onsdag 20 april 2011

Tisdag...Hyresföreningen. Städa. Inte ätit. Ny bekantskap. m.m.

Dagliga rutiner med mina djur på morgonen & en dag som kommer att bli en riktig tankesställare.

Chatat lite med folk även på facebook & fick brev från Danielle som gjorde mig väldigt glad att jag kunnat hjälpa henne med en del i sina tankar. Hon fick mig t.o.m. att gråta lite pga allt hon skrev, men det visar bara vilken underbar kvinna hon är.

Lilla Tingeling som ligger & sover. Dom andra små djuren ligger utsprida i resten av lägenheten & sover dom med. ZzZzz..

Knackade på dörren & då var det Hyresföreningen som ville göra en inspektion av lägenheten för att dom ska renovera senare i höst. Ja, jag sa att det skulle vara mycket att fixa. Sedan fått klagomål, sa hon. Ja, att jag har fått klagomål. Helt sjukt!

Jag som fan inte väsnas. Blir så sur på det....!! Sedan om dom ska renovera så. Ja men då kläcker hon ut sig, men då måste du ju ta ut alla dina saker. Herregud, då skiter jag väl i renoveringen & ligger inte på mitt ansvar att sköta fastigheten & dom är egentligen skyldiga att ta hand om mitt boende & mina saker när man bor hos dom. Kan ju inte börja plocka allt det skulle ju fan ta en hel dag. Nej, idioter det finns det överallt.

Vad Fan är det för fel på folk?? Skulle jag ha stört grannar. Herregud, jag som lyssnar på musik med hörlurar i datorn på Spotify. Inga hundar som skäller en massa. Kan ju inte vara att jag sjunger i duschen? För fan som andra väsnas i det här huset, så är jag fasiken den som gör det minst.

Ska grannar klaga på mig så har jag en miljon saker att klaga på. Musik som spelas alldeles för högt, folk som springer upp & ner i trappan, någon som spikar i väggarna vid 10 på kvällarna, folk som gapar & pratar högt, dörrar det slamras igen, köksluckor som slamrar igen & dom låter en jävla massa.

Fy...vad jag INTE vill ha grannar. Kan någon låna ut ett torp eller liknande åt mig, så jag slipper detta skit från grannar hela tiden. Avskyr att ha grannar.

Var riktigt förbannad, så fick en del negativ energi som jag tog ut på att försöka att ta & städa lite så jag dammsög hela lägenheten min, kändes lite bättre efteråt.

Satte mig ner efter att jag dammsugit golverna i hela lägenheten & tog mig en god kopp med pressad Hasselnötskaffe.

Pratade med Tino i typ 3 timmar i mobilen, han ringde mig & nu Herregud vad mycket tankar jag fått, men en sak har jag insett är att jag inte får se mig som ett offer längre & att när jag ska till Arbetsförmedlingen den 27/4 kl. 12.15, så har jag en hel del jag behöver prata med dom om. Alltså jag har fått så mycket energirus nu så det är bara posstivit.

Verkligen Superskönt att jag är en människa som kan se allt utanför ramarna & olika synvinklar. Mitt nytänkande hela tiden gör mig stark & inte bara går i en riktning som dom flesta gör.

Ut med hundarna på en skön & solig promenad i flipflops, uppkavlade blåa jeans & ett vit linne. Sitter vid datorn.

När vi kom tillbaka & jag satt mig i soffan, så hoppade Tingeling från golvet för första gången upp i soffan utan att han något att mellanhoppa på. Även pratat med farmor & mamma. Finns allt en hel del att prata med dom två om. Jag & mamma kan bli sittande väldigt länge när vi pratar med varandra & farmor ringer mest för att få höra min röst, höra att jag mår bra & säga att hon saknat sitt första barnbarn som hon fick det år hon fyllde 50 år. Hon är verkligen den person som betyder mest för mig i hela livet. ♥ ♥

Även lyssnat på musik i örat under hela dagen i ena örat medan jag pratat med människor & det vissar också att jag kan lyssna på vad dom säger i låten & njuta av låten samtidigt som jag kan koncentrerar mig på att föra en konversation med en människa.

Sedan en promenad med hundarna innan Dennis kommer över. En ganska nyfunnen vän som ska komma över för att bara kolla på en film & bara softa. Vill lära känna lite nytt folk & så. Han är helt döv, men jag bryr mig inte det för det personifierar ju inte en människa. Jag kan ju lite teckenspråk & han ville gärna lära mig mer teckenspråk, han tyckte det skulle vara kul att få träffas & umgås lite bara. Ja det är kul att få knyta lite nya kontakter i stan för vill ha mer vänner här.

Vi tog & drack lite saft med blåbär & äpple för att sedan ta & sätta sig & kolla på film.

The Out of Towners. En hysteriskt kul film med Steve Martin, Goldie Hawn som är ett lite eller ja ett ganska olyckligsföljt par & den transvestit & tokiga hotellchefen som spelas av John Cleese. Vi hade kul & skrattade mycket, så var bara skönt att umgås lite med en ny människa.

Efter det vart det att kolla lite på Scrubs med. Pratade lite teckenspråk & sedan var klockan redan vid 24.00, så då var det dags att å ut med hundarna innan jag skulle sova & jag följde han en bit på vägen då han tycker att det är lite otäckt när det är bäcksvart ute & han inte hör något alls. Han skulle hem till sin tjejkompis som han ska sova hos i Markbacken som ligger ganska nära här så hundarna fick sig en lite längre promenad än bara sista kissvända på natten. Pratade med Johan på väg hemåt, då han skulle ganska precis sova, men jag & han ville prata först.

Måste ju äta något innan jag lägger mig då jag inte ätit något på hela dagen. Vart 2 st. egengjorda & stekta hamburgare med ost på & smörstekt mangold.

Sedan bara ta & krypa ner i min sköna säng & sova. ZzzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar