onsdag 18 maj 2011

Tisdag...Soft dag. Chinese Crested. Ätstörningar & Karin.

Morgonmys, ge djuren mat. Ut med hundarna, fixat med bloggen, chatat lite med Krister & Johan & suttit en del på facebook.

Frälsningsarmen har granskats av Kalla Fakta. Då det visar sig att dom har fast dom har som policy att "Alla är välkommna" men enligt Kalla Faktas gransknings så är inte all välkomna & speciellt inte homosexuella som ses som något värre än hundar, höns, grisar & annat. Så homosexuella jämnförs med djur & att vi inte är värda att vandra på denna jord. Myrorna är tyvärr med då dom har ett samarbete med Frälsningsarmen. För mer info så läs: http://www.tv4.se/1.2130453/2011/05/09/kalla_fakta_kommenterar eller kolla på Kalla Fakta's granskningsprogram. http://www.tv4.se/kalla_fakta

Ut med hundarna på den så kallade lunchpromenaden. Ingen kamera med mig är så fuktigt, blöt & kallt ute i luften att jag inte vill ha med den.

Sitter på MSN...chatar med lite olika folk, funderar på att ta & äta något? Äta lite musli med en massa olika blandade frösorter & sedan även kolla annat på nätet som tagged, qruiser m.m. Regnar ute. Varmdusch vart det med är så frusen av mig.

Kollar lite på TV emellanåt...Kollade på säkerthetsprogrammet Border Security Australia. Ett program från Australienska tullen där folk, droger, exotiska djur & allt möjligt stoppas i tullen.

Men vart sedan att sitta i flera timmar på Chinese Crested Forumet istället & kolla på en del saker där inne då jag inte har varit in där på jätte länge. Ja, så det fanns en hel del intressant att både läsa & kommentera på.

Ja, jag får försöka att gå in där oftare än vad jag gör för vill ju hålla mig lite mer uppdaterad om vad som händer där.

Man vill ju se hur det går för alla med sina hundar & vad för nya människor som hittar dit till forumet.

Ska försöka att äta något igen. 8 st. knäckebrödsmackor, 3 st. med dill kaviar, 5 st. med vitlöksost, fruktsoppa & sesampinnar. Granatäpple & hallonsaft att dricka.

Ni som inte förstått det så har mina ätstörningar blivit värre igen.

Fick några underbara ord från Karin N. "När folk sårar dig om och om igen, så skall du tänka på dom som sandpapper! De kanske river ditt hjärta och skadar dig lite, men till slut har du blivit polerad och len, och de blivit värdelösa..."

Tycker att det var väldigt snällt & bra skrivet av henne till mig. Tack Karin!

Huset fullt av hundar. Svensk hundserie. Familjen Strandrot som består av mor, far, tvillingdöttrar, lillsonen & huskatten från Götene ska skaffa hund och får hjälp av programledaren Claudia Galli. Hundar och familj provar tillsammans rapport, där hunden springer mellan två personer i skogen och bär en rapporthylsa om halsen. De testar också rallylydnad, en variationsrik sport med många olika lydnadsmoment. Dom hade alltid drömt om en Golden Retriver, så varför skaffa dom inte en sån på en gång då för?? Men sedan vela dom en massa när dom träffade hundarna.

6 st. hundar ska dom få möta. 1. Italiensk Vinthund. Lova. 2. Malteser. Spirit. 3. Engelsk Springer Spaniel. Rippi. 4. Collie, Nickolas. 5. Jack Russel. Gia. 6. Dvärgschnauzer. Twister.

Men det ungarna kläcker ur sig att en Italiensk Vinthund är lat, ja då vet ungarna inte ett skit om hundar. Detta bara för att hon var försiktig & så i början, men det är ganska typiskt för Vinthundar. Tro mig jag har erfarenhet av Italiensk Vinthund & Afghan. Tydligt att ingen av ungarna som lyssnade heller på vad det var för kön på hundarna. Rapport stod på schemat som dom fick testa med hundarna.

6 st. ska bli 4 st. Sitträning & lite annat. Ungarna lyssnade INTE på instruktören när dom tränade. Alltså detta program är intressant att se, men jag vet inte om jag tycker att detta program alltid är det bästa sättet att få hundar att få ett nytt hem?? Vissa av familjerna verkar ju inte veta ett skit om hur det är att ha hund?

Sedan ska familjen välja 2 st. hundar som ska vara kvar. Det vart Dvärgschnauzern Twister & Maltesern Spirit. Dom valde Dvärgschnauzer hanen Twister.

Som det lätt så var detta sista avsnittet & Dom hundar som inte fått någon hem finns på: http://svt.se/2.151755/1.2342845/hundarna_som_inte_valdes

Sedan bara mest bara suttit på facebook & tråkat lite, även lite på MSN & några andra sidor.

Ut med hundarna på deras sista kvällspromenix & sedan försöka att at & sova. Pratade med Johan en sväng innan jag somnade med. ZzzZzZzZZ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar