onsdag 25 maj 2011

Tisdag...Lugn dag! Lugna promenader, mys & filmkväll!

Jag på tidiga morgonkvisten vid 07.40 på morgonen. Påklädd för att ta mig en promenad i skogen med hundarna. Passar på att gå i skogen nu när det är kallare ute för då är inte ormarna framme.

Börjar promenaden med mina hundar efter att dom fått äta lite mat.

Släpper dom lösa en stund när vi kommit fram till skogen, men ska gå en sväng utanför skogen innan vi går in i den & hundarna har fullt med spring i bena.

Här far dom små hundarna iväg i full fart......

Lucky & Tingeling på språng. Lucky går ju en hel del även om hon springer en hel del med, men i Tingelings små ben är det mest bara spring.

Lilla Tingeling som luktar efter något??

Lucky som kommer halvspringandes efter mig på den gångväg vi gick på.

Nu ska vi svänga in i skogen & en liten tjej som hoppar fram i full språng.

Lucky & Tingeling som båda verkligen älskar att gå i skogen.

Tingeling som ungefär säger, som kom nu husse! Lucky som går lite i sin egen värld, men så fort husse ropar så kommer hon.

Åhh...i skogen finns det så mycket att lukta på & ibland måste man stanna upp för att sniffa lite.

En del omkullfallna träd & galant har dom båda lärt sig att ta sig över dom. Först en omkullfallet träd & ännu ett till.

3:e omkull falna trädet som var lite svårare att ta sig över då det var grenar i vägen men Lucky hoppade galant upp på stocken under ena grenen & över på andra sidan, men kollar ni Tingeling att efter att ha funderat på hur hon ska göra så hoppar hon över stocken & under grenen, men det gulligaste är att hon blundar när hon hoppade.

Trippar på genom blåbärsriset på dom små stigarna i skogen.

Härligt drömskt & magisk vart denna bild jag tog.

Söta Tingeling & Lucky som kommer tillbaka i bakgrunden.

Nu är vi på väg tillbaka hemåt & då vill jag ha kommer på dom när vi går in i bostadområdet.

Soft morgon med att sedan sätta mig på nätet & tagit tag i bloggen min & även suttit en del på facebook m.m.

Ätit lite Mûsli...med en massa gott i som russin, linfrön, bovetekross, extra fiber havregryn, lite socker & laktosfri mjölk.

Ut med hundarna igen, men orkade inte ta med mig kameran nu....så ni får njuta av dom bilderna ovan från morgonen istället.

En varmdusch efter jag kommit in då jag var lite frusen av mig. Är kallt ute & det blåser väldigt mycket & kallt med.

Suttit & kollat på hästar på hastnet.se. Var ju självklart på min favorithästras Arabiska Fullblodshästar. Ston, hingstar & valacker. Unga som några med några år på nacken.

Riktigt fin brunskimmelsto, så himla vacker hon är.

Vegetarisk mat vart det att äta. Minimorötter, bambuskott, lotus, sockerärtor, kokosflingor, olika sorters curry, pumpaolja, salt, peppar, färskklippt persilja m.m.

Något fel med TV-anslutningen?? Finns ingen bild på någon av kanalerna, stod på i bakgrunden, men la bara av rätt som det var. Något fel med nätanslutningen eller vad är det för fel?? Men inte första gången det händer.

Pratat lite med vännen Camilo Alexander i mobilen.

Kollar ändå på film....Apocalypto. Äventyrsfilm om Mayariket där Den unge Jaguar Paw's & hans stam tillfångatas av en annan indianstam som dykrar solen & vill ha männskliga offer för att blidga sin gud. En ganska grym film om det som faktiskt hände i Mayariket innan den vite mannen kom dit, men kan ju inte säga att den vita mannens härkomst dit gjorde saken ännu sämre.

Nätanslutningen på TV:n funkar igen. Jäkla knäppa anslutningen. Liten sväng med hundarna.

Äta lite mer. Thin Crisp med farmors hemlagade & fantastiskt goda plommonsylt.

Clash of the Titans. Äventyrsfilm om alvguden Persues i det antika romarriket & kampen emot gudarna.

Kollat på internet resten av kvällen. Facebook, qruiser, tagged & emailen m.m. Skrivit med bla Linus som jag ganska nyligen lärt känna. Han ville gärna hitta på något någon dag igen.

Ut med hundarna en stund på sista kvällspromenaden innan jag ska ta & sova.

Duschade igen då jag var frysen & så skönt att göra det innan man ska sova & ge sig in i drömmarnas värld. ZZzZzzZZZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar