onsdag 5 oktober 2011

Drömde underbart inatt & lite annat att berätta...

Jag drömde en väldigt fantastisk & underbar dröm inatt...Handlade om en Ekologisk & Alternativ skola. En skola där alla som är intresserade av självhushåll & alternativ livsstil,men även olika konstformer skulle kunna lära sig saker, lära ut & lära känna nya människor med samma intressen.

Man får lära sig om byggnadsteknik & dom som vill får bygga ett hus i kurserna för att lära sig hur man gör det. Även lära sig att bygga lador, stall & andra byggnader. Från grund & botten på bra & energisnåla sätt. Bygga för att tänka på naturens väsen & själ.

Man får lära sig om allt möjligt om djurhållning. Hur olika djurs skötseltips till, uppfödning, slakt, filéar, garvar skinn, körning, inridning av hästar. Ja allt Du behöver veta för att på bäst sätt kunna ta hand om dom framtida djur som man eventuellt vill ha. Även hur man håller olika "vanliga" husdjur på olika sätt & hur deras skötsel ska funka.

Man från även lära sig mer praktiska saker som smide, svetsning, glasblåsning, gjuta saker m.m. Men även hur man bygger verktyg & andra saker man kan använda i hushållet.

Keramik i konst & till bruksföremål, men även om att kunna använda i sina odlingar.

Konstformer i olika slag, men någon som är ännu viktigare om man vill vara självförsörjande så hur man odlar & tar hand om grönsaker, örter, blommor & annat som man ska kunna äta eller bara njuta av för ögat, men även hur man hittar mat i naturen från olika växter, svamp & så vidare.

Konst på dom flesta sätt som att måla, skulptera, sticka, knypla, virka, göra saker av gips & andra material, smyckessmide/tillverkning m.m.

Göra drömfångare, rökelsesvepare, hårsmycken, armband & annat av fjädrar. Även tatuera & få pierca sig!

Musik ska också vara en sak som sprider glädje & man får lära sig att spela olika instrumment, men inge elektriska instrument.

Men även något annat som fanns med var Spirituell dans & även olika typer av annan dans & yoga.

- Var en ganska härlig, lite galen & rolig dröm för den fick mig mina tankar att spinna i 120 blåst på en massa idéer...

Jag försöker att njuta av hösten med mina älskade hundar på promenad & mysa med dom & katterna hemma med levande ljus & mys i soffan. Det är dock något som jag inte har berättat för Er som läser bloggen & detta kommer säkert att skrämma bort dom flesta killar, men kan dom inte ta mig för den jag är så är det inte mig dom vill ha.

Det är nämligen så att jag ska utredas för om jag har "Manodepressivitet". Vet dock inte än när. Jag har mått dåligt i stort sett hela mitt liv & det är många saker som pekar på att jag skulle ha det då jag är en väldigt orolig själv & har en hel del maniska betéenden när det gäller hur saker & ting ska skötas. Ja, hur allt runt omkring mig ska funka & göras. Passar det inte mig blir jag väldigt orolig & mår väldigt dåligt både fysiskt & psykiskt av det. Detta är även en stor del i det att jag vill flytta upp på landet, så jag kan få en lugn & meditativ omgivning & slippa bli störd av grannar som låter, better sig illa, dunkar, spelar hög musik osv. Ja, jag avskyr att bo i lägenhet & ett liv på landet skulle göra mycket mycket mer gott än det gör här.

Ni som vill veta mer om Manodepressivitet: http://www.1177.se/Kalmar-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom---bipolar-sjukdom/?ar=True

Skrivit detta nedan förrut, men det är bara så sant:

Visste du att den som framstår som mycket stark, ofta är den som är känsligast? Visste du att den som lägger all sin tid på att ta hand om andra, kan vara den som behöver pysslas om? Visste du att de tre saker som är svårast att säga är: Jag älskar dig / förlåt/ Hjälp mig!

3 kommentarer:

  1. http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom---bipolar-sjukdom/

    SvaraRadera
  2. Tack...för tipset & allt stämmer på mig.

    SvaraRadera
  3. Självhushållningskurser finns här http://www.kretsloppshuset.nu/sj%E4lvhus.asp

    :)

    SvaraRadera