fredag 30 september 2011

Kollat Hus/Gårdar & Drömde om en man i Skåne.

Jag har nu under dom senaste dagarna suttit mycket & kollat på hus & gårdar i Skåne, som är ett fantastiskt landskap i Sverige med sin vackra fält & gårdar. Jag har även i natten som varit drömt om just Skåne. Är detta ett tecken från ovan att det kanske är det jag ska söka efter??

Men varför om just Skåne?? Jag undrar om det är för att jag drömt en del tidigare om Skåne & även om att jag ska träffa en man från Skåne som ska bli min kärlek, mitt liv & resten av min framtid.

Jag har drömt...att han skulle vara bonde & hade en egen stor gård i ett produktivt jordbrukslandskap. Ett landskap där man odlade raps, potatis, havre & massa annat, men även håller köttdjur, hästar & andra djur. Vad jag kännt i mina drömmar är han en man som driver en gård där man odlar & håller köttdjur för att sälja köttet till Svenska matbutiker & restauranger.

Det visar sig att han kommer att göra allt för att jag ska vara lycklig & må bra, precis som jag kommer att göra för honom med min kärlek & omtanke.

En Man som INTE...bryr sig om att jag nu är fattig pengamässigt, men som med min kärlek & mina idéer kan bygga berg om jag bara får chansen. Med hans hjälp & tillsammans ska vi komma att bygga upp ett otroligt händelserikt, fantasifullt, kärleksfullt, givande, nyttigt & djurfyllt liv som inbringar total kärlek & respekt till varandra.

Det har även funnits grönsaker, frukt, bär, färska ägg & örter m.m., men att när jag flyttade in så fick jag börja ta hand om detta lite mer & odlade en hel del fina grönsaker, frukt, bär & örter för egen matbehov, men även för att sälja lite till vänner & bekanta. Gjorde inläggningar, torka, använde direkt färska i matlagning & bakverk m.m.

Spannmål var en stor inkomstbringare, men även på köttdjur där köttet gick till försäljning & husbehov. Skinnen preparerades & såldes som kohudsmattor, men även till andra förretag som gjorde möbler, kuddar & annat av dom.

Men något som jag verkligen älskar är ju bla hästar, hundar, katter, höns, alpackor, får & andra djur. Jag har ju sagt att jag alltid ska ha Chinese Crested Dogs & Devon Rex katter & så kommer det nog mest troligt även bli, men till andra djur som jag vill ha.

Det som var mest underbart är att vi förlovar oss & kommer att i framtiden gifta oss. I bröllopsgåva åker vi till Polen & importerar några av världens finaste Arabiska Fullblodshästar, 3 st. ston & 1 st. hingst & jag får börja föda upp hästar. Jag kommer även att börja föda upp minigrisar i mindre skala, Alpackor som kommer att bli en växande djurart i vårat liv tillsammans & inbringa en del pengar. Kaniner till kött & skinn, men även sälja som sällskapskaniner, får för ull, kött & andra produkter från dom & höns av lite olika raser.

Så...kan ens innersta & mest kärleksfulla drömmar verkligen slå in???

5 kommentarer:

  1. Ja drömmar kan slå in. Kram./Carina

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart kan dom det :-) se till att hamna på rätt ställe, på rätt tid, med rätt inställning. Det händer inte av sig själv, ibland får man hjälpa till så man hamnar i rätt riktning, det i kombination av karma. Jag har börjat tro på karma, det du ger och utstrålar få du tillbaka, bearbeta allt "dumt" man gjort och randsaka sig själv, för att finna ro i sin själ. Stanna till och reflektera över sitt liv...sen lägga en plan...Jag tror inte den skånska dröm bonden kommer och knackar på din dörr, jag tror du får ge dig ut i andra ärenden så dyker han upp...
    Oh! Tömkörde Picoletta idag för första gången!! Gick som en dröm! Underbara lilla arabtjej :-)Drömmar kan bli sanna!!

    SvaraRadera
  3. Tack för era vänliga & tänkvärda ord.
    Kram Jonas

    SvaraRadera
  4. Åååh skåne... Jag är från skåne vet du det?? :)

    SvaraRadera
  5. Nej det visste jag inte. Kul det, varför bor du ionte kvar där?? Är ju så fint!

    SvaraRadera