Säsong: 2. Avsnitt: 8/ 8. Produktionsår: 2008.

Suttit på facebook, qruiser & andra sidor...innan jag var ute med hundarna för en sista gång & sedan ta & sova. Krister sov redan.

ZzZzZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar