tisdag 24 maj 2011

Måndag...Fundersam dag med lite olika saker & TV-kväll.

Soft morgon...med hundarna. Varit ute med dom, bloggat & chatat med Johan & Antonio m.fl.

Kollar lite TV...vart Escape to the country. Ett program från Storbritannien där man söker hus till kunder på landet. Jag var även ut med hundarna innan jag skulle ta & cykla in till stan för ett möte.

Cyklat in till stan för att gå på möte på Arbetsförmedlingen. Med någon som jag trodde skulle vara en Arbetspsykolog, men som visa sig vara en arbetsförmedlare som vill ha mer info om mig & dom vill nu även ha sjukjournaler från min sjukdomshistoria. Ja, men blir så trött på hela skiten nu. Dom ska börja göra en utrening på mig på Arbetsförmedlingen nu. Efter att ha gått där ifårn så vart jag inte någe klokare av det. Var en sväng förrbi Myrorna & kollade, cyklade även förr + Röda Korset & kollade lite bara.

Hemåt efter en cykeltur för att skingra tankarna & pratat en liten stund med Lia under vägen, men svårt i blåsten, då det var varmt ute med blåste riktiga stormvindarn varma stormvindar. Cyklat en tur på totalt ca 1 mil idag.

Hemma nu & softar & kollar på Escape to the Country igen, fast ett annat avsnitt.

Pratat med Lena A. en bra tag. Himla kul att prata med henne, vi pratade om hundar mest då Chinese Crested, Mexikanska nakenhundar, Pudlar...men även en massa om hus, inredning, torpet som min släkt har & att jag gärna skulle vilja flytta in där. Kanske bara en sväng under sommaren, men får se vad som händer??

Suttit på Tradera en stund för att kolla lite priser på saker som jag funderar på att sälja & vad man kan få för dom?? Men kanske bättre att sälja dom på blocket??

Trädgårdstoppen. Trädgårdsprogram & sista avsnittet. Riktigt bra & en vinnare utses i trädgårdstävlingen om vem som har finnast trädgård.

Pratat med Lia en sväng med. Skicka ett sms till Johan då jag veta att han fyller 31 år, men han vill inte dirrekt fira det, men vill passa på att säga grattis till honom ändå, fast sedan fick jag vet att det är på tisdag ändå.

Druckit Hallon & Granatäppelsaft & ätit stekt potatis med massa grillkrydda & stekta grönsaker...lotusblomma, sockerärtor, babymorötter & bambuskott m.m.

Skrivit lite med bla Anette M. som har får, vi snackade mest ja bara om får av olika sorter bla om dom olika Allmogeraserna, skötsel & annat. Var ute med hundarna en liten sväng.

Kollat Blocket.se Jag kollade på Lantrasgeter/killingar, får/lamm av allmogeras som Åsenfår, Hellsingefår, Värmlandsfår m.fl., sedan även på dom underbara djuren alpackor & lamor.

Får av olika Allmogeraser som Värmlandsfår, Helsingefår, Åsenfår & Skogsfår m.fl.

Alpackor, ni har säkert sett dessa bilder förrut men denna uppfödare lägger upp samma bilder hela tiden.

Lamor som också är en typ av kameldjur som Alpackorna är med. Bra fårvaktare då dom är oerhört tuffa.

Project Runway. Amerikansk realityserie från 2010. Vi har kommit halvvägs i tävlingen och designerna får i uppdrag att skapa en innovativ outfit Material från en järnhandel till kläderna plus en assossiar som lyfter fram looken. Deras låga budget får en av deltagarna att minska sin design. Men kommer tricket att fungera? Säsong: 7 Avsnitt: 7 / 14. Produktionsår: 2010.

Några av deltagarna i full gång att försöka sina klädkreaktioner av sakerna från en Järnhandel.

Alla deltagarnas kläder. En del riktigt snygga, men flera av dom helt fantasilösa.

Vinnaren i denna omgångs avsnitt vart Jay med sin kreaktion av svarta sopsäckar. Dom sa det tidigare att sopsäckar hade dom sett, men inte på detta vis då det verkligen såg ut som läder då han hade behandlat det på flera sätt.

Förloraren & den som fick åka hem var Jesse aka Bale. Snyggingen i sällskapet av alla designers.

Country House Rescue. Brittisk realityserie från 2010. Ruth Watson kommer till undsättning när husägare på landet behövde råd för att deras affärsidéer skall bli genomförbara. I detta avsnitt är hon på Riverhill House som var byggt under år 1714.

Dom byggde en skogs & äventyrspark för barn för att kunna fortsätta att behålla den stora Herrgården.

Bara suttit på facebook, tagged, qruiser & lite andra sidor under kvällen & funderar på livet.

Ut med hundarna på den sista kvällspromenaden med mina små hundar...

sedan ta & ge mig in i drömmarnas värld. Bara drömma & sova gott i sängen min. ZzZZzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar