söndag 22 maj 2011

Lördag...Soft hemma & redigerat bilder hela dagen!

Började dagen som vanligt med att gosa lite med djuren, gå ut med dom sedan efter att dom fått mat tog jag & sov en stund till & kom resten av dagen bli att redigera bilder.

Ätit några limpamackor med smör & lite grillkrydda på.

Suttit på nätet med facebook, emailen & annat för att svara på mail, men jag har även komma att bli att sitta hela dagen med att redigera bilden & försöka att få in dom på min blogg med all den text som skulle vara till med, så det var en del att göra då det var väldigt många bilder. Vilat lite med ett varv så himla trött.

Dagspromenaden med hundarna mina..............

Vart en liten sväng i skogen, men något som jag nu har blivit lite oroad över är att jag har fått veta att det tydligen finns ganska mycket huggorm i skogen här. Fick det berättat av Lia som fått veta det av sina föräldrar som hade läst det i den lokala Örebro tidningen att det tydligen finns en väldigt massa huggormar & speciellt nu när det är vår, så kommer ju huggormsungar att födas så det blir att ta det väldigt försiktigt & inte gå allt för mycket inne i skogen nu. Vill ju inte riskera att det händer något hemskt.

Jag & djuren har bara haft det lugnt tillsammans hemma, myst & busat lite.

Redigerat & hållit på med bilderna till bloggen min & det tog faktiskt väldigt många timmar för mig att bli klar med allt med vid 23...något på kvällen var jag klar med alla bilder & texten som skulle in på min blogg så då nu finns blogginlägget nedanför detta om ni vill läsa om min fredag med grillning ute vid Rynningeviken & Rävgången & med kvällens fest.

Druckit en blåbär & limesaft under dagen & ätit rutknäckebörd med smör & sista korven jag hade i kylen.

Kollat på en film på TV. Watchman. Amerikanskt actiondrama från 2009. Den maskerade äventyraren Roschach har varit medlem i en legion med brottsbekämpande superhjältar som bland annat hjälpte USA att vinna Vietnamkriget. När han hittar en av sina före detta kollegor mördad upptäcker han att någon försöker utplåna alla tidigare superhjältar. Han tar kontakt med sina före detta kollegor som numera är en grupp föredettingar där bara en har kvar sina superkrafter. Tillsammans bestämmer de sig för att ta reda på vad som är i görningen. De upptäcker en konspiration som kan få ödesdigra konsekvenser för hela mänskligheten och att deras förflutna kommer att påverka framtiden. Medverkande: Zack Snyder, Jackie Earle Haley (Rorschach), Malin Akerman (Laurie Jupiter), Billy Crudup (dr Manhattan), Matthew Goode (Adrian Veidt), Carla Gugino (Sally Jupiter), Jeffrey Dean Morgan (Edward Blake). Produktionsår: 2009.

Satt en stund på datorn då jag hade lite svårt att slappna av tänkte så mycket, men måste försöka. Efter att sedan ha varit ute med hundarna så vart det dags att ta & sova. ZzzZzZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar