tisdag 5 april 2011

Måndag...Kuratorn. Fynda lite. Papper & Project Runway.

Jag vaknade med Lucky brevid mig under täcket vid magen, Tingeling halvt under täcket med sitt huvud på min nacke & katterna vid mina fötter ovanpå täcket. Mysigt & efter att vi varit ute & jag gett dom mat, varit ute med dom igen & satte mig sedan vid datorn.

Satt en lite stund vid datorn & bloggat, kollat mail, facebook m.m.

Var sedanka jag ta & hoppa in i duschen, raka mig, fixa mig i ordning, gå ut med hundarna & sedan ta mig till min kuratortid.

Var hos kuratorn bara en kort stund. Efter att ha samtalat lite så har vi kommit fram till att det viktigaste är att jag fokuserar på ADD utredningen & att vi kan ta en pause i terapin vilket jag föreslog & han tyckte var bra.

Han hjälpte mig även att få prata med en distriktsköterska, så att jag fick en läkartid för att kolla min hals & hosta till på onsdag. 09.30 vid Behrns Arena på Östra Vårdcentralen.

Efter det tagit & cyklat in en sväng emot stan för att bara gå lite i någon affär & sedan handla lite.

Var en sväng på Myrorna & fyndade dessa böcker.

Var sedan på lilla bokhandeln mitt emot Coco Thai restaurangen & köpte denna bok om matlagning dirrekt från jorden & till ens egen mun.

Cyklade sedn vidarre till ICA Supermarket. ICA Ekershallen. Där jag köpte hem en del laktosfria produkter, vilket dom har bra av & lite pålägg m.m. Fortsatte sedan att cykla hemåt till mina gulliga hundar & katter.

Var ute med hundarna det första jag gjorde efter att jag lagt in maten. Orkade inte se röran.

Tingeling hade massakerat min arkitektritning som jag jobbat på i över 4 timmat i småbitar.....Skogstokig, men mest ledsen att hon förstört den, fattades bara detta när jag mår dåligt. Ja jag vart arg först, men märkte hur rädd hon vart då jag röt till, men sen vart jag ledsen att jag hade skrämt henne. Grät lite med. Hon är ju bara en valp & vill ju inte att hon ska må dåligt, så jag mådde dåligt över det & lyfte upp henne, gosade, pussade & myste lite med bara henne. ♥ ♥

Efter att ha städat tog jag lite mat....Blåbär & vaniljyoghurt, laktosfri så klart, 4 st. mackor, 2 st. med edamerost & 2 st med enrisrökt bog. Kiwisaft med grönt te.

Suttit lite på facebook & ska sedan ta tag i att fylla i resten av ADD papprena. 103 frågor totalt. Har suttit med dom förrut, men ska fixa det sista idag då jag ska till Psykologen på tisdag. Pratat med mamma om lite saker, även vännen Tino ett tag & sedan tillbaka till papprena.

Project Runway. Säsong 7 & idag ska dom få vara väldigt kreaktiva & skapa av något speciellt.

Dom ska få skapa plagg av potatissäcker & andra saker dom hittar i dom korgar dom fått.

Domarna som ska dömma den här utmaningens kreaktioner.

En söt, lite flörtig & feminin klänning.

Väldigt grafisk & så, ganska snygg.

Färgade potatissäckens tyg & det vart en liten cocktailklänning. Söt!

Potatistryck på potatissäcken som blev en söt liten klänning.

Här gick man i en helt annan riktigning, men klänningen vart riktigt cool & lite Science Fiction stuck på den. Älskar luvan på den, så snygg.

Här en cocktail klänningen me en svart spets. Okej, men lite tråkig enlig min smak.

Ping's futuristiska klänningsom var lite för kort & visade rumpan på modellen, men hade tur att få stanna kvar.

Denna klänning tyckte jag vart den absolut snyggaste & man har svårt att tro att det är gjort av en potatissäck från början.

Småsöt klänning, men ingen nyskapande tycker jag.

Afrikansk stil & så, men ganska dåligt utförd i sömnaden, även om jag tycker att den var lite söt.

Väst & byxor. Kändes som något som passade på en ridbana lite.

Söt klänningen men inte riktigt rätt då han hade täckt över all potatissäckväv, men han hade tur att klara sig då det fanns värre klänningar/kläder.

Vinnaren i denna imgång. Söt klänning absolut.

Den som fick åka ut hade skapa denna. Ser ut som jeans pga färgningen, men klänningen ser ut som något en ho...a skulle kunna ha på sig.

Efter ett bra tag äntligen blivit klar med ADD- papprena. Sitter sedan på datorn bara lite, chatat & sedan ut med hundarna & efter det sen sova. Zzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar