måndag 4 april 2011

Söndag...Drömmer. Lugn, men jobbig dag hemma.

Legat & gosat med djuren lite innan det vart dags att gå ut med lilla Tingeling & storasyster Lucky i det jätte tråkiga, gråa & blöta vädret, men ut ska dom oavsett väder. Även om inte hundarna vill gå speciellt långt när det är kallt, blöt & blaskigt ute & fick torka av dom små liverna när jag kom in då dom var smutsiga & blöta. Dom har ätit, varit ute igen, fått torka & sedan satt mig vid datorn.

& sötnosarna har legat hos mig. Såhär & senare på mig när jag la mig ner istället för att skriva.

Bloggat & suttit mest på datorn hela dagen, när jag inte varit ute med hundarna. Känner mig trött & lite smått depig idag.

Softar bara & djuren har flyttat sig till kuddarna & filten vid elementet för att få ännu mer värme.

Kellogs Squares att äta 2 st. & gräddfil med blåbär, havtorn, gojibär, hallon, björnbär & honung.

Kniven mot strupen. I detta avsnitt var dom på restaurang Casalinga för att ändra om allt. Jag tycker att det är bra att dom tar tag i saker åt restautanger, men tycker inte om kocken som jag aldrig minns namnet på & inte ens orkar bry mig i vad han heter för han är ett riktigt drygskaft bara & en dålig kopia av Gordon Ramsey som är fantastisk.

Tittar på nätet på olika chat & mailsidor som min email, Qruiser, Facebook, Tagged, Chinese Crested chaten m.m. Var ute med hundarna sedan tillbaka till datorn.

Tabatha's Salon takeover. Amerikansk realityserie från 2009. Handlingskraftiga frisören Tabatha Coffey griper in och räddar konkursmässiga frisersalonger. Deppiga ägare och lata anställda tvingas till en rejäl uppryckning när Tabatha griper in och visar var skåpet ska stå om rörelsen ska kunna vända från fiasko till succé. Säsong: 2 Avsnitt: 2 / 10 Produktionsår: 2009.

Hon hjälper Salongägaren & snyggingen Pablo på Allure Salong. Joy en av hans frisörer som inte sköter sig & bara är mothuggig får bara en chans till annars åker hon ut. Hon vart sedan kvar.

Lunch/middag...lätt smör, lime & apelsinjucie stekta mangold, selleri, purjolök & tomater. Skivad mozarella på & kokt varmkorv med mangoraja.

Trädgårdstoppen. Svensk trädgårdsserie från 2011. Peter Englander och Doreen Månsson åker till Vilhelmina där Bo Önell skapat sig ett prunkande perennlandskap trots att trädgården ligger i Lappland. Du tips på hur du ska ta hand om din trädgård när du bor i de nordligare delarna av Sverige. Dessutom får du möta två av Sveriges kanske främsta rosexperter i Österlen. I Ystad bor Ann och Allan Persson som har 396 olika sorters rosor i sin trädgård. Medverkande: Doreen Månsson, Peter Englander. Säsong: 1. Avsnitt: 3 / 10.

Vad härligt det hade varit med en egen trädgård med massa vackra blommor & andra härliga växter. Skulle gärna vilja ha en prunkande trädgård med en massa olika växter.

Sedan ha frigående höns som letar & tar skadeinsekter, hundar & valpar, katter som håller borta möss & andra skadedjur & nyttiga insekter i trädgården. I kanten av trädgården Alpackor & Arabiska Fullblodshästar.

Legat & kollat lite på nätet, sedan bara vilat & drömmer om min egna hus på landet med en fin trädgård & mysiga & vackra djur. Varit ute med hundarna en sväng.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie från 2010-11. Justin och Annie börjar bli bekväma i sitt förhållande men då dyker en gammal flamma upp och svartsjukan är ett faktum. Ett chockerande avslöjande om Noras förflutna kan hjälpa Holly att flytta från Kalifornien till New York. Kevin och Scotty tänker om när det gäller att bli adoptivföräldrar. Ska åldern i kärleken spela någon roll? Medverkande: Calista Flockhart, Rachel Griffiths, Sally Field, Rob Lowe, Ron Rifkin, Patricia Wettig, Balthazar Getty, Richard Chamberlain. Säsong: 5. Avsnitt: 12/ 22. Produktionsår: 2010-11.

Har inte mått någe bra idag. Känns som om hela min värld bara rasar hela tiden & att jag kommer för alltid att vara fast i mitt tragiska liv. Känns som om jag ska explodera ena sekunden & andra sekunden bara gråta, skrika & bara vilja slå sönder något. Hade jag kunnat få saker & explodera hade jag sprängt en & annan ......jävels bil som spelar en jävla hög musik, börnar & beter sig som omogna idioter.

Satt på nätet en sväng bara på Qruiser, Facebook & MSN. Chatat med lite folk bara för att få upp mitt humör lite.

Orkade inte att prata med Krister då jag sms:at & chatat med honom. ZzzzZzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar