fredag 8 april 2011

Torsdag...Hundtrim. TV. Bilar & Bostäder.

Mår lite bättre idag i själen. Det är så här att mitt mående går upp & ner hela tiden & har jag ADD som jag tror, så är det ett typiskt tecken att det händer.

Legat & gosat med Tingeling, Lucky & lite med Jinx & Nala med. Gett djuren mat & sedan varit ute med hundarna på en liten morgonpromenad.

Tagit tag i bloggen min & bloggat. Även haft hundarna liggande hos mig i soffan & gosat lite.

Masterchef. England. Matlagnings & tävlingsprogram. Ett superbra program.

Tagit båda hundarna & trimmat dom. Tog Tingeling först. Hon slingrar sig som en orm först, men efter ett tag, så lugnade hon sig & det gick lättare. Lucky är så van nu att hon knappt stretar emot något alls, hon kan tycka att det är lite obehagligt i ansiktet, men går alltid jätte bra med henne, min lilla tjej. Snygga & fina nu.

Efter att dom varit så duktiga, så ska dom ju självklart även få en liten belöning, så dom fick några hundkex med mintsmak var. Mina småttingar som båda två är helt tokiga i dessa hundkex. Men dissar oftast det mesta andra hundgodis som erbjuds.

Ätit inlagd ingefära. Det är bra för att bli av med det onda i halsen min.

Escape to the Country. Engelsk program där mäklare letar hus på landet till klienter.

Var ute en sväng med mina älskade hundar & i solen, men tacka fasiken, så låg kameran på laddning så fick inte med mig den idag. Mår lite bättre idag än jag gjorde igår kväll, men så är det när man inte mår bra, man får sina drops emellanåt.

Tog tag i att göra våfflor med dadelsirap. Vart 4 st. stora våfflor att äta.

Tog att äta några få av dom chokladpraliner jag köpte förrut. Whiskeypraliner & Saffranspraliner. Dom var riktigt goda fast på väldigt olika sätt. Man behövde bara 2 st. av varje sedan ville jag ine ha några mer då dom var så mäktiga i smaken.

Ta & se filmen American Graffiti (Mer känd som "Sista natten med gänget"). Qruising, dragracing, Amerikanska bilar & sommarkväll från 60 talet.

Kollar på annonsbörsen.se På olika klassiska bilar. Ford Thunderbirds, Cadillac, Impala, Oldsmobile m.m.

En fin Ford Roadster från 1932 som påminner om den gula bilen som är med i American Graffiti.

Hittade en superfin Auburn Speedster. Riktigt snygg bil. Hade man gärna velat ha.

Kollat på hus i Örebro Länhemnet.se. Mindre hästgård i Ingelshyttan med möjlighet att ha andra djur med på 4 ha. 4 rum & kök i huset. En del renovering, men ser det bara som en möjlighet. 790.000 kr. http://www.hemnet.se/bostad/gard-4rum-stora-lindesbergs-kommun-ingelshyttan-190-1406418

Kollar hus i Värmland. Örtensborg i Karlstad kommun. Ett minislott. 210 kvm hus & på 8 rum & kök. Tomt. 19.450 kvm. med möjligheter att ha hästar då det finns stall med 5 boxar & 2 st. uteboxar. 3 miljoner kronor. http://www.hemnet.se/bostad/gard-8rum-molkom-karlstads-kommun-ortensborg-1558062

Superfint & härligt boende med mycket möjligheter att ha det mesta jag drömmer om. Ivarsbjörke i Sunne kommun. Massa byggnader & en massa intressant. 56.936 kvm tomt. 3.2 miljoner kronor. http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-ivarsbjorke-sunne-kommun-ivarsbjorke-211-1520055

Fin mindre gård med utsökt mot sjön Rottnen. Sandviken, Gräsmark i Sunne kommun. Plats för lite djur, men mest ett vackert boende. 38.474 kvm tomt. 2 miljoner kronor. http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-grasmark-sunne-kommun-sandviken-17-1500755

Jätte fin fastighet med mycket potencial i Viberg i Karlstad kommun. 7 rum & kök. ca 6 ha mark. Stall med 6 boxar & stor loge. paddock m.m. 2.4 miljoner. http://www.hemnet.se/bostad/gard-7rum-vase-karlstads-kommun-viberg-406-1466855

Magneby Backen, Häljeboll i Säffle kommun. 140 kvm hus med ett nybbyggt, men inte 100 procent klart garage som kan göras om till stall. Ett ställe med mycket möjligheter. 11 ha mark. 1.480.000 kr. Här finns möjligheter till att få en fantastisk gård. http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-haljebol-saffle-kommun-magnebyn-backen-1223257

Har visat dett hus förrut, men det är verkligen en drömbostad. Tutemo Lund heter det & ligger i Hagfors/Sunnemo. 240 kvm hus. 7 rum & kök. 4 ha mark & en fatastisk utsikt över Grässjön. 2.7 miljoner. http://www.hemnet.se/bostad/gard-7rum-hagfors-sunnemo-hagfors-kommun-tutemo-lund-1183814

Rent sagolikt fantastisk gård som skulle kunna bli ett Superbt hem. Harkevål i Kil kommun.260 kvm hus på 8 rum & kök. 19.449 kvm tomt. 2.475.000 kr. Här hade jag kunnat flytta in dirrekt utan att behöva göra något på en gång. Sedan lugnt förvandla det till exakt det man vill ha det till. http://www.hemnet.se/bostad/gard-8rum-harkeval-kils-kommun-harkeval-2-994716

Sillegården, Sunne. Gård. Hus på 185 kvm. Fint hus med många gamla detaljer & kakelugnar, järnspis i köket, spegeldörrar & en massa annat fint. 7 ha mark. med ekonomibyggnad om ca 324 kvm. som skulle kunna bygga om till ett stall & med Pentry, dusch & toalett m.m. http://www.hemnet.se/bostad/gard-7rum-sunne-kommun-sillegarden-40-941681

Ölme Sand. 5 rum & kök. 193 kvm. ca 12 ha mark. Hästgård. Behövs mycket vit färg här då det är mycket furu. 1.8 miljoner. http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-olme-kristinehamns-kommun-olme-sand-714108

Varit ute med Hundarna....en sväng & sedan tillbaka till datorn. Krister ringde så vi har pratat en sväng. Ätit ännu med inlagd ingefära för att bli av med min halsont. Kollat lite facebook med.

Kollar på Gotland nu istället. En Paradis ö. Korsgatan, Hamnplan i Visby. 3 fastigheter. Om man skulle bo i Visby. Då hade jag kunnat ha min inredningsbutik & galleri, men även ett Café kanske??Ingen gård dirrekt då tomten är på 414 kvm, men hade kunnat ha några höns. Kostar dock hela 7.5 miljoner kronor. http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-visby-innerstad-hamnen-gotlands-kommun-korsgatan-25,-hamnplan-4-1577108

Mindre Hästgård i Hogrän Alands i Mellersta Gotland. 145 kvm hus. 6 rum & kök. Flera uthus, gäststuga m.m. 12.500 kvm. 1.575.000 kr. http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hogran-mellersta-gotland-gotlands-kommun-hogran-alands-122-1570586

Kollade på en massa hus & gårdar, men dom flesta hade jag redan sett förrut. Var ut en snabb sväng med hundarna & skulle sedan ta & sova, natta på min kudde efter att jag pratat en sväng med Krister. ZzzZZzzzzzzzZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar