fredag 15 april 2011

Torsdag...Krister åker hem. Allt är upp & ner.

Morgon & jag vaknar upp med djuren liggandes hos mig. Mår inge bra efter det som hände igår, men jag kan inte berätta vad det är för det är allt för personligt. Gett mina älskade djur mat & sedan varit ute med dom.

Efter det försökt att ta tag i bloggen min & suttit lite på nätet.

Krister ringde mig & vi pratade en stund, kände mig både ledsen & arg på honom. Jag tycker fortfarande om honom, men inte så som jag vill känna i ett förhållande. Jag orkade inte prata något länge fast han ville att vi skulle träffas innan han åker, men orkar inte med det. Hans far & syster får hämta hans saker, så får han & jag höras senare...när allt lugnat ned sig en hel del.

Kollat på TV...Rachel Ray som handlade om bla fel underkläder för kvinnor & män & en massa matlagning så klart. Masterchef. England. Matlagnings & tävlingsprogram & Escape to the Country som är ett program där det letas hus på engelska landsbyggden.

Var ute med hundarna en liten promenad.

Sedan suttit en hel del på MSN & sms:at med Johan. Han vill att jag ska må bra, men inte sagt vad som hänt mer än att jag & Krister gjort slut. Flera som vill att jag ska må bra, men svårt att göra det, men ska försöka.

Sedan har hundarna eller åtminstone Tingeling legat en bra stund i solen på vardagsrumsgolvet & solat sig. Trot att hon tyckte det var väldigt skönt att ligga där på golvet medan solen sken in för fullt.

Väntar på att Kristers far Göran & hans Sofia ska ta & komma för att hämta Kristers saker.

Göran ringde & jag fick guida dom hur dom skulle åka för att komma fram till mig & det var jobbigt att dom kom hit. Jag höll på att börja gråta pga allt när jag träffa dom, men tur att jag inte träffade Krister, då hade jag brytit ihop.

Men kunde inte låta bli att gråta en sväng när jag kom in... Var jobbigt allt bara.

Suttit lite på facebook för att skingra tankarna mina.

Jag har även pratat med min älskade farmor i mobilen & berättat vad som hänt. Hon försökte få mig på andra tankar & sa att jag måste ta hand om mig själv i första hand. Min lycka & mående är det viktigaste, för utan den så skulle jag inte vara ärlig emot mig själv & fina lyckan.

Måste försöka att äta något...inte ätit något på hela dagen. Det vart att äta nachochips & en dip på gräddfil, vitlök, dill, wasabi, svart rom, räkor, citronsalt & peppar.

men även...rabarber & vaniljyoghurt med musli, hallon & mango. Ost, arraksboll & cola nappar.

Kollat på den Underbara Fantasyfilmen Legend. Handlar om Prinsessan Lily, Skogs & djurens vän Jack som spelas av en ung Tom Cruise & hur hennes oskuldhet gör att den ena av jorden sista enhörningar dör & hur ondskan vill göra allt för att döda den sista enhörningen & hur skogens väsen ska kunna stoppa det onda. En väldigt bra film som absolut är sevärd om man gillar vackra naturmiljöer & fantasy.

Läst & bläddrat igenom en hel del olika inredningstidningar & tänker en del på Krister, men försöker att skingra tankarna från honom med att göra andra saker.

Kollat på ännu ett program med Escape to the Country.

Pratat med pappa en sväng, vart lite arg på honom hur han utryckte vissa saker, men efter en stund & efter att jag slängt luren i örat på han så svarade jag igen när han ringde & när jag förklarade varför jag vart arg, så bad han om förlåtelse.

Kollade på ett program som jag inte memorerade namnet på, men det handlade om den fantastiska Herrgården Petworth. Fantastisk fastighet & ägor & om hur dom tar hand om & visar upp denna fantastiska byggnad. Hur dom varje vinter täckte över alla vackra statyetter & snickarglädje efter att dom gjort ren dom. Detta för att det ska vara stängt 4 måander under vintern.

Pratat med Johan en sväng i mobilen...Var trevligt att få prata av sig lite & bara få känna sig lite gladare av att få prata med en utomstående & snäll kille.

Fått sms av Lars som varit borta & inte fått mitt sms förren nu, men efter det varit ut med hundarna en snabbis & det vart det dags att krypa ner i sängen & bara försöka att sova & jag slockande totalt när jag lagt huvudet på kudden. ZzzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar