tisdag 4 oktober 2011

Hösten är så nu här...

Höst...Höst...Höst...Det känns att hösten verkligen är här då det blåser ute, men ändå är ganska milt väder ute. Jag gillar höstens alla färgskiftningar som är som konst i sig själv.

Det är verkligen härligt att få vara ute med hundarna i höstvädret & Tingeling tycker det är så kul med löven att hon vill jaga & ta dom som kommer med vinden.

Gässen flyger i sina upp & nervända V-formade flygformationer & skriker sin sång att nu är det dags att dra söder ut vänner för vintern som närmar sig.

Ofta brukar jag göra detta när det blir höst. Ja det är att dricka mer te än vanligt minst en kanna per dag. Känna hur det varma teét värmer min kylda kropp, känna hur det värmer mitt inre. Tända ljus & mysa upp i soffan med en filt över sig & kolla på en bra film.

Något jag även gör är att frossa i rotfrukter som är perfekt att köpa till hösten då det är väldigt billigt nu & innehåller mycket näring för ens kropp. Jag köper hem palsternacka, morötter, rödbetor, kålrot m.m. men även brysselkål & lökar som är perfekt att göra goda & mustiga höstmaträtter på som rotfruktsoppa, ugnsgrillade rotfrukter till en stor & saftig ugnsstek.

1 kommentar: