lördag 21 maj 2011

Fredag...Cykling, Grillning & Festkväll!!

Efter att ha vaknat upp & gått ut med hundarna, vart det dags att dra sig till den läkartid jag hade på Vårdcentralen 08.30. Efter att ha varit där vart det att ta sig hem igen.

Gick ner & stuvade om lite i källaren & kollade på lite saker som jag kanske skulle kunna sälja undan?

Satt sedan på internet på sidor som facebook, emailen, min blogg m.m. & gjort mitt blogginlägg. Kom att bli att sitta nästan hela förmiddagen & en del efter lunch med.

Ätit en sparris & wasabisoppa. Sedan även 4 st. limpamackor med pepparrot.

Jag...ja, jag lekte lite med digitalkameran min & fotade mig själv.

Sitter på nätet på olika sidor bla facebook. Chatat med polarna Peter & Andreas bla.

Varit ute med hundarna, nätet & ska sedan ut med Lia på en långcykling & antagligen grilla sedan med.

Vi cyklade genom bostadsområdet & ner genom Vivalla lägenhetområde & senare förrbi nere vid plantagen.

Träffa Linda, Svein & deras yngsta dotter på ICA MAXI. Var trevligt! Sedan varför har man en reklam med Bättre priser Kompis?? Är inte alls korrekt svenska utan blattesvenska. Löjligt! Vi var där för att köpa mer grillsaker & frimärken. Vart att cykla vidare & vi ska cykla över norr emot Rävgången.

Vi cyklade förrbi detta fina hus med sadeltak & charm.

Svampen...vattentorn & som vi kom att cykla förrbi sedan.

Ja fast Lia bott här mer än 10 år & jag ca 4 1/2 år så hittade hon inte så jag fick gnälla lite om hur vi skulle åka.

Kommit fram till skogen & snart nere vid Rävgången & Rynningeviken. Härlig sol som strålar in genom träden.

Cyklar fram på grusvägen brevid stora kohagen som ligger nere vid Rynningeviken & Rävgången.

Vi åkte upp på kullen som ligger med utsikt över allt, men även med lä då det blåste ganska mycket idag & vi ville kunna sitta i solen, men inte att allt skulle blåsa bort. Lia börjar med att försöka att tända brasan vi ska ha för att grilla.

Grillkorv, bröd, dressing, riven ost, tunnbröd, tjockkorvar, vatten & påskmust.

Sms:at med Johan & vännen Camilo Alexander lite med.

Äntligen har Lia fått lite fyr på elden som börjar ta sig lite.

Jag gick runt & fotade lite av den vackra utsikten som fanns runt omkring oss. Här utsikt över en del av kohagen & det fågelreservat som också även är en del av hagen, Rynningeviken & Rävgången.

En del av den nötkreatur som går i hagen med alla dom fåglar som lever & förökar sig här.

Grågäss & Kanadagäss är några av dom största fåglarna här.

Utsikt emot Rynningenviken, Fågelobservatoriet som även funkar som grill & mysstuga.

Rynningeviken & med Rävgången som ligger där.

Grönt & härligt ute & man verkligen njuter av solens sköna strålar.

Himlen avtecknar sig genom det otroligt vackra lövverket.

Utsikt mellan träden emot Rynningeviken.

Åt andra andra hållet en del av skogen & en del av kohagen.

Gula & fina maskrosor.

Maskros som blommat över & väntar på att vinden ska ta dess frökapslar & få dessa att flyga vidarre för att bli nya maskrosor.

Hudkex & här nedan ser ni lite andra växter nedan.

Går runt lite då Lia ville fixa själv med elden. Fotar nötkreatur, fåglar & natur.

Härlig & lugn afmosfär här ute & man kan verkligen njuta av naturen & lugnet. Önskar att man kunde bo med ett sånt här lugn varje dag.

Fullt med Grågäss, Kanadagäss & andra fåglar.

Kanadagäss & Grågäss tillsammans.

Nötkreaturen långt där borta som är naturskötare för att hålla markerna öppna för alla fåglar som lever här.

Tillbaka till elden igen för att snart ta & grilla men ska vänta tills det blivit en glöd.

Solen & lågorna från elden som värmer en skönt & det låter så härligt när det sprakar från veden & elden.

Nu har elden kommit igång riktigt bra & det ska nog komma att bli en riktigt bra glöd sedan.

Värmer gott & vart det ordentligt & en glöd ska det bli.

Nu har vi en fin glöd & det ska till att grillas korv.

Mmm...jag grillade tunna & vanliga grillkorvar & Lia tjockare bratwurstliknande korvar.

Jag åt 6 st. grillkorvar med riven ost & dressing. Var riktigt gott i magen & drack både vatten & påskmust.

Efter att ha suttit ett tag & bara pratat & njutit av lugnet vart det att ta & cykla vidare. Vi ska cykla runt hela kohagen & ta oss ut på Rävgången.

Så himla härlig & rogivande natur & omgivningar.

Ännu mer nötkreatur ute i hagen. Vackert med naturen & djuren som finns runt omkring.

Lia som cyklar bakom mig & färden rullar på.

Ja rullar på genom lite skog innan vi snart ska komma ut på Rävgången.

Cyklat genom vassområdet & strax så kommer vi ut igen vid vattnet & Rävgången.

Så himla härligt väder & solen som blänker ned i vatten & det höga vattengräset.

2 st. Skrattmåsar som sitter ute på en sten i Rynningeviken.

Ännu fler Skrattmåsar & Fiskmåsar ute på stenar i Rynningeviken.

Sol, jag vem kan inte låta bli att älska den underbara solen??

En ensam liten Sothöna som simmar i viken.

Härligt med allt vatten. Älskar verkligen naturen & oerhört mycket vatten. Det är något som gör mig lugn.

En annan liten Sothöna som putsar sig & sedan spanar in mig när jag fotar den.

Fanns även gott om Gräsänder & fågelsång runt i detta område.

Ännu en liten ensam Sothöna som simmar i viken.

Liten Sothöna som simmar runt bland det höga vattengräset.

var en del folk här som gick med hundar, vänner, partners, barn & annat.

Skrattmåsen flyger fram över vattnet.

Vi ska cykla över den stora träbro som går över en stor å. Vet inte riktigt vad det är för å?

Uppe på bron & åt ena hållet av bron ner emot ån...

& andra sidan av bron med träden som lutar sig ner över vattnet.

På väg ner från bron igen & vi kommer att åka förrbi Naturens Hus.

Naturens hus som har en egen restaurang & café som man kan äta & fika på om man vill, men vi ska cykla vidare.

Vi ska cykla efter Svartån tillbaka in emot stan...

Vi cyklade förrbi Alängsbadet & cyklade in till stranden för att jag ville känna hur varmt det var i vattnet. Kan säga att det var väldigt kallt, men stod en liten stund med vattnet över fötterna.

Något som bygger en husbåt & en kajakpaddlare som paddlar fram i ån.

Denna båt var TILL SALU för ett tag sedan, vet dock inte om någon köpt den?? Kajakpaddlaren paddlar vidare & vi med.

Åkte över bussbron & vidare, vi ska åka igenom Wadköping & in emot stan.

Kommer till slussen & på andra sidan kan ni se det lilla gula Slusstugan.

Cyklar igenom det fina & härliga Wadköping...

med kullerstensgator & riktigt, riktigt gamla & vackra byggnader.

Vi cyklade igenom Stadsparken & genom Stadsträdgården där dom har Café/Restaurang med uteservering & servering i ett av dom växthus som finns där. Finns en hel del vackra blommor där med & dom säljer även växter & har blomutställningar.

Cykeln rullar på & vi cyklar igenom Oskarsparken, men efter att ha åkt genomstan & alla uteserveringar så ville Lia ta någon öl så vi cyklade emot den bar vi vet med billig öl.

Vart att sätta oss & ta en varsin Starköl på Rock Bar där en stor stark kostar 39 kr. Lia betalade, men jag ska bjuda igen vid något annat tillfälle, hon bjöd även på grillmaten idag.

Vi cyklade vidare & skulle cykla hem till mig först & sedan Lia då vi ville snygga till oss & byta kläder för vi båda luktade rök, men efter att ha kommit till Markbacken ringde Lia's mor som ville att vi skulle komma förrbi & vi skulle få lite vin & träffa en förredetta granne från Luleå som var på besök.

Vi cyklade hem till Lia's föräldrar & vart bjudna på rödvin medan vi satt på balkongen & pratade, men efter en stund flyttade vi in då det vart kallare. Vi vart bjudna på friterad camenbertost med hjortonsylt. Gud vad gott det var. Grannen som var på besök hette Susan.

Min moster Anna hörde av sig, hon var i Örebro & dom satt & drack på O'Leary's, så jag sa att efter att jag & Lia byt om skulle jag höra av mig & vi kanske skulle träffas upp senare då.

Vi cyklade tillsammans först, men jag cyklade hem till mig, bytte om tog hand om hundarna som skulle till hundvakten & kläde om sedan cyklade jag till Lia. Pratade först med Agnes för att höra om vad hon gjorde & sedan pratade jag med moster Anna igen som hade gått till Harry's & det kostar 100 kr att gå in där så vi skippade det. Men vi ska in till stan & festa ändå, så där ifrån Lia cyklade vi sedan in emot stan. Börjat bli kallt ute.

Vi var först förrbi på O'Leary's där dom hade ett liveband & en massa folk, men vi kände att det var alldeles för högljutt, stimmigt, trångt & så...så vi ska ta & cykla vidare till någon annan bar med trevligare & lite lugnare atmosfär.

Ja det var väldigt många högljuda & fulla människor där.

Vi gick förrbi Ritz för att kolla var det var för folk där & kolla vad det kosta att komma in. 100 kr där med & eftersom det är bara några dagar innan vi får pengar så skippade vi det också & cyklar nu istället till Rock Bar för där vet vi att det är ganska soft & med rockmusik & soft folk.

Sitter på Rock Bar & dricker starköl & där lyckats vi träffa på en jätte trevlig tjej. Jessica & hennes polare som sa att dom ska gå till Ivy där dom hade flasköl för 20 kr & jag hade aldrig varit där efter att dom byt ägare, snyggat till det & öppnat & inte Lia heller så vi drog oss ditåt.

Väl på Ivy Bar & Grill. Det vart det lite dans eller jag dansade mest & umgicks med lite folk. Träffade en hel del trevliga människor. Satt & drack öl & bara hade soft med, men dom stängde 01.00.

Utanför Ivy träffade vi på Kajsa & några av hennes vänner bla Jensen & Linda, men var flera stycken till som jag inte minns namnen på. Var bla Kajsa & en annan tjej som sa att jag luktade gott & inte kunde låta bli att lukta på mig. Hehehe...Tillsammans gick vi sedan till Pitcher's...en Irländsk inspirerad pub där några drack öl & några drack Guiness. Jag & Lia drack bla Guiness.

Kajsa åkte hemåt & fick även mitt mobil.nr. & facebook konto då hon gärna ville träffas igen. Vi andra ska dra vidarre då allt i denna stad stänger 02.00 om det inte är någons svartklubb.

Vi var på efterfest hos en riktigt söt, men lite dryg kille som heter Jesper. Jag, Lia, Jessica, Jensen, Linda & en massa andra människor.

Var kul att vara där ett tag, men Örebroare är ju lite svåra att komma inpå livet. Vet inte varför, men så är det så svårt att få vänner i denna stad.


Nej det vart dags att ta sig vidare för att kolla om Motorcykelklubben & svartklubben som Jessica kände till var öppen. Linda & Jensen följde med, men när vi kom dit så var det stängt så vi tog oss alla hemåt till oss själva. Jag & Lia hade sällskap mesta delen innan jag svängde av hem till mig.

Hundvakten hade lämnat hundarna hemma & jag kom hem vid ungefär 04.30, så efter att ha suttit lite på nätet & varit ute med hundarna så hade jag först tankarna att vara uppe hela natten, men nog ingen bra ide.

Djuren som alla ligger tillsammans & sover & snart ska husse sova med. Tog med mig hundarna & gick & la mig för att sova. ZzzZZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar