måndag 16 maj 2011

Söndag...Varför må så här?? Tingeling & Dolly. Dejt? Lugn dag.

Soft hela dagen. Gett djuren mat & varit ut med dom som vanligt, men inte ätit mer än några mackor. Varit ute med hundarna igen på en kortare sväng då jag inte orkar gå någon långpromenad. Sedan har jag bara legat i soffan min & redigerat bilder hela dagen för lördagens blogginlägg.

Tingeling busig som vanligt, tänk vad en tom toarulle kunde vara kul att leka med som jag hade kastat i en papperskorg & hon fiskade upp busfröet. Hon leker väldigt mycket för sig själv har jag märkt när inte jag eller Lucky är med & busar med henne. Billig leksak i allafall. Hahaha...Lilla sötnosen.

Frukost...vart några mackor. 4 st. havrebrödsmackor med 2 st. som hade dillkaviar & 2 st. med kalkon/olivmortadella. Drack bara vatten till.

Ut med hundarna igen på en kortare vända & med kortare vända menar jag kanske 1 km istället för 2- 5 km som det annars oftast blir per promenad.

Fick reda på att någon jag velat träffa länge ska komma till mig & besöka mig till den 27:e då han är ledig några dagar. Ska bli så himla mysigt! ♥

Finns en annan man som är ganska känd som velat bjuda ut mig med, men ni som känner mig, vet att kändisskap & sånt inte intresserar mig på ett sånt sätt att jag skulle gå ut med en person bara för det, men denna person är också en oerhört vänlig & är en mysig själ, så funkar det inte med personen som ska komma till mig nu, så kanske man får se vad som händer?? För han har ett gott hjärta & tror att trots ålderskillnaden, så har vi nog en hel del gemensamt! ♥

Jag har suttit på Facebook, men mest suttit med bloggen, dess alla bilder som skulle läggas in & allt jag skulle skriva, men tycker att det vart ett bra blogginlägg för det var verkligen en helt underbar dag tillsammans med vännen Lia, all den vackra naturen & hästarna.

Druckit en saftsoppa av hallon & blåbär, sedan ätit 8 st. rutknäckebrödsmackor med smör & dillkaviar på.

Jag har nästan ingen matlust...eller motivering till att äta just nu känns det som vilket är oerhört jobbigt då jag vill gå upp i vikt. Inget händer när jag äter & träningen gör inget heller, mer än att jag håller mig i bra kondition, men vart kommer musklerna & mer kropp ifrån. Det behöver inte vara massa muskler, men bara lite mer fett på kroppen, för det kan jag lova, finns inge dirrekt fett på min kropp.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie. Bröllopsfixande, familjer mormor Ida har dött & födelsdagsfest som alla ska planeras. Nora modern i familjen får sköta allt...plus att Scotty mor kommer på besök. Men handlade mest om Ida som var deras mormor.

Satt en stund på facebook...& chatat med Kristina W.J. som jag fått reda på har Tingelings ena kullsyster & som kallas för Dolly. Här ovan ser ni Tingeling till vänster & Dolly till höger, så lika, men ändå så olika. Dom har båda ganska stora öron, långa & smala kroppar, långa svansar & bra vinklar, men skiljer 4 cm i mankhöjd på dom båda & på kroppsmassan då Tingeling är mindre som jag vill ha dom, men båda även fläckiga & fina. Var kul att se en av hennes 3 st. syskon då man gärna vill se hur dom artar sig utséende mässigt.

Lia ringde & fråga lite hur det var & om hur jag mådde. Ja jag har ju inte haft någon träningsverk idag, men känner mig nere. Känns jobbigt att ena dagen må super som jag gjorde i går tex när jag hade hur mycket energi som helst, men idag bara vill krypa ner i ett hål & försvinna.

Satt ganska mycket på facebook under kvällen då jag inte hade något bättre för mig.

RuPaul's Dragrace. Tillbaka blickar & visar vilka dom 3 finalisterna var. Nina Flowers, BeBe Zahara Benet & Rebecca.

Jag tycker att Shannel som gestaltas av den underbara Bryan Watkins skulle ha vunnit. ♥ ♥

Var ute med hundarna en sista sväng på innergården & efter att ha pratat med Johan en sväng blev det att ta & sova. ZzzZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar