fredag 29 april 2011

Torsdag...Pollenallergi Usch! Soft dag mest hemma.

Morgonbestyren & sedan ut med hundarna på sin dagliga morgonpromenad. Känner mig extra trött idag då jag bara sovit ca 4 1/2 timme inatt & allergin när man har sömbrist brukar ofta ha en benägenhet att bli värre då, så jag var riktigt täppt i näsan & klia lite i hals & ögon.

Även sedan suttit på min underbara & lilla LG X110 laptop i svartmetallic. Jag sitter ju självklart på facebook & med min sköna blogg, som det bloggas väldigt flitigt i. Ja i stort sett varje dag om jag inte har förhinder av annat som tex. möten & annat som är viktigare & måste komma före.

Frukost...Gräddfil med havtorn, björnbär, gojibär, hallon & blåbär. Med lite dadelsirap för lite sötma. 3 st. dubbelmackor med smör & kaviar & 2 st. arraksbollar.

Även ätit en liten påse med Colanappar.

Ut med hundarnar på en längre promenad & tror ni inte att jag glömmer kameran, men sånt kommer man ju på när man gott en bit & vem orkar då gå tillbaka för att hämta den? Nej inte jag, så det blev att ändå gå en skön promenad i solen. Mina ögon kliar en hel del av pollerna i luften, så fick ta & droppa i ögondroppar när jag kommit hem igen. Får ta ögondropparna 3- 4 gånger per dag.

Farmor ringde & vi satt ett bra tag & pratade med varandra en bra stund. Bla om hur jag har det, hon har det & att hon saknar farfar ibland & sina barn & om allt går framåt, vilket det gör, men sakta. Även fick jag veta att pappa har bytt jobb....från Coop Bygg till Rusta.

Bara suttit en massa på facebook & lagt upp länkar på musik & annat...men dessa nedan la jag inte upp, men dessa betyder mer för mig & är av en mer känslig & otroligt känslofulla.

Kärleken mellan 2 st. killar där ena är sjuk & deras levnadssätt inte är så lätt. Denna video fick mig verkligen att störtböla. http://www.youtube.com/watch?v=RO23rNjnnS0&feature=related


Dessa var riktigt bra med. Jäkligt bra sångare Chris Salvatore. "Poker Face" cover. http://www.youtube.com/watch?v=NM_cEXJDUXE&feature=related

"Just Hold on". http://www.youtube.com/watch?v=ItZNDRUHGnM&feature=related annan video som är riktigt bra med, men samma låt. http://www.youtube.com/watch?v=Ft7CnNVr4FE&NR=1

"I don't Belive You". http://www.youtube.com/watch?v=4l28F83lDlw&feature=related

Suttit en del på Qruiser med för att chata med lite regnbågsfolk, mina homo/bisexuella vänner & nya bekantskaper. Folk som känner till denna sida kanske tycker att det förrekommer en hel del porr på sidan, vilket jag också kan tycka är tråkigt för mycket roligare att se någons ansikte på deras sida en än kuk eller rumpa. Ibland skulle man kunna tro att många gaykillar identifierar sig som sitt kön & inte sin personlighet & ansikte. Snacka om i vissa fall att killar verkligen i dom flesta fall tänker med kuken.

Pappa ringde! Sällan han hör av sig, men trevligt att han ringde & han frågade lite hur det var med mig? Jag frågade lite hur det var med honom också för att han hade inte berättat att han bytt jobb från Coop Bygg till Rusta. Vi pratade även om en annan sak som var lite jobbig, men som han inte ville berätta om då jag dagen förre gjort slut med Krister. Men pappa sa att det inte är någon fara med honom nu, men jag vart lite orolig.

Jag ska ta & äta lite godis...Mentos Cola & Fruktnappar & så ska jag kolla på komedifilmen som ska gå på TV. Sett den förrut, men vill se den igen.

Gott gott...med lite godis i min mage.

Göta Kanal 2. Svensk Komediserie om ett båtrace på Göta Kanal & 2 st. kronofogdsinrättare som försöker att göra allt för att mätta in saker.

Suttit på MSN...chatat med Sabri från Tunisien, Min förra skolkamrat under gymnasiet i Rättvik...Patric, Mattias m.fl. Saknar att umgås med Patric. Han & jag hade väldigt kul i skolan i Rättvik & båda två är tokiga i djur, mest då hästar & hundar. Även om jag vill ha andra djur med. Han jobbar med hästar & hästträning på heltid. Verkligen ett drömyrke, men som är ett yrke 24 timmar. 365 dagar om året el. 366 dagar vid skottår, men ett jobb som även jag skulle älska då man får så himla mycket tillbaka psykiskt av djur & även fysiskt med träning om man tränar & rider in hästar.

Ut med hundarna en sväng & sedan bara ta & sova...så himla trött. ZzzZZZZZZZzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar